𝑩𝒂𝒃 1 ✨

125 33 1
                                    

𝒁𝑨𝑴𝑨𝑵 𝑺𝑬𝑲𝑶𝑳𝑨𝑯 𝑴𝑬𝑵𝑬𝑵𝑮𝑨𝑯....

" 𝑾𝒐𝒊, 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉! " pekik Aisyah memanggil Zahirah. Zahirah menoleh kearah Aisyah.

" 𝑩𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒔𝒆𝒌𝒐𝒍𝒂𝒉 𝒌𝒆𝒋𝒂𝒑 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒍𝒖𝒑𝒂 𝒔𝒊𝒏𝒈𝒈𝒂𝒉 𝒌𝒆 𝒄𝒂𝒇𝒆 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒚𝒂𝒂 " ujar Aisyah kepada adiknya iaitu Zahirah.

" 𝒀𝒂, 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒑𝒆𝒔𝒂𝒏𝒂𝒏 𝒌𝒂𝒌𝒂𝒌 " jawab Zahirah kepada kakaknya.

Selepas masa persekolahan telah habis, Zahirah keluar untuk pulang dan bersiap-siap pergi ke cafe mummynya.Tetapi sebelum sampai ke pagar depan sekolah Zahirah terlanggar seorang pemuda tampan yang dikenali sebagai jejaka yang bernama Muhammad Allif Iskandar.

" 𝑴𝒂𝒂𝒇 " ujar Zahirah kepada jejaka tampan tersebut.

" 𝑰𝒕'𝒔 𝒐𝒌𝒂𝒚 " ujar jejaka tampan tersebut yang bernama Muhammad Allif Iskandar. Nama panggilan yang selalu dikenali sebagai Allif.

" 𝑯𝒎𝒎 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒅𝒊𝒓𝒊 𝒅𝒖𝒍𝒖, 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒖𝒄𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏 𝒎𝒂𝒂𝒇 " ujar Zahirah kepada Allif.

" 𝑻𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒂𝒑𝒂-𝒂𝒑𝒂, 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒇𝒌𝒂𝒏 𝒂𝒘𝒂𝒌 " jawab Allif membalas ucapan Zahirah.

Sesampainya Zahirah dan Aisyah ke cafe mummynya, Zahirah dan Aisyah pergi berjumpa dengan mummynya.

" 𝑴𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒃𝒊𝒂𝒓 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉 𝒃𝒂𝒏𝒕𝒖 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒎𝒆𝒏𝒈𝒉𝒂𝒏𝒕𝒂𝒓 𝒎𝒊𝒏𝒖𝒎𝒂𝒏 𝒌𝒆𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒑𝒆𝒍𝒂𝒏𝒈𝒈𝒂𝒏 " Ujar Aisyah menyakinkan mummynya.

" 𝑩𝒂𝒊𝒌𝒍𝒂𝒉 " jawab mummynya yang pasrah dengan perilaku kedua anaknya itu.

" 𝑬𝒉 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒃𝒆𝒓𝒕𝒆𝒎𝒖 𝒍𝒂𝒈𝒊 " ujar Zahirah kepada seorang jejaka tampan yang dikenali sebagai Allif Iskandar.

" 𝒀𝒂 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒃𝒆𝒓𝒕𝒆𝒎𝒖 𝒍𝒂𝒈𝒊 " Allif membalas ucapan Zahirah

" 𝑬𝒉 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 , 𝒅𝒊𝒂 𝒔𝒊𝒂𝒑𝒂? " tanya sepupu Allif yang bernama Tengku Zayne.

" 𝑫𝒊𝒂 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉, 𝒑𝒆𝒓𝒆𝒎𝒑𝒖𝒂𝒏 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒔𝒆𝒏𝒈𝒂𝒋𝒂 𝒕𝒆𝒓𝒍𝒂𝒏𝒈𝒈𝒂𝒓 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒂𝒌𝒖 𝒕𝒂𝒅𝒊 " ujar Allif membalas ucapan sepupunya.

Jgn lupa vote yaaaa....

tbc..

Jejaka Untuk Zahirah  | SU Where stories live. Discover now