Üdvözlet ismét! Ahogyan azt megígértem, ebben a fejezetben a varázslatokról lesz szó.
Számtalan varázslat létezik a világon, és a föld minden kultúrájának megvan a maga saját definíciója rá. Általánosságba véve azonban a varázslat olyan szó vagy tett, ami mágikus erőket hordoz, és konkrét célja van. Minden varázslatot a szándék, azaz a gondolati háttér hajtja, amiről az előző részben már szó esett (és valószínűleg a következőkben is fog).
A varázslatokat rengeteg módon, ilyen-olyan logikák szerint lehet rendszerezni. Én most a (számomra) legegyszerűbb utat választottam, és funkciójuk alapját öt csoportba szedtem őket: Védelmi varázslatok, Manifesztálások, Megidézés, Jövőbetekintés, Átkozások. Ebben a részben nagy vonalakban bemutatom mindegyiket, majd utána szépen sorban külön-külön fejezetet kapnak.
Védelmi varázslatok:
Védelemnek hívjuk azokat a varázslatokat, amelyeknek a célja, hogy távol tartsa a negatív kisugárzásokat, ártásokat, és rossz szándékokat egy bizonyos személytől, helytől, vagy tárgytól. Általában a boszorkány saját magát, az otthonát, vagy egy szeretett személyt/tárgyat szokott védelmekkel ellátni. A védelmi varázslat rendkívül fontos, a legelső dolog, amit egy boszorkánynak el kell sajátítania. Enélkül veszélyes bármilyen más mágiába belefogni.
A védelmi varázslatoknak számos fajtája van: védőkörök vagy szimbólumok rajzolása, elvarázsolt tárgyak vagy átjárók (kapu, ajtó, ablak, tükör, stb) letakarása, amulettek viselése, álomcsapdák felállítása, áldott tárgyak/növények/kristályok/víz tartása, egy védelmező entitással való kapcsolattartás, sőt, a különféle tisztító rituálék is ide tartoznak.
Manifesztálások:
A manifesztálás az a folyamat, amikor valamilyen mágikus/rituális úton igyekszünk közelebb kerülni ahhoz, amit akarunk. Általában egy konkrét vágy vagy kívánság valóra váltásáról van szó, aminek a végrehajtásához önnön erőnket, az univerzumot, vagy konkrétabb entitásokat hívunk segítségül. Fontos azonban megjegyezni, hogy pusztán manifesztálni cselekvés nélkül nem ér semmit. Például ha az igaz szerelemre vágysz, de nem vagy hajlandó emberekkel ismerkedni, az univerzum nem fog az öledbe pottyantani egy tündeherceget a semmiből, mert szépen kérted. (Pedig milyen szép is lenne az TT.) Azonban ha ténylegesen ismerkedsz más emberekkel, a manifesztálás segíthet abban, hogy az újonnan megkedvelt srác a kávézóból beléd is essen, ne csak barátkozni akarjon. Ahogy Tiana is mondta a Hercegnő és a Békából, pusztán kívánni mit sem ér, ha nem teszel érte.
Rendkívül fontos még hozzátenni, hogy a kívánságokat pontosan kell föltenni, mert ha bármilyen részlet homályos, vagy akár ki is marad, az később még vissza fog sülni az arcodba! Az előző példánknál maradva, ha csak annyit kérsz, hogy "legyen valaki szerelmes belém, mindegy kicsoda", akkor valószínűleg olyat fogsz kapni, aki nem fog tetszeni. Azonban ha azt kívánod "bárcsak egy srác aki [itt felsorolt tulajdonságok és kritériumok, pl.: szereti a kutyákat és külsőre hasonlít Legolasra] belém szeretne" akkor valószínűleg jobb esélyekkel indulsz.
Manifesztálni sok módszerrel lehet: mondhatsz mantrákat, tehetsz fel kívánságokat az univerzumnak vagy entitásoknak, rajzolhatsz sigileket, vagy leírhatod a kívánságod egy papírra és elégetheted. A lényeg kevésbé az, melyik utat választod, inkább az, mennyire vagy biztos a kívánságodban (és mennyire konkrét).
Megidézés:
Az öt közül ez koncepciójában a legegyszerűbb, ám a kivitelezése már nem mindig az. Ahogy azt a névből sejteni lehet, ez a mágia arra való, hogy megidézzünk egy szellemet, istent, démont, entitást. Egy boszorkánynak különböző oka lehet erre: kérhet tőlük védelmet, kívánhat tőlük, kérhet segítséget, szerződést köthet velük, vagy nyerhet általuk magasabb hatalmat.
Ez a varázslás azonban rizikós terep. A kimenetele nagyban függ az entitás hangulatától, természetétől, jellemétől, és attól, mennyire kedvel téged. De ugyanennyire függ a boszorkánytól is, hogy ő mennyire komfortos az entitással, és mennyire tudja kontrolálni őt. Hasznos tipp: elsőnek olyan entitást idézz meg, akit ismersz, sokat olvastál róla, van egy szilárd kép a fejedben arról, milyen, és, a legfontosabb, pozitívan gondolkodsz róla. Csak akkor idézz meg bármit és bárkit, ha egészen biztosan tudod, hogy nem bánthatnak!
Jövőbetekintés:
A jövőbe látás kényes mesterség, és talán a legnehezebb az öt közül. Igen ingoványos talaj, és aki rálép, az java részt kétes képekre, rejtvényekre, és bizonytalan jósltokra számíthat. Biztosan senki sem láthatja előre a jövőt, legalábbis közülünk senki sem Agnes Nutter. Ha a jövőbe nézünk, a filmekben látott konkrét víziók és tények helyett inkább átható energiákat, pozitív és negatív ómeneket, vagy kétértelmű szimbólumokat találunk.
A jóslás leggyakoribb eszköze a kártyarakás, amit általában tarottal szoktak elvégezni, de több másik kártyaféle is alkalmas erre (én személy szerint Dixitet szoktam rakni, nekem beválik). De mást is lehet olvasni a lapokon kívül - vannak akik tealeveleket, csillagokat, a madarak röptét figyelik, de az ókorban sokszor olvasták állatok beleit is (ez mára már kiment a divatból). Ha már szóba jöttek a csillagok, az asztrológia is sokat elárulhat a jövőről. A bolygók állása szerint ki lehet számolni, mely jegyek uralják majd az elkövetkezendő éveket, ami nagyban befolyásolja a világ eseményeit. Az idei évben például a Plútó átmozdult a Vízöntőbe, és a következő pár évtizedig ott it marad. Ebből sejteni lehet, hogy az elkövetkezendő évek az individualizmus, a (helyenként radikális) eszmék, a különcség, a szarkazmus, és a szoros, folytatgató rendszerekkel való szembehelyezkedés jegyében telnek majd. De hogy pontosan mi történik majd, azt ki tudja. Érdemes emellett figyelni a különös dolgokat, a furcsaságokat, az esetleg felbukkanó jeleket. Sok eseményt, legyen az globális vagy személyes, megelőznek ómenek, csak meg kell tudni látni őket.
És persze meg kell említenem azt is, hogy sokan használnak álmokat és hallucinációkat (ez utóbbiakat általában kábítószerek idézik elő) a jósláshoz, a nagy Delphoi jósda is ezen alapult, ám én nem ajánlhatom ezeket a módszereket.
Átkozások:
Ugyan ki nem állhatom, meg kell említenem az átkozásokat is, a rész egyszerűen nem lenne teljes nélkülük. Átkozásnak hívok itt minden olyan varázslatot, aminek az egyetlen célja, hogy másnak ártson. Mondanom sem kell, kerüljétek az átkok használatát, mert komoly sérülést okozhattok másoknak! Ráadásul a karma nagyon is valós, így minden átok, amit másokra szórnál, visszatérne valamilyen formában hozzád. Tehát nem javasolt, nem éri meg.
Ez nem azt jelenti, hogy mások nem fogják használni rátok, ezért (is) elengedhetetlenek a védelmi varázslatok, plusz az sem árt, ha ismeritek az átkokat, úgyhogy ezért is írok róluk. Az emberiség sajnos bármilyen eszközt megragad arra, hogy másnak rosszat tegyen, és ez vonatkozik a boszorkányságra is. Ennek fényében az átkok is millió színben és bűzben érkezhetnek, egy pár példa mondjuk a rontások, névégetés, voodoo, szóbéli (szó szerinti) átkozás, rossz ómenek küldése, vagy ártás manifesztálása.
Ha úgy érzed, valaki ártani akar neked, mindenképpen erősítsd meg a védelmedet, majd derítsd ki, ki az illető, és miért, illetve hogyan átkoz téged. Ha ez az infó megvan, akkor lehet igazán hatékonyan semmissé tenni az átkokat, és kiiktatni őket.
Nos, ennyi lett volna a mai rész! A következő ötben majd részletekbe megyek a különböző varázslattípusokról, hozok példákat és gyakorlatokat/rituálékat is! Mint mindig, nyugodtan tegyetek fel kérdéseket, szívesen válaszolok! ^^
A legközelebbi viszontlátásig pedig legyen szép napotok!
ESTÁS LEYENDO
Letti kisasszony különleges élete
No FicciónKözkívánatra íme: Letti kisasszony különleges élete! Avagy a saját életem részletei, értékes pillanatai, és ami még közben eszembe jut!