Eerste Schooldag (deel 2)

23 1 2
                                    

Pov: Mattheo
Ik weet niet wat ik moet doen. Of ik nu boos, jaloers of iets anders moet zijn op Mia. Waarschijnlijk moet ik er geen zorgen over maken, maar alsnog. Die inval gast is wel met mijn meisje aan het praten. 'Matt mag ik effe met je praten, gewoon samen,' vraagt Sarah. 'Oke,' zeg ik verward. 'Oke dus Mia maakt zich echt zorgen,' zegt Sarah. 'Hoezo, waardoor, ik weet niet of dat door mij kom,' zeg ik. 'Ze is bang dat je jaloers bent of dat je haar niet leuk vind, of dat je niet meer met haar wilt praten ofzo,' zegt ze. 'Oh nee, serieus, shit.' 'Ja ze wilt je echt niet kwijt en ik denk met haar verleden en met haar ouders is het lastig voor haar.' 'Oh shit ik moet met haar praten,' zeg ik en loop naar Mia, pak haar arm en trekvhaar mee, iets verder waar niemand ons kan horen. 'Mia sorry, oprecht het spijt me zo erg, ik wou je echt geen stom gevoel geven, alleen ik dacht dat je die inval gast leuker vind dan mij, en dat alles wat je zei niet waar was, dat je hem knap vind enzo, en ik weet het, ik was zo jaloers, maar alsnog, hij was wel met mijn meisje,' zeg ik en ze geeft me een kus op mijn voorhoofd. Wat lastig is, want ik ben langer, dus staat ze op haar tenen en trekt ze aan mijn stropdas. 'Maakt niet uit Mattie, ik snap het, hij is zoizo veelste jong om een inval docent te zijn, en hij is niet mijn type, jij bent mijn type, en als ik eerlijk mag zijn, je zeit er best hot uit als je jaloers bent,' zegt ze een beetje lachend. 'Ik hou van je Mia,' zeg ik en haar ogen worden groot. 'Je zei voor het eerst ik hou van je,' zegt ze. 'Wow ja precies,' zeg ik. 'Ik hou ook van jou Mattie,' zegt ze en we lopen samen terug. Ik kan dit meisje echt niet uit mijn hoofd halen, ze is echt het meisje uit mijn dromen. Ik vind haar nog leuker dan eerder. Hoe die kleine dingen zoveel voor haar betekenen. 'En is het weer goed,' vraaht Ricky. 'Ja hoor don't worry,' zegt Mia. 'Dus zijn jullie samen of wat,' vraagt Agness. Mia wil iets zeggen maar ik kus haar op haar mond. 'Ik wou zeggen nee we hebben niks, maar dit kan ook,' zegt Mia en geeft me kus op mijn wang. 'Ieeeeh zo leukk,' zegt Missy. 'M&MMM,' zegt Ricky. 'M&M,' vraag ik. 'Dat is onze ship naam,' zegt Mia lachend. 'Oooh,' zeg ik. Dan komt Schipper aanlopen. 'Summer,' zegt hij maar voordat hij zijn zin kan afmaken. 'Kom jongens we moeten naar de volgende les,' zegt ze en pakt mijn hand. Echt ik vertrouw die schipper niet. Als hij mijn meisje pijn gaat doen, dan ligt hij in de ziekenboeg. 'Wat is onze volgende les,' vraagt Theo. 'Potions met Gryfindor' zegt Regulus. 'Gezellig met Slakhoorn,' zegt Pansy. 'Yeey met Gryfindor,' zegt Mia heel sarcastisch. 'Is Tistanto al de ziekenboeg uit,' vraagt Daphne. 'Nee, ik heb hem bijna bewusteloos geslagen en ik heb er geen straf voor gekregen,' zegt Mia. 'Dat is mijn meisie,' zeg ik. 'Damn jullie zijn echt verliefd,' zegt Leo. 'Jazeker,' zegt Mia en geeft me een kus op mijn wang. 'Dus die zuigzoen was van Mattheo en niet van een krultang,' vraagt Missy. 'Huh heb je die gezien,' vraagt Mia. 'Ja tuurlijk hoe kon ik die niet zien,' zegt Missy. 'Ja oke hij was van Matt maar ik heb hem er ook een gegeven hihi,' zegt Mia en ik pak haar bij haar middel om haar te plagen en nerveus te maken. 'Matt wat doe je,' fluistert ze in mijn oor. 'Gewoon je een beetje plagen,' fluister ik terug met een grijns. Ze grijnst. We komen aan bij Potions en Mia gaat naast mij zitten. 'Vandaag hebben we het over..,' en toen lette ik al niet meer op. Oprecht Potions boeit mij niks. Het is toch het makkelijkste vak. Ik let op Mia. 'Dus pak maar alle ingrediënten en probeer de toverdrank te maken,' zegt Slakhoorn en Mia trekt mij aan mijn arm mee. 'Aah meneer Tistanto, fijn dat je nog de les kan meedoen,' hoor ik Slakhoorn zeggen. 'Shit,' zegt Mia. 'Don't worry, het komt goed,' zeg ik en we gaan verder alle ingrediënten pakken. 'Zo zo zo kijk is wie we hier hebben.' 'Rot op Tistanto,' zegt Mia. 'Oh nee dat dacht ik niet, je hebt mij de schuld gegeven, nu moet ik een half jaar nablijven,' zegt hij. 'Skill issue,' zegt Mia lachend. 'Oh je denkt dat je grappig bent.' 'Ben ik ook,' zegt ze. Ik weet niet of ik nu iets moet doen of niet. 'En jij Riddle, ga je je vriendinetje nog beschermen,' zegt hij lachend. 'Ze kan je anders gewoon weer de ziekenboeg in slaan,' zeg ik. 'Zou ze niet durven,' zegt hij en hij loolt weg. 'Hij is zo irritant, ik wou hem bijna weer die ziekenboeg in slaan,' zegt ze en we gaan verder met onze toverdrank maken. Die van Missy en Leo was geëxplodeerd. 'Leo dit is allemaal jou schuld.' 'Helemaal niet jij zei dat we dit erin moesten doen, dus ik heb dat gedaan.' 'Ja maar ik zei dat je er niet zoveel in moest doen.' 'Helemaal niet, jij zei dat ik het er helemaal in moest doen.' 'Nooit gezegd,' zegt Missy en dan komt Slakhoorn. 'Maakt niet uit wie wat heeft gedaan jullie moeten allebei nablijven,' zegt hij. 'Gezellig,' zegt Leo en Missy slaat hem op zijn schouder, niet heel hard volgensmij. 'Nou moeten jullie ook gezellig nablijven, bet zoals wij,' zegt Mia sarcastisch. 'Oke jullie mogen jullie spullen pakken en gaan,' zegt Slakhoorn. 'Jaa lunchen, eindelijk,' zegt Theo. 'Ik heb eigenlijk echt geen honger,' zegt Mia. 'Maar schat je moet wel eten,' zeg ik. 'Oke is goed, voor jou schatje,' zegt ze en geeft me een kusje op mijn wang. 'M&MMMM,' zegt Ricky. 'Rasss,' zegt Mia. 'Waf waf,' zegt Leo. We lopen naar de Great Hall en gaan eten. 'Wat gaan we dadelijk doen, want we hebben een tussen uur en dat is ons laatste uur,' zegt Daphne. 'Laten we gewoon chillen in onze slaapzaal,' zegt Pansy. 'Ik vind het een goed idee,' zegt Theo. 'Mia waarom eet je bijna niet,' fluister ik in haar oor. 'Zoals ik al zei, ik heb geen honger,' fluistert ze terug en gaat door met praten. Er is echt iets aan de habd met haar. Ze eet helemaal niet zoveel. Het zou toch niet zo zijn dat ze zo onzeker is. Dat ze zichzelf, ja hle zeg ik dat, te groot vind? Zo iets hoop ik echt niet, want ze is echt de knapste. 'Ik moet even naar de wc, ik zie jullie zo in onze slaapzaal, oke,' vraagt Mia. 'Is goed, tot zo,' zegt Daphne en ze loopt haastig weg. 'Weten jullie of er iets is met Mia, ze eet helemaal niet zoveel, Regulus weet jij misschien iets, want ik maak me echt zorgen,' zeg ik. 'Ja ze heeft altijd al problemen met eten gehad, ik denk dat het niet iets ergs is,' zegt Regulus. 'Ik ga wel even naar haar op zoek, loopt er iemand mee,' zegt Missy. 'Ja ik loop mee, als dat niet erg is,' zegt Leo. 'Ik ook, ze is mijn vriendin after all,' zeg ik en we gaan samen naar haar opzoek.

~Hey guys, ik weet het weer een beetje een kort hoofdstuk, maar ik kon echt niet wachten! Wat zou er met Mia/mij zijn? Remember your beautiful en (bijna) alles wat hierin wordt gezegd is niet waar, behalve over uiterlijk enz. Nouja byee. Xoxo Mia❤~

Love Over Dark (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu