🔮 Boszorkányság 101: Átkok

11 1 6
                                    

Ahogy ígértem, íme a sorozaton-belüli minisorozat utolsó része, ami az átkokról szól. 

Aki olvasta A varázslatok öt fő típusa részt, az tudja, hogy nem szeretek még beszélni sem az átkokról. Ám előbb vagy utóbb meg kellett említenem őket, mert muszáj ismernünk őket, akár tetszik, akár nem. 


Mik azok az átkok? 

Átoknak hívunk minden olyan varázslatot, aminek az az elsődleges célja, hogy ártson valaki másnak. Sok oka lehet egyeseknek, hogy átkokat használjanak valaki ellen: megfélemlítés, hatalomnyerés, szabotálás, bosszú miatt, vagy pusztán azért, mert utálják az illetőt. 

Nyilván mondanom nem kell, hogy másokat megátkozni ugyanúgy bántalmazásnak számít, mint a fizikai vagy verbális erőszak, ezért semmiképpen nem javaslom a kipróbálását, még a "vicc kedvéért" sem! Pláne, hogy ha valaki nem elég tapasztalt, akkor egy-egy átok ki is csúszhat a kezéből, és sokkal rosszabbá nőheti ki magát, mint azt ő eredetileg tervezte. 

Miért kell mégis beszélnünk róluk? Nos azért, mert attól, hogy mi nem használjuk őket, mások megtehetik, ellenünk. Ezért fontos tudni, mik azok az átkok, és hogyan védekezhetünk ellenük


Milyen fajta átkok vannak? 

Az átkok számos színben és formában felüthetik a fejüket. Ezért amiket itt felsorolok, az csak egy pár a sokból, de ezek a legelterjedtebbek: 

Rontások: 

Az Arcanum szerint a rontás "részint a ténylegesen gyakorolt ártó célú mágia legáltalánosabb neve, részint a természetfeletti képességű egyéneknek, elsősorban a boszorkánynak tulajdonított rosszindulatú tevékenység." Ez a definíció azt mutatja, hogy a rontás szót sokszor használták az átok szinonimájaként. 

Részleteibe nézve viszont rontás az, amikor egy ártó szándékú entitás (boszorkány vagy egyéb), hosszan tartó romlást küld valakinek/valakiknek. Ilyen lehet betegség, éhínség, sorozatos balszerencse, a rontást kapott illető személyes kapcsolatainak romlása, rosszabb esetben fizikai és mentális elsorvadás. 

Rontást általában ráolvasás által vagy átkozott tárgy adásával küldenek valakire, de olyan is előfordul, hogy az áldozat egy darabját (hajat, körmöt, lábnyomot, árnyékot, ruhát) ellopják és szándékosan megkárosítják (elégetik, átszúrják, kettévágjak, stb.). 

Névégetés: 

Az összes közül talán a névégetés a legegyszerűbben kivitelezhető: elég hozzá egy papír, egy ceruza, és egy nyílt láng. Az áldozat nevét le kell írni a papírra (lehetőleg vagy a teljes nevét, vagy azt, ahogyan az átkozó hívja őt. Fontos szerepe van, melyik nevet választjuk, mert befolyásolhatja a végkimenetelt... erről jut eszembe, csináljak majd a névmágiáról egy részt?); majd azt a papírt el kell égetni teljesen a nyílt lángon. Az erősebb hatás kedvéért közben lehet ráolvasást is folytatni. 

A névégetés folyamatával az átkozó szimbolikus értelemben elégeti az áldozatát, ami, ha elég energiát adnak neki, komoly károkat okozhat az áldozatban mind fizikailag, mind energetikailag. Az elvet, amit ez használ, hogy egy kis dolgot összekapcsolunk egy nagyobbal, és így amit a kicsivel csinálunk, az megtörténik a naggyal is, egyébként imitációs mágiának hívják, és még jópárszor fel fog bukkanni, ugyanis eléggé gyakori mágiafajta. 

Vudubaba: 

A vudu, vagy angolosan írva voodoo egy eredetileg Nyugat-Afrikában kialakult, manapság leginkább a Karib térségben gyakorolt vallás, ami egy keveréke a régi afrikai, és a keresztény hiteknek, valamint szerves részét képezi a mágia és a boszorkányság. Az Amerikába való átterjedése által számos eleme széleskörűen ismert lett, mint például a zombik és a babák

Letti kisasszony különleges életeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora