5.Bölüm

568 42 43
                                    

Eşyalarımı Alıp odadan çıktım.Ali Bey'in odası buradan göründüğü kadarıyla harabeydi, galiba adamlarla kavga etmişti ya da iş anlaşmasını bozduğu için sinirliydi . Yanına gitmeye korkuyordum ya bana da ters bir tepki verirse ne yapardım . Kapının eşiğinde durdum Ali Bey kafasını elleri arasına almış sandalyesine oturmuştu . Kapıyı çaldım içeriden "gel "emri yükselince odaya girdim. "özür dilerim Ali Bey her şey-"Ali Bey sözümü yarıda kesti "hiçbir şey senin suçun değil o ibne tolga'nın suçu "dedi ve ekledi "eve gidebilirsin daha fazla bekleme annen meraklanır "ona tebessüm edip odadan çıktım...

Çıkış kapısına geldiğimde kapının önünde Rojhat'ı gördüm. Burada acaba ne işi var diye kendime sordum . Banane sanki bana gelmiş diyip Şirketten çıktım . ilerlemeye başladım ta ki birisinin kolumu tutana kadar. Dönüp arkama baktım Rojhat çatık kaşarla bana bakıyordu "Senin bu şirkette ne işin var"diye sordu.

Kafamı eğip "babanın borçlarını kapatması için ,Ali Bey'in yanında çalışıyorum"dedim.

"Arabaya bin ,seni eve ben götüreceğim ve babamla bu konuyu konuşacağım sonrada bu evlilik meselesini konuşacağım nede olsa artık çocuklarımız olmalı "dedi sona doğru yumuşayarak .

"Babanız dediki kimse seni almayacak ve bırakmayacak nolur gitmeme izin verin yoksa babanız bana kızacak"dedim .Rojhat sinirle kolumu tuttu .

"Beni delirtme bin şu arabaya ve benimle sizli konuşmayı bırak "sessizce tısladı .Onu daha fazla sinirlendirmemek için Arabasına bindim .

amcam cimri bir adamdı ,üç gün boyunca aynı yemeği yiyecek kadar hemde.Ama Rojhat her gün yeni bir araba alıyordu ,kime imreniyordu bu kadar anlayamıyordum .Bugün de Mercedes Benz ile gelmişti.

Acaba yarın ne ile gelecek ?

Hüsniye sus ! Yarın da gelip beni almasını istemiyorum,ben kendi kendime giderim eve .

Rojhat hızla arabayı çslıştırdı .Çok hızlı gitmiyordu çünkü alkol testinde 3,2 promil alkollü çıktığı için altı ay boyunca ehliyeti elinden alınmıştı.

Konağın kapısının önünde durdu "Sen in ,ben şu tekelden viski alıp geleceğim"dedi.Bana niye açıklama yapıyorduki , hiçbir tepki vermeden arabadan indim .

Eve girdiğim gibi annemin sürekli olduğu odaya yani mutfağa gittim.
Annem masaya oturmuş ,dertli dertli babamdan hatıra olan yüzüğe bakıyordu .Hala geldiğimi farketmemişti, ses çıkarmamaya özen göstererek tam karşısına oturdum.

Annem yüzüğe "keşke yaşasaydın Mahir , kızımızın ne kadar efendi ve sessiz olduğunu görürdün .Ne olursa olsun kimseye karşı çıkmıyor ,amcası ne dese kabul ediyor nede olsa ekmek yediğimiz ev kabul etmeliyim saygısızlık olmasın diyor .Senin yüzünü ve sesini hatırlamıyor çünkü sen gittiğinde çok küçüktü, üç yaşında.Gözleri aynı ben , saçları sen , güzelliği ben ,merhameti sen ,boyu ben ,sevgisi sen .Çok güzel bir kızımız var .kaç defa istemeye geldiler ama ben karşı durdum,karşılığında da dayak yedim bir şey olmaz kızımın geleceği sağ olsun ."dedi.Gözünden çenesine doğru bir damla yaş düştü .

"Hatırlıyor musun?Rojin'e hamile olduğumu yeni öğrenmiştik ,beraber radyodan türkü dinliyorduk sen bana 'bu türküden sonra gelen ilk türkü bizim türkümüz olacak ,eğer bir gün ayrılırsak bu türküyü dinleyip söyleyip yüreğimizin acısını dindireceğiz 'demiştin .Ben ise sana çatık kaşlarla 'Hayır biz hiç ayrılmayacağız hep beraber olacağız 'tam o sırada radyodan
Şu sesler yükseldi 'bu tüm ayrılık acısı çekenlere gelsin 'sen tebessüm ederek yüzüme baktın ve o türkü geldi

seni kalbimde gezdirip her an
eşkimiz bilmesin dedim hicran
ala gözlü yarim menim kimse bilmir
senin aşkınla ay aman ağladım güldüm

gülebilmez gülüm bahar sensiz

üreğim od tutup yanar sensiz

dönmerem heç sözümden ey canan
getme bir an heç gözümden ey canan
senden ilham alar menim könlüm
seni menden inan gözelim ayırmaz ölüm

(Azeri türküsü )

Hep bu türküyü söyledim Rojin'e ."daha şiddetli ağlamaya başladı annem, dayanamayıp kalktım oturduğum yerden Annemin yanına ilerleyip "Ben sana kurban olurum annem ağlama nolur ,bak babam bizi böyle görse kızar"dedim Çocuksu bir sesle . Annem ellerini yanağıma koydu "Sen niye ağladın yoksa patronun sana kötü mü davrandı?"dedi naif sesiyle .

"Yok anne tam aksine iyi davrandı"dedim.

Zırt atma günah adam maaşının yüzde ellisini kesti.Bu iyi davranmaksa eski patronun cennetlik.

Hüsniye Annemin kalbinimi kırayım , Allah Aşkına.

"Annem üstümü değiştirip,namaz kılacağım . Sonra gelip sana yardım ederim ama ben yokken sakın ağlama"diyip annemin yanından ayrıldım ,salonda oturan yengem ve kızlarına görünmeden hızla odama çıktım.

İlk önce abdest alıp ,üstümü değiştirdim. Namazımı kıldım daha fazla annemi bekletmemek için aşağıya indim. Bugün yemek yapma günü değildi çünkü dün yapmıştık.

Annem kahve yapıyordu. Kendine yapmadığı kesindi çünkü annem kahve sevmezdi. Demek ki yengem ve kızlarına yapıyordu, bizi hizmetli gibi kullanıyorlardı. Bari aylık maaş bağlasalar daha güzel iş yaparız.

Anneme yaklaştım " anne kimin için yapıyorsun "dedim. Annem bana doğru dönüp tebessüm etti "yengen ve kızları için yapıyorum kiçâmîn"dedi. Sesli bir nefes verdim,

"Anne bunlar iyice bizi hizmetli belledi, bari aylık maaş bağlasalar. "Annem sesli bir kahkaha attı.

"Kızım sen böyle değildin, amcana söyleyeyim seni işten alsın ."Ben de anneme eşlik edip kahkaha attım . Tabii ki bizim sesimizi duyunca kim geldi en güzel anlarımızın katili, amcamın dünyalar güzeli eşi Saliha Karadağ.

"Az konuşun çok çalışın, Ne yapıyorsunuz burada boş boş, size ekmek veriyoruz!"dedi . Kafama öne eğip hiçbir şey demedim, kadın ne de olsa haklıydı.

Anneme doğru dönüp "Sen de çok konuşmaya başladın , kızın şirkette çalışıyor diye şımarma"dedi ve kalp kırıp gitti . Anneme doğru dönüp ona sarıldım, böyle gereksiz insanlar için üzülmemeliydi ama Ben üzülüyordum.

Saat geç olmaya başladığı için ben, annem ve Ayşe abla masayı kurmaya başladık.

Amcam ve Rojhat geldiğinde masa hazırdı. Herkes yerlerine oturdu, amcamın yemeğe başlamasıyla herkes başladı . Rojhat boğazını temizleyip"babacığım ve sevgili aile üyelerim size bugün çok önemli bir şeyden bahsedeceğim ".

Amcam kaşığı bırakıp "Söyle bakalım Rojhat bey "dedi .

Rojhat bana bakıp sırıttı neden bu adam bana bakınca midem bulanıyorduki . Kafamı eğip yemeğe odaklandım .Rojhat tam ağzını açıyorduki amcamın telefonu çaldı."Ali bey arıyor,kesin parasını isteyecek bugünde Yunus'tan bir milyon aldım.Bu sefer bittik"diyip masadan kalktı.Rojhat sözüne başlayamadan ,Allah razı olsun ki Ali ağa bitirmişti.Ali Ağa'nın bu iyiliğini hiç unutmayacağım.

Rojhat sesli bir nefes verdi ."Kuremîn(oğlum) bize söyle "dedi.
Rojhat annesine dönüp ,bana baktı "kız meselesi babamla konuşmalıyım"dedi.

Saliha hanım kocaman güldü "Tanıdık mı peki bu kız ?"dedi.

Rojhat annesine dönüp "Tanıdık hemde çok ,oda beni seviyor ama belli etmiyor"dedi bana bakıp .Beyninden vurulmuşa döndüm .Bende mi onu seviyordum? Ben ondan nefret ediyorum EVET hatta nefretin en alâsı.

Amcam yaklaşık on dakika sonra geldi ."Adam borcunu yarın istiyor ne yapacağız?"dedi dertli dertli.Sonra bana baktı ,sanki aklına bir fikir gelmişti ama bize söylemedi .Rojhat babasına "Baba ben bir kız seviyorum ve evleneceğiz"dedi.Amcam şok içinde Rojhat'a baktı."Olur da ,kim bu kız ?kimlerden bu kız ?"dedi merakla "

"Rojin amcamın kızı Rojin onunla evlenmek istiyorum "dedi sırıtarak .
Herkes Aynı anda "NE !"Dedi.

=⁠_⁠==⁠_⁠==⁠_⁠==⁠_⁠=

Yarın bölüm gelemeye bilir .

Kusura bakmayın.

AĞA VE SEVDİĞİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin