CHAPTER 5

119 6 0
                                    

"Are you serious?!!" tanya Namjoon, sambil berdiri. "Yeah...we're serious but 'shit' down first Namjoon ya.."Kata Taehyung . Only Aliens know what that mean, its me.

"Okey,tapi ada 5 syarat." kata Ji Eun, semua memandangnya.

"Pertama, korang mesti pergi date sebanyak 5 kali sebelum melakukan syarat yang lain."

"Kedua, korang mesti membuat Soo Joon gembira bersama korang."

"Ketiga, kamu mesti melindungi Soo Joon walau apapun yang terjadi."

"Keempat, Taejoon, minta izin dan maaf pada ORANG YANG MASIH CINTAKAN KAMU."

"Dan kelima, kahwin."

Ji Eun mengangkat keningnya pada pasangan itu. Taejoon dan TaeHyung mengangguk faham.

"Nanti!" Kata Soora separuh menjerit.

Semua orang disitu memandang kearah Soora.

"Kakak??" Dia cuba berkomunikasi dengan Rachel. Mata mereka yang sebenar bertukar menjadi warna hijau gelap.

Boleh ke vampire disatukan dengan manusia? -Soora

Boleh, tapi x boleh dedahkan identiti kita -Ji Eun.

Soora mengangguk perlahan. Dia menunjukkan signal 'good' menggunakan ibu jarinya.

*Di istana Evil Mother.

"Arghh!!!!! Aku mesti cari budak tu!! macam mana kalau dia bocorkan identiti aku pada sesiapa? Vampires? MANUSIA!!!" Jerit Evil Mother.

"Keep calm, my queen"kata salah seorang maid di situ dengan lembut. "I cant just sit and wait for that child to come like a stupid woman!!!" Marah Evil Mother yang kemudiannya, berjalan keluar istana sambil menghentak hentakkan tongkatnya ke lantai.

Kesemua maid nya tunduk sebelum pintu istana ditutup. Evil Mother mula terbang dan mencari kelibat budak lelaki yang dicarinya. Oleh kerana waktu itu malam, dia tidak dapat melihat dengan jelas. Apa Evil Mother ni sebenarnya????

"Ni lah yang susahnya bila ahli sihir bodoh yang tak pandai cipta lampu guna magic sendiri" dia memarahi dirinya sendiri. Owhh...witch...

*Di rumah BTS

"Hyung, macam mana ni?? Dia manusia, kita vampires!" soal V pada Jin. "Calm down, lets just keep this as.a.BIG SECRET" Tegas Jin. Keenam enam lelaki itu mengangguk kepala tanda faham.

"Aishh...hauslah! Dah lama x pergi memburu.." kata Suga. Jimin dan JHope yang memandangnya hanya menongkat dagu. Jin dan Rapmonster tidak pernah membenarkan mereka semua pergi memburu.

Mata Jimin bertukar warna merah, dia dapat merasakan ada mangsa yang berdekatan, dia terus mencari cari mangsa itu. Tiba tiba bahunya ditepuk oleh Jin. Dia mendongak kepalanya. Anak matanya merah. "Nak cari apa?!" Tanya Jin. Kali ini mata Jin yang bertukar warna, menjadi warna ungu! Jimin terus mengelip matanya dan kembali pada mata yang berwarna coklat.

*Di rumah Rachel.

"Unnie, Taehyung ajak saya pergi date esok.." kata Zyanne sambil menunjukkan skrin handphonenya.

"Pergi jelah" celah Irene. "Tah, pergi jelah, tu kan salah satu syarat untuk korang~" tambah Rachel.

Kelihatan Jane dan SooJoon sedang berjalan seperti nak tak nak je..

Mereka sangat mengantuk. Zyanne dan Irene memandang dua anak kecil itu. Mereka bingkas bangun lalu mendukung dua anak kecil tadi ke bilik mereka.

Bilik yang paling besar adalah bilik si kembar... Rachel hanya membenarkan Jane tidur di sebelahnya apabila moodnya baik pada adiknya itu. Bilik Rachel tidak kecil... boleh dikira besar juga...

--Evil Mother's POV--

"Ah! baik aku balik, esok baru pergi cari!" Kataku. Aku pun terbang semula ke istanaku. Membuka pintu istanaku seperti membuka peti sejuk. Maidku yang berdarah manusia hampir mati kerana terlalu sejuk. Aku terus menyuruh maidku yang lain(yang berdarah vampire)meminum darahnya dan dia akan menjadi vampire. Nampaknya selepas dia menjadi vampire, dia lebih kuat bekerja dari sebelumnya.

--Authors POV--

Keesokan harinya....

"Irene ya! ambilkan sweater saya!" Arah Zyanne dari bawah. "Yang mana satu?!!" Tanya Irene dari atas. "Warna hijau lembut!! kami dah janji!!" kata Zyanne pada Irene.

Irene memberikan sweater hijau lembut itu kepada Zyanne setelah mengambilnya. Mereka semua bersarapan bersama di meja makan.

"Noona, nak pergi mane?? Nak ikut~"Rayu SooJoon. Jane yang duduk di sebelahnya sudah menjeling tajam kearahnya. Zyanne tersenyum lalu mengusap kepala Soo Joon.

Irene memeluk Jane yang hampir menangis kerana cemburu. Zyanne melihat kearah Jane, dia senyum tapi Jane menjelingnya. "Aigoo....siapa nak unnie belikan dia lollipop???" Pancing Zyanne. "Nan!!!" Teriak Jane dan Soo Joon serentak. Rachel dan Irene tergelak melihat telatah dua budak kecil itu.

>>Pin pin!!

Taehyung sudah sampai di depan rumah mereka. Taejoon memakai Sweaternya lalu berjalan keluar. Nampaknya Taehyung juga memakai sweater berwarna hijau lembut. Setelah kekasihnya masuk kedalam keretanya, dia mencium dahi gadis itu. Zyanne tersenyum melihat wajah tampan+comel kekasihnya dengan lebih dekat.

Taehyung meneruskan pemanduannya. Dia memainkan lagu Just One Day-BTS pada pemain DVD dalam keretanya.

Haruman..neowa naega hamkke hal ssu itdamyeon..
Haruman..neowa naega sonjabeul sau itdamyeon..

~~~~

Taejoon menyentuh tangan kekasihnya. Taehyung terkejut lalu berkata, "Waeyo changi?". "Bahagian awak dalam lagu ni , ada cakap yang awak nak berpegang tangan dengan saya kan?" Terang Taejoon.

Taehyung tersenyum lalu terus memandu ke tempat yang dituju sambil tangannya masih dipegang oleh Taejoon.

Setelah beberapa minit, Mereka tiba di taman tema yang besar. Mereka berjalan sambil berpimpin tangan. Dari belakang nampak macam alien..dahlah pakai baju warna hijau..haha!

Sedang mereka berdua mencuba permainan yang terakhir, seseorang mengambil tempat di sebelah Taejoon untuk memanah kearah target yang disediakan.

"Oppa!! Kiri sikit!! jangan bawah sangat!! Nanti x kena!!!" Jerit perempuan yang berdiri di sebelah seorang lelaki. Rupanya yang mengambil tempat di sebelah Taejoon adalah seorang namja.

Mata Taejoon berubah warna? Biru keunguan. Dia cuba mengingat kembali suara yang didengarinya sebentar tadi.

Yes! Its her! Kieraa! Perempuan tak guna tu! Dah rampas Namjoon dari aku?! Tapi sekarang kau dengan lelaki lain!!

Taehyung membaca fikiran Taejoon. Ternyata dia juga kenal dengan 'binatang' itu. Taejoon menoleh ke sebelahnya, lelaki tadi melihat kearahnya, begitu juga perempuan yang bersuara tadi, perempuan itu terkejut apabil melihat Taejoon berada disitu.

"T-Tae-Taejoon?!!" Gagap perempuan itu.

Taejoon menangkat keningnya lalu bertindak,

"PANGG!!!"

*To be continued
#*Hye! Dah tahu siapa Kieraa? Ha...ni baru sikit je perkenalan untuk dia...chapter lepas ni..ketahui lebih lanjut tentang dia! bye! Haha!!!

[FINISHED]My Sweetheart Is A Vampire Like MeWhere stories live. Discover now