12 yıl önce
"Annem beni çok mu özlemiş" dedim meralle elimi tutan murata bakarak.
"Evet bak seni bu evde bekliyorlar" dediğinde elerimi birbirine hızlı şekilde vurup gülümsedim.
"Hadi gidelim ozaman annem çok beklemesin hadi" dedim tekrar elini tutup çekiştirerek.
"Ben gelmicem sen annenle yanlız kal yarın seni almaya gelirim"
"Ama seni annem ile tanıştıracaktım" dedim gözlerimi kırpıştırarak.
"Yarın seni almaya gelince tanıştırırsın olmaz mı?"
"Olur" dedim u harfini uzatarak.
"Hadi koş anneni daha fazla bekletme" dediğinde Yanağına öpücük bırakıp koştum.
Küçüçük evik kapısını küçücük elerim ile çaldım.
Bir süre bekledim kimse açmadı.
Tekrar çaldım.
"Anne ben geldim" diye bağırdım içeri doğru.
Kapı açıldı. Annem kapıyı açtı.
"Anne" diyerek bacaklarına sarıldım.
Benden ayrıldı beni kendinden uzaklaştırdı. "Annen içeride küçük kız" dediğinde utanmıştım.
Annemi tanımamıştım.
İçeri koştum "Anne ban geldim bak kocaman oldum" diye bağırdım.
Kapıyı açan kadın dışarı çıktığını kadının kapanma sesinden anlamıştım.
Önüme gelen odaya girdiğimde iki kişi yerde uzanmış şekilde duruyordu.
Kafalarından kan akıyordu. Çok akıyordu.
"Anne başın kanıyor" dedim annemin başını okşadım. "Bneimde ağzımdan kan gelince çok acıyor Du anne senine acıyormu." diye devam etim cevap vermedi.
"Anne uyansana kızın geldi hiç mi özlemedin beni?" dedim ağlayarak.
"Buldum murat sizi kurtarır ki" ayağı kalktım. Kapıya ilerledim.
Kapı açılmadı, kilitlenmişti.
"Murat annemin başı kanıyor onu iğleştir" dedim ama ses yoktu.
Tekrar odaya girdim. Annemin rengi bembeyaz olmuştu. "Anne uyan artık lütfen" diye ağlamaya başladım.
Uyanmadı.
"Anne ben seni aferim uyan hem bak sana küs de değilim artık" dedim ama gene uyanmadı.
"Tamam anne çok yorulduysan bende seni sabaha kadar beklerim sabah sarılırsın bana olmazmış?" göğsüne yatıp sarıldım.
"Anne biliyormusun benim bir arkadaşım var arada beni dövüyor ama hep beni seviyor öpüyor o beni çok seviyor anne bende onu seviyorum. Hem ben senin yanına da o getirdi. Yarın seninle tanıştırıcam. Ama tanıştırmam için uyanman gerekiyor anne yarın a kadar uyusan yeter dimi anne "dedim hem ağlar hemde gülerken.
Gerikalan günün tamamında anneme sarılıp yaşadıklarımı anlatım annem hiç kıpırdamadı.
Güneş doğmak üzereydi.
"Anne benim uykum geldi uyan artık uyumak istiyorum "dedim gene uyanmadı.
Kapının açılma sesi geldi ama kıpırdamadım.
"Anne murat geldi uyan hadi" dedim gene uyanmadı.
Kapını önüne murat geldi.
"Hadi gidelim lavinyam" dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LAVİN
General Fiction"Murat neden benim adımı Lavin koydun" diye sordum oyuncaklar ile oynarken. "Çünkü lavinia gibisin" dedi elindeki suya benzeyen şeyden yudumlarken. "Lavinia nedir ki?" gözlerimi kırpıştırarak yüzüne bakıyordum. "Çok güzel bir çiçek, dokunanı öldüreb...