HERA merenung mesej yang diterima. Tubuh dilambung ke atas tilam yang empuk.
Rael: I have dinner with my partnership. Will you come as my partner for the night?
Hmm... Ke mana isteri dia?
Sedang mengelamun memikirkan jawapan yang sepatutnya diberi, telefon berdering dengan nama Azarael yang naik. Langsung Hera angkat.
"Blue tick but no answer. I will take that as a yes."
"Eh, Rael."
"Kenapa?"
"Erm..." Hera mula berpusing dan meniarap. Jemari dilalukan pada bantal sebelum dipeluk.
"Wife you mana?"
Hujung talian sepi.
Alamak. Hera sudah kecut. Azarael banyak kali pesan untuk tidak sebut tentang isterinya tapi dia tetap juga penasaran. Sikit tentang isteri Azarael langsung tidak diketahui.
"I tanya you means I nak bawak you."
"You cakap itu dinner company. You kahwin dengan orang lain, takkan orang lain pula yang you bawak as your partner? Nanti apa pula orang cakap?"
"Let it be. Ada isteri macam tak ada. What makes a difference? Fine, if you insist I boleh pergi sendiri." Nada Azarael jelas-jelas menyampah dengan isterinya sendiri.
"I tak cakap pun I tak nak pergi."
"That's more like it. You ada kelas esok?" Azarael senyum puas di hujung talian.
"Ada je."
"Kita pergi shopping lepas kelas you." Arah Azarael.
"Shopping apa lagi?"
"Your dress."
"I boleh je pakai apa-apa dress yang ada dalam wardrobe I tu. Tak payahlah beli baru." Tolak Hera baik.
Sempat dia berpaling pada almari miliknya yang mulai berlambak dengan baju, blouse, kemeja, dress dan segala jenis baju. Azarael punya kerjalah ni. Sekali shopping, berpuluh-puluh beg kertas. Mentang-mentang kaya. Dia yang pening.
"Come on. Yang tu semua your daily outfit."
"Ala, sama jelah. Elok lagi."
"So you tak nak?"
"Nope."
"Really?"
"Ye. Dah banyak sangat you bagi. Tak terpakai baju tu semua." Hera tetap dengan pendiriannya.
"Ikut you la."
"Tha--" Tak sempat kata apa, Azarael terus letak panggilan, meninggalkan Hera terpinga-pinga. Dipandang skrin yang sudah gelap.
"Aik, merajuk ke?"
.
.
.
"HERA, group aku ada kosong. Nak join?" Soal Aleeya sesudah pensyarah mereka keluar dari kelas.
"Siapa ada?"
"Macam biasa la."
Diam. Macam biasa maksudnya akan ada seseorang yang dia elak.
"Aku dah ada group sebenarnya. Putra ada ajak aku." Bohong Hera.
"Aik? Sejak bila kau kawan dengan Putra?"
"Kenapa? Tak boleh ke?" Soal Hera semula.
Aleeya sudah terkulat-kulat. "Tak... Macam pelik."
YOU ARE READING
Sugar Husband (Slow Update)
RomanceSugardaddy or husband? Nah... He can be my both. START: 1/6/2024 END: (P/s: Jangan sodok idea saya. Tiada sorry bagimu)