De trein

119 2 0
                                    

Pov: Mia
Ik ga zitten in een lege trein coupé. Ik heb airpods in zodat ik niks hoor behalve mijn muziek. Een nieuwe school om weer alle regels te breken denk ik bij mezelf. In een keer gaat de trein coupé open en ik zie drie meisjes naar binnen lopen. 'Mogen wij hier zitten misschien?' Zegt een meisje met donkerbruine haren. 'Ja hoor.' zeg ik. Het meisje glimlacht en loopt met de andere twee meisjes naar binnen. 'Ik heb jou nog nooit gezien hier, ben je nieuw?' zegt een meisje met blond haar. Ik zeg 'Ja ik zit in de 3de.' 'Ik ben Missy' zegt het meisje. 'En dat zijn Pansy en Daphne.' 'Ik ben Mia' zeg ik. 'En wat is je achternaam,' vraagt Daphne. Ik zeg 'Daar kom je wel achter.' In een keer gaat de deur weer open en stappen er vijf jongens binnen. 'En wie zijn jullie?' Vraag ik. 'Wij zijn hun vrienden en wie ben jij?' vraagt een jongen met bruin haar en bruine ogen. Ik kijk m in zn ogen aan en het voelt alsof we elkaar al hebben onmoet. 'Mia.' 'Oke jij bent nieuw hier.' Zegt hij. 'Dankje.' zeg ik terwijl ik sarcastisch naar hem lach. Ze kijken elkaar allemaal aan zeggen tegelijkertijd 'SLYTHERIN!' En ik kijk zo van WTF. Ze nemen allemaal plaats in de coupé en we zijn een beetje aan het praten en uiteindelijk komt er nog een jongen binnen stappen. 'Reggie,' zeg ik en ik spring in zijn armen. 'Hee Mia lang niet gezien hoe gaat t?' vraagt hij terwijl de rest naar ons kijkt. ' Kennen jullie elkaar?' vraagt Pansy. 'Ohja dit is die nicht waar ik het soms over heb,' zegt Regulus. Regulus is mijn neef. Hij is drie maanden ouder. Onze vaders zijn familie. Ik heb altijd een goede band gehad, want hij heeft ook speciale krachten net als ik. Hij wil ook niks met zn familie te maken hebben. 'O dus je hebt over mij gepraat,' zeg ik tegen reggie en kijk hem een beetje sarcastisch aan. ' Ja over mn nicht die hetzelfde heeft als mij jazeker,' zegt ie met een knipoog. We gaan allebei weer zitten en ik zie die jongen met bruine haren kijken. ' Dus jij hebt ook krachten zoals Regulus?' vraagt hij. 'Jazeker heeft ze dat, ze is zelfs sterker dan ik,' zegt Regulus met een glimlach op zijn gezicht. En dan komt Riyi, mijn patronus. 'Dit is Riyi, is mijn beschermdier, dus dat houdt in dat ik door Riyi mijn krachten heb gekregen en kan ik door Riyi mijn krachten beheersen.' 'Wow vet,' hoor ik een andere jongen zeggen. 'Dus dit zijn je nieuwe vrienden,' zegt Riyi. 'Kan hij praten?!' vraagt Missy. 'Ohja hij is soms een beetje irritant,' zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. 'Oke beetje weird,' zegt een jongen. 'Jij bent beetje weird,' zeg ik en ik kijk naar Riyi en we gaan helemaal stuk. We zijn aan het praten met zn alleen en dan komen we bij Hogwarts aan. Ik heb nog nooit zo'n mooi kasteel gezien. 'Volgens mij zijn we er,' zeg ik en ik kijk naar Reggie met een beetje angst en hij zegt in zn gedachten dat het goed komt (ja een van mij krachten is gedachten lezen). 'Ik zie jullie straks wel.' zeg ik en ik ga de andere kant op, want ik moet nog in een huis worden gesorteerd. Ik kom aan in het kasteel en kijk mijn ogen uit, het is prachtig.
Pov: Missy
Pansy, Daphne en ik zijn opzoek naar een lege trein coupé en de jongens zijn aan de andere kant aan het zoeken. Het enige wat we vinden is een coupé met één meisje, dus we lopen gewoon naar binnen. Ik app de jongens en ze komen dr aan.
TimeSkip
Ik vraag het meisje 'Hoe komt het dat je nu pas naar Hogwarts gaat?' 'Ik ben van twee andere scholen gestuurd.' zegt ze. 'DAMN! Twee andere scholen.' zegt Mattheo. 'Ja twee andere scholen.' zegt Mia. 'En waarom ben je van die scholen gestuurd?' vraagt Mattheo. 'Ik heb op één school te veel regels gebroken en op mn andere school het zwerkbalteam in elkaar geslagen, want ze waren ni aardig,' zegt Mia. 'Soooo die had ik niet verwacht,' zegt Scorpius. 'Rot op Scor,' zegt Albus. 'Ja maar oprecht dat team was zo onaardig,' zegt Reggie. 'Ja daarom heb ik ze allemaal tegelijk de ziekenboeg in geslagen,' zegt Mia met een glimlach op dr gezicht. ',MIA,' zegt Regulus een beetje boos. 'Sorry,' zegt Mia lachend. Ik zie Mattheo naar haar kijken en we komen aan bij Hogwarts.

~Hey guyss, dit is best een kort hoofdstuk, maar de volgende hoofdstukken zijn langer. Dit was ook het eerste hoofdstuk wat ik ooit heb gemaakt, dus het is niet zo goed. Hopelijk vinden jullie het wel een leuke fanfiction en lezen jullie verder. Xoxo Mia ❤~

Love Over Dark (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu