ÇÖZÜMSÜZ SORUNLAR

70 8 2
                                    

Her sorunun bir çaresi olmak zorunda değil demişti bir gün babam. Her sorunun çözümü de aynı kişide olmaz ama gelin görün ki benim en büyük sorunum biri benden yardım istediğinde yahut birinin yardıma ihtiyacı olduğuna inandığımda sonunu düşünmeden yardım etmek istememdi. Tekin'e resti çekip içeri gittikten sonra beni asık suratı ile Alp karşılamıştı.  Yüzündeki ifade kaşlarımı çatmama neden olurken:

" Hayırdır Alp neler oluyor?" dedim. Sıkıntılı bir nefes verdikten sonra bu defa bakışları yere indi.

" Elimize muhbirlerimizden birinden bir bilgi ulaştı ama peşin söyleyeyim hiç hoşuna gitmeyecek."

 Muhbirler, yani sokakta yaşayan ya da sokağın gazabından nasibini alanlar. Polislik zamanlarımda da muhbirlerim vardı ama Atmaca olarak edindiğim muhbirler pek çok kişi için kirli çorabını bile teslim etmeyeceğin, herkesin it kopuk diyerek dışladığı adamlar olmuştu. Bu insanlar bu çarkın en alt kademesiydiler evet ama aynı zamanda üst düzeydeki adamlardan daha fazla yere girip çıkabiliyorlardı. Kolları uzun , kulakları delik bu adamları, yıllar içinde sokaklarda yardım ettiğim insanlardan  ya da bizzat onlara yardım ederek kazanmıştım. Pek azı gerçek kimliğimi bilirken kendilerince oluşturdukları etten bir haberleşme ağına sahiplerdi. Bu ağın damarlarını da sokağa mahkum çocuklar oluşturuyordu.

" Konuş Alp uzatma."

" Bana verdiği numarayı takibe aldığımda Davut 'tan bir haber geldi. Senin tarifini verdiğin kadına benzeyen bir kadının uyuşturucu kuryeliği yaptığı ve büyük bir sevkiyatta rol oynayacağını söyledi. Ben de elimizdeki mobese ve bina güvenlik kayıtlarını on gün geriye kadar izledim. Kaya üzgünüm ama bu kadın mağdur değil suçlu ."

 Elimi çeneme attığımda kafamdaki tek düşünce bu durumu Yankı'ya nasıl anlatacağımdı. Derin bir nefes aldım zira bu işin sonu hiç de iyi bitecek gibi değildi.

" Devamı var gibi Alp"

Alp başını yere eğip dudaklarını dişledi bir müddet , ardında başını kaldırıp gözlerimin içine baktı.

" Üzgünüm abi ama gerisi daha da can sıkıcı. Kadın bu işteki tek kadın değil, yanında ona çok benzeyen başka bir kadın daha var. Ve Tekin abiler de değiş tokuş yaptıkları adamı üç gün önce takibe almışlar."

 Alp'in son sözleri içimde büyüyen bir sıkıntıyı körüklemişti. Alp'e başımı sallayıp elimi omzuna atarak sıktım.

" Bana bu kadınların görüntülerini verebilir misin?" 

" Tabi patron üstelik takas yaptıkları sırada çekilmiş görüntüleri de var istersen onları da bir belleğe geçireyim."

" Olur Alp ama önce emin olmalıyız."

 Alp ile birlikte mekanın altındaki depo gibi alana geçip daha sonra düzenleyerek güvenli alan haline getirdiğimiz sığınağa geçtik. Alp işlerini yürüttüğü büyük bilgisayarın başına geçip parmaklarını klavyenin üzerinde dans ettirmeye başladı. Atmaca olmaya karar verdiğim sıralarda şans eseri sırrımı öğrenip yanımda yol arkadaşım olan Alp babamın eski arkadaşlarından birinin oğluydu. Ailesi boşanıp da ayrı şehirlerde ayrı insanlarla hayat kurduklarında üniversiteye yeni ayak atmış Alp'i babam himayesine almış ve kardeşim gibi büyütmüştü.Ailesi para konusunda ne kadar cömert olursa olsun sevgi konusunda o kadar cimrilerdi. Yetenekleri kazandığı bölümün verdiklerini katlayacak nitelikte olmasına rağmen masa başında bir beyaz yakalı olmak yerine kafede bana ortak ve Atmaca kimliğinde yanımdaki kılavuzum olmayı daha uygun bulmuştu. Bilgisayarda açtığı dosyada olanları izlerken ifadesiz yüzün sıkılan dişlerim ve çatılan kaşlarımla değişmeye başlamıştı. Zira Alp'in diğer kadın diye söz ettiği kadın Yankı'nın karısından başka biri değildi.

AHVES( GAY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin