HERA menilik diri di depan cermin. Yakin dengan penampilan, Hera segera keluar rumah. Ternyata kereta Audi S5 sudah tersedia di depan pagar. Sempat Hera menilik jam tangan. Lagi 3 minit sebelum jam 8 malam tetapi lelaki itu datang lebih awal.
"Awalnya datang." komen Hera usai masuk ke dalam kereta.
"You pun awal juga bersiap."
Perlahan-lahan kereta itu meninggalkan perkarangan rumah. Azarael memandu tenang ke tempat tujuannya.
"Parent you tak marah ke I bawa anak dara orang keluar malam-malam? Minta izin pun tidak."
Tawa Hera terlepas. "Kalau macam tu, jom pergi kubur."
"Hah?"
"Yelah, kita minta izin. Sebab dua-dua tinggal kat kubur. Tak nak balik rumah." Selamba Hera berkata.
"Oh, sorry. I tak tahu pula. Jadinya, you tinggal seorang? Tak takut ke?"
"Dah biasa. Sekarang ni, biar I tanya you. Apa mimpi nak ajak I dinner ni?"
"Just need some company. Kenapa? Tak sudi ke? Sempat lagi nak patah balik."
Laju Hera menggeleng. "I didnt said that. Cuma curious. Muka macam you ni patutnya dah ada isteri tahu tak? Ke masih nak test market lagi?"
"Kalau Hera Athilya setuju, dah lama I off market."
"Manisnya mulut you ni."
"Eh, mana you tahu mulut I manis? Pernah rasa ke?"
Terus Hera tayang buku lima dengan wajah cemberutnya. Azarael gelak bersahaja, lega dengan kehadiran Hera yang mampu membuang segala masalah yang membelenggu kepala.
.
.
.
"SO, berapa lama you kerja grab?"
Langsung Azarael tak jadi nak teguk air. Dipandang wajah Hera lama. Memang perempuan ni tak perasan lagi ke? "Muka I memang nampak sangat macam pemandu grab ke?"
"Dah you yang cakap haritu." Bahu dijongket.
Azarael raup muka. "It just a joke, Hera."
"I knew it! Patut pelik semacam kerja grab boleh kaya macam tu. Kalau betul, I pun nak buat grab." Hera mengangguk kecil. Terjawab satu persoalannya. Namun, belum juga untuk dia mengetahui pekerjaan asal Azarael yang mampu membayar yuran dia sekaligus.
"Dahtu? You tauke grab?"
"Bukan tauke grab. I do business but not grab."
"That make sense. Dah berapa lama?"
"11 years I guess?"
"Uish. Lamanya. You umur berapa?" Terbeliak mata Hera mendengarnya. Dia memandang jarinya ingin mengira kira-kira usia Azarael. 11 tahun bisnes patutlah kaya. Mesti berjaya perniagaannya.
"Have a guess."
Gadis itu terkebil-kebil. Mulalah dia mengusap dagu sambil mengingati semula subjek matematik yang diambil ketika SPM dahulu.
"Kalau 20 tahun you start bisnes, unbelievable. Are you the chosen one?"
"Maksudnya?"
"Ada segelintir orang muda yang berjaya usia muda. Buat bisnes pada usia 18 tahun dan terus berjaya. Living the best life since younger age. You macam tu ke?"
Hera tak nafikan kalau zaman sekarang muncul orang muda yang bergelar usahawan berjaya. Ada tu, sedang belajar pun income masuk tiap-tiap bulan. Tak perlu bersusah payah meminjam duit untuk membayar yuran. Tidak terikat dengan hutang pendidikan.
YOU ARE READING
Sugar Husband (Slow Update)
RomanceSugardaddy or husband? Nah... He can be my both. START: 1/6/2024 END: (P/s: Jangan sodok idea saya. Tiada sorry bagimu)