27.kapitola

19 2 0
                                    

Gerald

Gerald jel klusem po stopách, které nechali únosci ve sněhu. Vzduch byl chladný a jeho dech se měnil v malé obláčky páry. Klepna šla klidně, ale rychle, cítící naléhavost svého jezdce.

Stopa je vedla lesem, kde sníh pokrýval větve stromů a tlumil zvuky okolí. Gerald se soustředil na stopy, ale jeho mysl se stále vracela k Nimoně, kterou unesli.

Po několika hodinách jízdy dorazili před tábor loupežníků. Gerald zastavil Klepnu na okraji cesty a sesedl. Opřel se o strom a tiše se rozhlédl. V táboře byly rozestavěné stany a uprostřed hořel oheň. Loupežníci seděli kolem něj, smáli se a popíjeli.

Gerald se plížil blíže, využívající stíny a pokrytí lesa. Když dorazil na okraj tábora, uviděl klec. Uvnitř seděla Nimona, vypadala vyčerpaně. Její oči se rozšířily, když uviděla Geralda.

Gerald se přitiskl k zemi a vymyslel plán. Věděl, že přímý útok by byl příliš nebezpečný. Potřeboval najít způsob, jak odvést pozornost loupežníků a získat přístup ke kleci. Jeho pohled padl na dřevěnou konstrukci, která držela zásoby potravin. Pokud by dokázal rozdělat oheň tam, mohl by vytvořit dostatečný rozruch, aby se dostal k Nimoně.

Pomalu se plížil k zásobám a vytáhl z brašny křesadlo. S jemným třesením rukou zapálil několik suchých větviček a sledoval, jak se plamany začínají šírit dřevěnou konstrukcí. Když oheň zesílil, vrátil se zpět do stínů a čekal.

Netvalo dlouho a loupežníci si všimli kouře. Vznikla panika. Jeden po druhém začali utíkat k hořícím zásobám, snažící se zachránit, co mohli. Gerald využil této příležitosti a rozběhl se ke kleci. Nimona byla šťastná, když viděla, že se blíží. Gerald vytáhl nůž a přetnul provaz, který držel klec zavřenou.

"Rychle, pojď se mnou," zašeptal. Nimona přikývla a oba se tiše vytratili zpět k lesu. Klepna čekala na okraji lesa, připravena na jejich útěk. Gerald pomohl Nimoně na koně a rychle nasedl za ní. S rychlým pokynem vyrazili zpět po stopách, které vedly z lesa.

Slyšel za sebou křik loupežníků, kteří si uvědomili, že Nimona zmizela, ale než se stihli vzpamatovat, Gerald a Nimona byli už daleko. Cesta zpět byla náročná, ale věděl, že se blíží ke Kaer Morhen.

Zaklínačova učedniceKde žijí příběhy. Začni objevovat