Stoei en kietel gevecht...

41 1 6
                                    

Pov: Mia
*timeskip: 1 maand (donderdag 10 oktober) *

Het is één maand geleden dat ik een Death Eather ben geworden. Één maand geleden dat ik deze pijn heb gekregen. Één maand geleden. Matt is er altijd voor me geweest. We zijn echt closer geworden en ik besef me hoeveel ik echt van hem hou. Alle meiden zijn er ook voor me geweest. Schipper is echt hinderlijk geworden. Hij komt telkens terug op dat mijn moeder hem heeft verlaten.

Het is s'ochtends. Ik heb net gedoucht en mijn uniform aan getrokken en zit nu op mijn bed te wachten op de andere meiden. 'Hoe gaat het,' vraagt Daphne. 'Goed, alleen het doet gewoon pijn,' zeg ik en Missy komt naast me zitten. 'Snap ik, maar je hebt ons en je moet weten dat wij weten dat je het niet wil,' zegt ze en geeft me een knuffel. Ik ben oprecht blij dat Missy in slytherin zit. We wandelen bijna elke nacht wel, gewoon roddelen en praten over onze problemen. Ze is zo grappig en zo aardig. Haar beste vriendin, Ricky, ook. Wij gaan ook vaak samen, meestal met Sarah en Agness erbij, in de bieb zitten, of chillen ofzo. Wij zijn met zijn vijfen echt close geworden. Ook met Lotte, Daphne en Pansy, ze voelen echt als zussen.

We zijn alle vier klaar en lopen maar de slytherin tafel. 'Welke les hebben we als eerst,' vraagt Reg. 'DADA, alweer met Schipper,' zegt Leo. 'Serieus, dit ga je echt niet menen hé,' zeg ik. 'Wel met Ravenclaw, dus dat word alleen maar kloten,' zegt Missy. 'Waar zijn Scorpius en Albus eigenlijk, ik heb ze al één maand niet gezien,' zegt Casper. 'Allebei familie problemen volgensmij,' zegt Missy. 'Zouden ze iets hebben, ze zijn best close volgensmij,' zegt Daphne. 'Ja zou kunnen, want ik ging naar Hogsmeade en zag toen Albus en Scorpius samen, super close,' zegt Pansy. 'Dus ze kunnen elke dag terug komen,' vraag ik. 'Ja eigenlijk wel, waar zijn Theo en Mattheo eigenlijk,' vraagt Pansy.

Dan komen Matt en Theo aanlopen. 'Waar waren jullie,' vraagt Missy. 'Oh we moesten nog naar Slakhoorn, voor extra opdracht zodat we niet hoeven na te blijven,' zegt Theo. 'Slim, zullen we gaan,' vraagt Leo. 'Ik vind het een goed idee, laten we eerst naar de Ravenclaw tafel lopen om Ricky, Sarah en Agness te halen,' zeg ik en we lopen naar de Ravenclaw tafel, halen de meiden op en lopen naar DADA.

We komen aan bij DADA. Ik ga naast Sarah zitten. Gelukkig mogen we naast mensen uit een ander huis zitten. Voor ons zitten Missy en Ricky, achter ons Matt en Theo. 'Welkom klas, vandaag gaan we het hebben over het verschil tussen een weerwolf en een Animagus,' zegt Schipper. 'Weet iemand al iets erover,' vraagt hij. Tot mijn verbazing steekt Leo zijn hand op. 'Een Animagus is een heks of tovenaar die zichzelf in een dier kan veranderen wanneer ze willen, een weerwolf is een heks of tovenaar die alleen bij volle maan veranderd en die kunnen niet kiezen,' zegt hij. 'Vijf punten naar slytherin voor het perfecte antwoord te geven,' zegt Schipper. 'Hoe zou hij dat weten,' fluister ik tegen Sarah. 'Misschien is hij een weerwolf, of hij heeft wist het gewoon,' fluistert ze terug. 'Psst Mia,' hoor ik vanachter me. Ik kijk niet naar achter en uiteindelijk valt er een papiertje op de grond. Ik pak het op en op het papiertje staat:
'Na de lessen samen chillen? Ik heb gehoord dat de rest in de bieb zal zijn dus we zijn met zn tweeën. -M.R.'
Ik scheur een stukje papier van mijn schrift af en schrijf erop:
'Is goed, weet jij trouwens waarom Leo het goede antwoord meteen wist? -M.S.'
Ik gooi het naar achter en kijk meteen. Matt doet zo een gezicht van ik weet ook niet waarom. 'Dus jullie gaan lekker chillen vandaag,' fluistert Sarah in mijn oor. 'Ja, lekker zonder jullie,' fluister ik lachend terug. 'Dus jullie moeten een opstel schrijven over wat een weerwolf en Animagus is, wat het verschil is en hoe je het word. Dat is huiswerk wat maandag ingeleverd moet worden,' zegt Schipper. 'Les is over, veel succes nog vandaag,' zegt hij en we pakken onze spullen in en we lopen naar de bieb.

'Ga maar lekker studeren en studjes uithangen, Mia en ik gaan naar mijn slaapzaal,' zegt Matt. 'Je bedoeld onze slaapzaal, en niks vies doen alsjeblieft,' zegt Reg. 'Nee tuurlijk niet Reg en Matt als hun lekker willen studeren, laat hun dan lekker,' zeg ik en dan hoor ik een stem die ik niet hoefde te horen vandaag. 'Hebben jullie nou jullie eerste ruzie en gaat het nu uit en gaan jullie dan heartbroken zijn, want dat zou erg leuk zijn,' zegt Tistanto. 'Nee echt niet, gewoon effe duidelijk maken, hoezo zou dat leuk zijn,' zeg ik. 'Nou gewoon, dan kan ik dingen met je doen, zonder dat er heel de tijd een bodyguard achter je aanloopt,' zegt hij. 'Hij is helemaal niet mijn bobyguard, hij is mijn vriendje en welke dingen zou je met me doen,' vraag ik en voordat hij iets terug kan zeggen, zegt Matt al 'Weet je, we hoeven het eigenlijk niet te horen, we gingen toch al weg.' Hij doet zijn arm om mijn schouder en we lopen lachend weg.

Pov: Mattheo
We komen aan bij mijn slaapzaal en Mia ploft meteen op mijn bed. 'Gaat het,' vraag ik. 'Beetje, voel me echt slecht en moe en het is soms gewoon teveel, maar ik ben bij jou en dat is al veel beter,' zegt ze en ik kom naast haar zitten. 'Ik ben ook super leuk,' zeg ik en ze moet lachen en gaat weer zitten. 'Zeker, ik kan echt niet geloven dat het al één maand geleden is,' zegt ze. Dan komt Riyi ineens. 'Ja ik wil jullie moment niet verstoren, maar ik voel me heel anders,' zegt hij en gaat weer weg. 'Dat doet hij wel vaker echt raar,' zegt ze en legt haar hoofd op mijn schouder.

Ik doe mijn hand om haar middel en ze moet giechelen. 'Wat is er, kan je niet tegen kietelen,' vraag ik. 'Jawel hoor,' zegt ze. Ik sta op en pak een t-shirt en een joggingbroek uit mijn kast. 'Hier trek dit aan,' zeg ik. Ze pakt het shirt en de broek uit mijn handen en loopt naar de badkamer. Ze zou toch niet iets willen verbergen. Ze komt de badkamer uit en komt naast me zitten op bed en ze kijkt mee op mijn telefoon.

'Wacht je zei toch dat je tegen kietelen kon, dus dan vind je het vast niet erg als ik,' zeg ik en voordat ik mijn zin kan afmaken ben ik haar al aan het kietelen. 'Matt stop,' zegt ze lachend. 'Je zei toch dat je er tegen kon,' zeg ik. 'Nee kan ik niet,' zegt ze lachend en voordat ik het weet is ze mij ook aan het kietelen. Uiteindelijk word het een soort stoei en kietel gevecht. Oprecht ze is zo leuk, maakt niet uit wat we doen, of we op date gaan, of dit aan het doen zijn. Uiteindelijk krijg ik het voor elkaar om op haar te liggen en precies dan komen de jongens binnen lopen. 'Wow, een waarschuwing had fijn kunnen zijn,' zegt Leo. Ik rol van Mia af waardoor we nu naast elkaar liggen. 'We waren niks vies aan het doen,' zegt Mia. 'Zo ziet het er niet uit,' zegt Casper. 'Haha heel grappig,' zeg ik. 'Jullie hebben toch echt niks vies gedaan, of wel,' zegt Regulus. 'Nee Reg, oprecht niet,' zegt Mia. 'Jaja,' zegt Theo. 'Oke ik ga maar eens, later jongens, doei Matt,' zegt ze en geeft me een kus op mijn mond.

Pov: Missy
Ricky, Sarah, Agness, Lotte, Daphne, Pansy en ik zitten in onze slaapzaal de chillen. 'Wanneer zou Mia terug komen,' vraagt Ricky. 'Waarschijnlijk duurt het niet lang, want de jongens zijn nu terug en dat vindt ze waarschijnlijk akward,' zegt Sarah. 'Ja snap ik wel,' zeg ik.

Dan komt Mia komt de slaapzaal binnen lopen. Ze heeft de kleding van Mattheo aan, haar haar zit een beetje door de war en ze loopt een beetje lastig. Ze hebben toch niet letterlijk... 'Mia wat hebben jullie gedaan,' vraagt Lotte. 'Toch niet boem boem,' zegt Daphne. 'Nee tuurlijk niet, ik zit in de derde, wat denken jullie,' zegt ze. 'Nou je hebt Matt zijn kleding aan, je haar zit door de war en je loopt een beetje wankelig,' zegt Lotte. Inmiddels zit ze bij mij op bed. 'Nee we hadden een stoei en kietel gevecht,' zegt ze lachend.

Hey guyss, ja ik heb geen inspiratie. Dus ik had deze er alvast op gezet. Xoxo Mia ❤

Love Over Dark (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu