Dedem Ardil ağa konaktan çıktığında konağın az ilersinde siyah arabalar ani fren yapıp dedemin önünü kesmiş .
Arabalardan inen adamlar etrafı sardılar , ardından 1 tanesi siyah arabalardan en büyük olan arabanın kapısını açtı . Dedem sinirli bir ses tonu ile bağırmış
" Siz ne yaptığınızı sanıyorsunuz!
Benim kim olduğumu bilmiyormusunuz ?"Arabadan inen 56 yaş civarlarında (dedemle yaşıt) ki yaşlı adam söze başladı
"Biliriz elbet Ardil ağa, biliriz elbet!"Ardil ağa yüzündeki şaşkın ifadeyle başını hafifçe salladı ve fısıldar bir ses tonu ile
" Bawer ağa!"
Diye mırıldandı. Bawer ağa gülerek başını salladı" Hatırladın mı beni ? Gerçi sen hatırlamazdın , yada hatırlayamazsın çünkü iyice yaşlandın"
"Bawer ağa aynı yaştayız , hatırlarım elbet"
" Sevdiğim kadının ağabeyini düğün günümüze 1 hafta kala kaçırdın , sonra
Kızın dedesini Berdel için zorladın ve benim karımla sen evlendin !"" Bunları hatırlamak ikimiz içinde iyi değil eski dostum !"
"Eski dost ha!, eski dost!"
Bawer Ağa'nın gözünden bir yaş damlası döküldü . Ne diyeceğini bilemedi, sadece eski dostuna bakmakla yitindi .
"Ardil ağa, oğlun adar ağa elimizde , bir nihayete varıp bize iyi bir teklifte bulunursan oğlun yaşar , lakin olurda bu söylediğimizi düşünmez ,teklif sunmaz isen ı zaman oğlun töre kurbanı olur bilesin !"
Der ve adamlarına bakarak toparlanmaları için komut verir .arabaya binmek üzere iken Ardil ağa bağırır
"Bawer ağa! Oğlum daha genç tir , çocuktur , onu bu işlere alet etme . Karısı var , hamile . Ne hesabın var ise benle gideresin , sonuçta o yaşanmışlıklar bizimdir"
Bawer ağa arkasını dönerek Ardil ağaya baktı
" Ardil ağa, ben senin bana yaptıklarını yapıyorum , lakin anladım ki uzatmaya gerek yok sonuçta biz eski dostuz ."Ardil ağa gülerek "kardeşim "dedi .
Ama Bawer ağa konuşmaya devam etti
Elini Bawer Ağa'nın omuzuna atarak güldü ."Maden gelinin hamile , eğer kız olursa benim torunumla evlenecek , eğer erkek olursa benim yanımda iş görecek!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KANLI BERDEL
General FictionArdil ağa gülerek "kardeşim "dedi . Ama Bawer ağa konuşmaya devam etti Elini Ardil Ağa'nın omuzuna atarak güldü . "Maden gelinin hamile , eğer kız olursa benim torunumla evlenecek , eğer erkek olursa benim yanımda iş görecek!" 3. Kişi : Günlüğü ald...