1.Bölüm

672 47 31
                                    

Merhaba ben ROJİN karadağ yalnızlığa tutsak olmuş bir beden .Üç yaşındayken babam kanser hastalığı yüzünden vefat etti.Ben ve annem ortada kalakaldık ,amcam da mecbur kaldığı için annemi dini nikah ile üzerine geçirdi .

Amcam ise evliydi ,üç çocuğu vardı .Eşi ne kadar istemesede amcam söz çıkar diye annem ile evlendi .

Yengem ,çocukları ve amcam hiçbir zaman bize iyi davranmadı .Yediğimiz lokmaya bile laf söylediler .

Artık bıkmıştık amcam bir gün yanıma gelip 'mardin'in girişinde bir yer var fazla uğrak değil artık orda çalışacaksın' demişti Annem çalışmamı  istemediğini söylediğinde  amcam beni ve annemi dövmüştü.

Ayıldığımda kendimi Bodrum katta bulmuştum. 3 saat sonra ayşe abla  gelip kapıyı açmıştı 'yengen sizi buraya kilitledi kiçâmîn'demişti .

Bana yardım edip beni odaya çıkarmıştı...

Daha lise 3'te iken beni okuldan almıştı.
Sebebi ise şuydu: evde 3 çocuk okuyormuş ben okusam da bir şey olmaz mışım.

O gün de çok ağlamıştım. Annem başıma gelip'boş ver kiçâmîn, açıktan okursun'demişti. O gün annem ile beraber uyumuştuk. Zaten amcam ile annem hiçbir zaman beraber uyumamışlardı. Yengem izin vermiyordu, annem ve ben de istemiyorduk.

Şimdiki Zaman

Sabah erkenden uyanıp, hazırlanmaya başladım. Çünkü bugün kuzenim için düğün alışverişine çıkılacaktı.

Yengem gitmemi istemese de kuzenim'gelsin daye , bir şeyler taşır' demişti. Kalbim kırılmıştı ama kimsenin umurunda değildi.

Üzerime yeşil bacak dekoltesi olan bir elbise giydim. Herkes güzelliğimi konuşurdu ama benim umurumda değildi. Aynadan kendime baktım yakışmıştı.

Odadan çıkıp aşağıya indim. Mutfağa gidip yardımcıya kahvaltı hazırlamalarına yardım ettim.

Amcam cimri  bir adam olduğu için bir yardımcı tek tutmuştu. Tüm evi tek başına temizliyordu ama ben de ona yardım ediyordum.

Sofrayı kurduktan sonra oturup, aile üyelerinin gelmesini bekledim.

İlk başta annem geldi .Yanıma gelip saçlarımdan öptü "kiçâmın tî gelek heşkuk buye (kızım çok güzel olmuşsun )"dedi .Ona tebessüm ederek"sıpas daye (teşekkürler anne ) dedim.

Daha sonra amcam ve yengem geldi .
Yengem yüzünü buruşturup"Sanki kendisi evleniyor da ,bu kadar hazırlanmış "dedi .

Yengem niye ağzını tutsun ki onun için insan kalbi saçma bir şeydi .Üzüldüğümü onlara belli etmedim .

Biraz sonra kuzenlerim de geldi .Rojhat yanıma gelip oturdu beklemediğim bir şekilde .Ona döndüğümde bana bakıp sırıttı bana yaklaşıp "yakında benim olacaksın güzelim "dedi.

Bu çocuk ne saçmalıyordu. Ne güzelimi ne benim olacaksanıydı.

Ondan biraz uzaklaşıp anneme yaklaştım. Amcam kahvaltıya başladığında herkes başladı.

Kuzenim rojbin birden"düğün senin düğünün mü rojin böyle hazırlanmışsın?"Rojhat atlayıp "yok bence çok güzel olmuş"dedi . Herkes bir anda ben ve Rojhat'a baktı .Bende gözlerimi Rojhat'a çevirdim ,daha çok sırıtıp bana baktı. Rojbin masadan kalkıp "Sen ne saçmalıyorsun Rojhat?!" dedi ve ekledi"bana bir yetimi mi
savunuyorsun! "

Dayanamayıp masadan kalktım koşarak odama çıktım bana utanmadan yetim diyorlardı. Bu amcalarına saygısızlıktı ben hiçbir zaman onları zaaflarından vurmamıştım. Çünkü ne zaman kavga etsem onlar ile yengem beni vuruyor annem ise 'onlara bulaşma keçâmîn'diyordu . Kadında haklıydı ekmek yediğimiz bir evde neden haklı olmamıza rağmen kavga edelim ki.

Odanın kapısını kilitleyip yatağa yüzüstü atladım . Hem ağlıyor hem gülüyordum
"Bir şey olmaz durumu benden kötü olanlarda var şükürler olsun Allah'ım sana."diye kendimi avuttum ...

Yarım saat sonra annem gelip beni çağırdı gideceksiniz diye. yüzümü yıkayıp odadan çıktım ,hatun aşağıda beni bekliyordu beni görünce" şükürler olsun çıkabildin" dedi.

Sesimi çıkarmadım evden çıktık. kapının önünde siyah ve beyaz  iki tane range Rover vardı. Hatun siyah olanına bindi bana da "sen beyazına bin rojbin benimle gelecek" dedi. Kafamı sallayıp onu onayladım.

Arabaya bindim ,yaklaşık yarım saat sonra çarşıya vardık. Çünkü amcamın
Evi çarşıya bayağı uzaktı.

Hatun çarşıda ne kadar ünlü mağaza varsa içinden istediği her şeyi alıyordu Hiç durmadan. Bir süre sonra damat tarafına acımaya başladım bu kadar masraf yapıyor diye. Ama onlar Mardin'in en Zengin aşireti ve en büyük aşiretilerdi.

Hatun ve kaynanası çok yoruldukları için bir kafeye gidip oturduk .Herkes istediği yiyecekleri ve içecekleri sipariş ederken ben hiçbir şey istemedim.Beritan hanım
Bana bakıp " niye hiçbir şey istemedin"dedi .

"Teşekkürler ama canım hiçbir şey istemiyor "dedim .Yüzünü buruşturup "te mâlâmîne"dedi .

Kadının çok gıcık olduğunu anlamıştım. Bir süre sonra yanımıza damat yani Yunus ve üvey abisi Ali gelmişti Yunus kahverengi gözlü kumral bir adamdı, üver abisi ise sert bir mizacı vardı .kara gözlü siyah saçlı yakışıklı bir adamdı.

Üvey abisi gözlerini herkesin üzerinde gezdirdi en son ben de durdu. Gözlerinde farklı bir duygu vardı anlam veremiyordum.

Beritan hanım oğluna bakıp gülümsedi."tü her hati kuremin ,çavani? ( hoş geldin oğlum , nasılsın? )"dedi

"Sıpas daye ,bâşım tı çavani ?( teşekkürler anne ,iyiyim sen nasılsın?)"

"Vılleh ez ji başım ,gelinameji pır heşe ( vallah ben de iyiyim ,gelinimizde pek güzelmiş )"dedi bana bakıp .Galiba nispet yapıyordu .

"Ee daye ne zannettin benim karım olacak ondan güzeldir. "Dedi Yunus tebessüm ederek.

"Keşke ağalıkta senin olsaydı" dedi beritan hanım Yunus'un üvey kardeşine bakarak ve ekledi "hadi geçin oturun"

Yunus nişanlısının yanına yani hatun'un yanına oturdu ama Yunus'un üvey abisi beklemediğim bir şekilde gelip yanıma oturdu.Rojbin Yunus'un üvey abisi bakarak "Ali ağam keşke gelip yanıma otursaydınız" dedi. Adının Ali olduğunu öğrendimğim adam "lüzum yok "dedi sert ve kesin sesi ile. Rojbin'in birden yüzü düştü.

Biraz daha oturduktan sonra, Ali  ağa bana yaklaşıp" neden hiçbir şey yemiyorsun "dedi. Ona bakmadan" canım hiçbir şey istemiyor "dedim. Sert sesi ile ''bana bak ve öyle cevap ver'' dedi. Korkudan ona bakamıyordum çünkü Ali Ağa acımasızlığı ve merhametsizliği ile anılıyordu. ''Bir daha tekrar etmeyeceğim bana bak ve öyle cevap ver ''dedi. Korka korka ona baktım "Canım hiçbir şey istemiyor ağam"dedim . Biraz daha bana yaklaştı, gözlerime sanki emin olmak istermiş gibi baktı."Tamam "diyip önüne döndü yani beni bu kadar korkutması bunun için miydi diye sordum kendi kendime

Beritan Hanım'ın" hadi kalkın geç oldu!" demesi ile herkes ayaklandı.

Hatun biraz daha alışveriş yapıp "artık yeter devamını başka gün alırım" dedi. Ona bu kadar elbiseyi ve eşyayı ne yapacaksın? ordu'ya mı vereceksin ?demek isterdim ama diyemedim.

Herkes geldiği arabaya binip evlerine geçtiler. Biz de evin kapısına geldiğimizde hatun bana tüm eşyaları taşıttı. Yorulduğum için kendimi odama attım. Bir süre sonra annem odama geldi "amcan bu ayın maaşını istiyor kiçâmîn" dedi.Sesli bir şekilde oflayıp "anne dolabındaki pembe cüzdanın içinde"dedim. annem bana yaklaşıp "üzülme kiçâmîn bunlar da bitecek mutlu sona erişeceğiz" dedi .  Parayı alıp odadan çıktı. Ben de biraz koltuğun üzerinde oturup bu gece veda etmek için, pijamalarımı giyip yatağa girdim. Telefonun alarmını kurup uyudum.

>⁠.⁠<*⁠\⁠0⁠/⁠*>⁠.⁠<>⁠.⁠<

@hauausjsusj yeni bölüm senin için

AĞA VE SEVDİĞİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin