[8]

353 32 3
                                    

Sorry lambat. Doakan saya rajin


×××

HERA pandang cermin tandas. Lama. Termenung memikirkan diri yang bakal menjadi tumpuan sebentar lagi.

Acara ini sudah biasa dia lakukan namun jikalau sudah namanya pertandingan, hatinya tahu erti gemuruh.

Seperti biasa, sebelum acara dia akan bersendirian untuk menenangkan diri. Juga memberi motivasi kepada diri sendiri untuk tampil yakin.

"This is your last year, Hera. It's now or never."

Pili air dibuka sebelum dibilas wajahnya. Kain yang tergantung di bahu dibawa membersihkan titisan air di kulit muka. Sebaik matanya kembali tertancap pada cermin, muncul orang yang tidak ingin dia jumpa.

"Look who's here..." Inara berdiri di sebelah Hera. Tangan ralit membetulkan ikatan rambut.

"Aku dengar baru break. Kesian."

Hera kekal diam.

"You're a bad luck, Hera. Kau tak tahu ke Wazif tu kaya? Tengok penampilan dia pun aku dah agak dia kaya. Kau pula boleh lepaskan dia? Kelakar kau ni."

Juga tidak bereaksi.

"If you don't mind, let me be his. Lepastu boleh aku tunjuk dekat kau yang kau dah buang lelaki yang ada harta. Young boy with wealthy lifestyle? Satu dalam seribu. Girl, you're so stupid." Inara seluk poket. Gincu merah jambu dicalit ke bibir.

"So ada masalah ke? You nak dia, ambillah. Bukan I kisah pun." Hera ikat rambut panjang paras pinggangnya menjadi bulat. Dipastikan setiap helaian rapi supaya tidak menganggu kosentrasinya.

"Really? Oh my god, thank you so much Hera. Aku tak tahu kau sebaik ni."

Hera julingkan mata, menyampah melayan minah seorang ni. Segera dia memeriksa diri buat kali terakhir sebelum meninggalkan Inara sendirian.

Keluar tandas, dia disapa. Berpaling saja wajah, Hera mengeluh kecil.

"I tengok jadual, lepas ni acara you."

Hera terus melangkah. Sapaan Wazif dibiarkan berlalu.

"I tahu you marah and I'm sorry for that." Wazif berjalan beriringan dengan Hera. Susah betul dia nak bertemu Hera, untuk bercakap dari hati ke hati. Setiap kali jumpa, semuanya hambar semata. Hera benar-benar tawar hati dengan dia.

"Hera."

Wazif bertindak memegang pergelangan tangan Hera. Sepantas itu juga Hera menepis. Kaki tidak lagi melangkah. Sebaliknya dibawa menghadap lelaki yang enggan berhenti menganggunya.

"Don't touch me."

"Okay sorry. I tak sengaja. You tak layan I."

"Berbaloi ke? You kan dah ada mak ikan you yang melayan you 24 jam."

"Hera, let's not talking about that."

"Dahtu pasal apa?"

"Pasal kita."

Seketika Hera rasa kelakar. Kepala digeleng kecil. "You patut sedar satu perkara. Di saat you pilih untuk ada mak ikan you, 'kita' dah berakhir. Move on jelah."

"Takkan you tak faham lagi? Dengan cara tu I boleh mewahkan you. Bawa you jalan-jalan dan makan sedap-sedap." Wazif kekal degil.

"Nasi campur garam lagi sedap daripada pengkhianat you. Sudahlah, Wazif. I ada acara. I pergi dulu."

Sugar Husband (Slow Update)Where stories live. Discover now