Het ontbijt

47 2 0
                                    

Pov: Mia
Ik word wakker en de andere meiden slapen nog. Ik kijk op mijn telefoon en het is pas 06:05. Ik kan niet meer slapen, dus ik sta al op en kleed me aan. Ik trek zwarte leggings aan en een crop top van het Italiaanse voetbalteam. Ik doe een beetje licht mijn make-up, maar wel dat je ziet dat ik make-up op heb. Het is al 07:15. Ja ik doe zolang over mijn make-up. Ik ga alvast naar de common room. Ik loop de common room in en ik zie al een jongen zitten. Het is Mattheo. Natuurlijk weer Mattheo, hij achtervolgt me al sinds dat ik hem heb ontmoet in de trein. Maar toch heeft hij iets, dat ik hem niet weg wil hebben. 'Hey Mia, goed geslapen,' vraagt Mattheo. 'Ja wel prima, jij,' vraag ik terwijl ik langs hem ga zitten. 'Ja goed,' zegt hij. 'Dus waarom en hoelang ben je al hier,' vraag ik. 'Ik ben hier omdat ik me verveelde en pas vanaf 07:00,' zegt hij. 'Dus wat was dat gisteren,' vraag ik. 'Nou ik wou je gewoon uitvragen,' zegt hij met een grijns. 'Ja en daarna, wat je zei,' vraag ik. 'Oh bedoel je dat rode jurken mijn favorieten zijn, ja dat was wel-' 'Flirten?' maak ik zijn zin af. 'Ja, zo kan je het wel noemen, maar jij flirten wel hard terug hoor,' zegt Mattheo terug met een grijns. 'Ja maar jij ging met je hand over mijn heup hé,' zeg ik terwijl ik het eigenlijk echt leuk vond en hij mag het wel vaker doen. 'Ja klopt, jij hield me niet tegen, schat,' zegt Mattheo met alweer een grijns. Wacht noemde hij me nou schat, als in schat. WAT?! Hoe kan ik rustig blijven. 'Nee klopt, waarom gaf je me eigenlijk die hakken,' vraag ik om van onderwerp te switchen. 'Gewoon ik dacht je vind ze wel leuk, maar waarom hield je me niet tegen,' vraagt Mattheo met zijn wel bekende grijns. 'Nou omdat ik-' ik word afgekapt doordat Reggie binnenloopt. 'Già, perché non ti sei fermato? Ti piace lui? Ha raccontato tutto,' (dat betekent "Ja waarom stopte je niet. Vind je hem leuk? Hij heeft allemaal vertelt.") zegt hij. 'Beh, guarda, forse mi piace un po'. E come potrei fermarlo? Mi sentivo bene in realtà,' (dat betekent "Nou kijk misschien vind ik hem een beetje leuk. En hoe kon ik dat stoppen? Het voelde wel goed eigenlijk.") 'Sì, vai d'accordo con lui, è davvero innamorato e non lo è mai. Ma non farai niente di sporco oggi, vero?' (het betekent "Ja krijg gewoon met hem, hij is echt verliefd en dat is hij nooit. Maar jullie gaan niks vies doen vandaag hé?") 'Baciarsi è sporco, perché penso che potrebbe succedere. Oh sì, dovresti chiedere a Daphne di uscire, le piaci.' (dat betekent"Is zoenen vies, want ik denk dat dat wel gaat gebeuren misschien. Ohja je moet Daphne uitvragen, ze vind je leuk.") 'Niente baci, va bene, ma niente di più. Le chiederò di uscire oggi. Come fai a sapere che le piaccio comunque?' (dat betekent "Nee zoenen, prima, maar niet meer. Ik zal haar vandaag wel uitvragen. Hoe weet je dat ze me leukt vind eigenlijk?") 'Gliel'ho appena chiesto e lei lo ha ammesso.' (dat betekent "Ik heb het haar gewoon gevraagd en toen gaf ze het toe.") 'Kunnen jullie stoppen met Italiaans praten, ik versta er niks van,' zegt Mattheo opeens. 'Dat is juist de bedoeling,' zeg ik lachend. 'Maar je ziet er wel hot uit als je Italiaans praat daar kan ik niet over liegen,' zegt Mattheo met een grijns. Mijn hart skipte een beat. Noemde hij me nou hot. Oh cara mia. 'Maar ik wil eigenlijk echt weten wat jullie zeiden,' zegt Mattheo. 'Nope krijg je niet te horen,' zeg ik met een grijns en kijk naar Reggie die aan het lachen is. Hij wil iets terug zeggen, maar dan komt de rest binnen lopen. 'Wij hadden bedacht, im met zn allen naar Hogsmeade te gaan,' zegt Daphne. 'Ja super leuk idee,' zegt Reggie meteen. Natuurlijk let hij weer op als Daphne praat. 'Oke dan gaan we als we gegeten hebben,' zegt Theo. We gaan met zn allen naar de Great Hall en Mattheo komt aan de ene kant naast mij zitten en Daphne aan de andere kant. 'Dus hoelaat moet ik klaar zijn,' vraag ik aan Mattheo. 'Ik weet het niet, ik laat het je nog wel weten,' zegt hij en Daphne geeft me een duw in mijn zij. Ik kijk haar aan en ze fluistert in mijn oor: 'Was je van plan hem te zoenen vandaag?' 'Nee niet perce maar als het gebeurt, gebeurt het,' fluister ik terug. 'Dus jullie hebben een date vanavond,' vraagt Leo. 'Ja ze hebben een date en er gaat zoizo iets gebeuren tussen hun,' zegt Missy giechelend. 'Zoals wat,' vraag ik. 'Nou misschien wel un bacio, bocca a bocca' zegt Reggie ("un bacio, bocca a bocca" betekent "een kus, mond op mond). 'Rot op Reggie,' zeg ik een beetje geïrriteerd, maar lachend. Ik zie dat Mattheo mij aanstaart vanuit een ooghoek. 'Ik weet niet wat Regulus zei, maar jullie gaan zoiezo zoenen,' zegt Leo. Mattheo gooit zijn tosti vol tegen Leo's gezicht aan. 'FOODFIGHT,' schreeuwt Scorpius en voor je kon knipperen, waren alle jongens eten tegen elkaar aan het gooien. 'WIE IS HIERMEE BEGONNEN,' hoor ik professor Longbottom schreeuwen. 'Scorpius schreeuwde foodfight en toen gingen we eten naar elkaar gooien,' zegt Mattheo. 'Jij gooide eerst nog een tosti op mijn gezicht,' zegt Leo. 'Oke mr Malfoy en mr Riddle, morgen nablijven om 4 uur in mijn kantoor,' zegt professor Longbottom. Zodra hij weg is beginnen Daphne, Pansy, Missy en ik super hard te lachen. Ik kijk Mattheo aan en moet nog harder lachen. Hij kijkt me aan en gaat met zijn hand naar mijn heup. Ik voel zijn hand op mijn heup en ik word super nerveus. 'Nerveus Mia, krijg je ervan om mij uit te lachen,' fluistert hij in mijn oor. 'Ik, nerveus, misschien een beetje, maar let straks maar op,' fluister ik terug en hij grijnst naar me. 'Ik zou het leuk vinden om je te zien proberen,' zegt hij en hij laat zijn hand op mijn heup zitten. We gaan door met eten en als we allemaal klaar zijn gaan we naar de trein om naar hogsmeade te gaan.

~Hey guyss, ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vonden. Dit en de volgende zijn een soort "tussen" hoofdstukken, maar daarna komt een langer hoofdstuk en als je slim bent weet je al wat🤭😏. Xoxo Mia❤️~

Love Over Dark (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu