Darren melangkah masuk ke dalam balai polis itu.. lalu memasuki bilik musyuarat itu...
"Sampai pun kau tunggu kau je berdekad tau?!" Airel yang sedang panas hati kerana Darren ambik masa yang sangat lama untuk sampai ke balai...
"Dah dah kau nak marah aku nanti ya... Dah straight to the point" Darren yang asyik bergurau kini kembali dalam keaadaan serius
"Haritu.. kau ingat erysha lylaila?" Lalu hafiq terus menyoal Darren dengan pantas apabila Darren yang ingin melabuhkan diri nya di atas kerusi merah itu...
"Kenapa?" Soal Darren dengan dahinya berkerut
"Dia Scandal Alaska yang Ke 2..bini bini Alaska semua tak tahu yang Alaska ni Ada Dua Scandal...yang lagi seorang tu takpa kita hiraukan erysha ni... Dia Scandal rapat Alaska. Alaska dah sayang dia Cuma tak buat bini lagi soooooooo rancangan aku.. Kai kena tackle erysha baru kita dapat maklumat lebih lagi tentang dia." Cadangan ITU membuat Darren terbangun Dari kerusi lalu menghentak meja musyuarat yang sepanjang 7cm ITU...
"AKU TAK SETUJU kalau Kau nak Kau tackle dia aku taknak Kau tahu Kan aku dah kahwin...LAGI SATU... LAGI SEKALI KAU SEBUT PERKATAAN SURUH AKU TACKLE DIA MEMANG RIWAYAT KAU HABIS KAT SINI HAFIQ!" Darren mengeluarkan kata kata ITU dengam nada yang sangat tinggi membuat semua yang berada di dalam bilik musyuarat ITU terkejut.
"Maaf aku tak sengaja. Tapi kalau Kau taknak takpa aku tak paksa jadi. shafiq Kau kena......" lalu hafiq dengan sengaja menunding jari Ke arah syafiq..
"Dah aku pulak Kau bagi dak si hairel tu tackle dia macho gila dah lah hensem Kaya pulak tu..cam ni hairel kalau Kau ok nanti aku berlanja donut ha APA macam deal?" Syafiq menyikul kecik kepada lengan hairel lalu memberi senyuman sinis.
"Ah Kau aku pulak..boleh kalau bayar lebih...ingat APA nak tackle minah kaki kikis tu senang?" Hairel sudah memberi lampi hijau kepada mereka . Mereka turut memberi senyuman bangga walau kena bayar hairel lebih..
"Okay deal! So kita mulakan rancangan"
tanpa membuang masa hafiq terus mahu membuka rancangan yang telah dibincangkan meraka pada Hari yang lepas....Ketika sedang separuh Jalan musyuarat ITU berlangsung deringan phone iPhone milik Darren berdering nama yang terpapar di skrin ITU
'MY WIFE'...Darren terus keluar Dari bilik musyuarat itu lalu menjawab panggilan tersebut....
"Assalamualaikum sayang..rindu abang ke?" Darren terus memberi soalan yang membuat muka mirra berubah menjadi merah seperti buah Apple
"Waalaikummusalam... Ish abang ni takde makan dah jangan nak menggatal abang tu dah habis kerja belum banyak sangat Ke ABang kena rawat pesakit tu ..mmm kalau dah balik lah ayah,mak Dan meer ada kat rumah kita ni diorang tadi sampai terus cari Arinna dengam Dafizz kesian saya tau
Abang balik lah cepat.."mirra memberi nada yang sangat manja Ke Darren agar mendapat tarik hatinya untuk balik ke rumah segerá.. tetapi Darren sangat takut akan apabila mirra bercakap tentang pesakit...
"Ohhh...ABang Ada lagi sikit aje pesakit ni kejap lagi ABang balik..." Darren hanya mampu tidak bercakap benar sahaja...
"Oh dahlah bye nak masak! Pergi sambung kerja! Assalamualaikum!" Mirra terus meletak panggilan tersebut apabila kejadian tidak dihingin ITU terjadi
Lalu lelaki ITU masuk kembali Ke dalam bilik musyuarat ITU tersebut
"Mmm meeting ni sampai Sini saja...kita sambung next day or next week" kata kata Darren ITU membuat laju sahaja tangan hairel menutup skrin meeting ITU Dan tayang muka gembira..
"BAIK BOSS!"
To be continued
YOU ARE READING
Kerana Dia Milikku (IN EDITING)
Genel KurguKerana kau ditakdirkan untukku Walau apa jua berlaku dia akan tetap milikku (Btwy dh baca Jgn lupa vote)