POV ZAHIRAH
Selesai saja aku solat maghrib, aku hanya baring diatas katil size Queen aku sambil bermain iPhone 15 pro ku.
Sewaktu pukul 8 malam, aku dah berada di hadapan laptopku untuk mengerjakan kerja sekolah yang diberi oleh cikgu.Tiba-tiba aku berasa dahaga, aku pun keluar dari kamarku dan terus ke dapur dan ambil air jus oren di dalam peti ais, kemudian aku menuang air itu di dalam gelas dan terus meminumnya. Habis saja minum, aku berniat ingin naik ke kamarku kembali tetapi sewaktu aku ingin naik, aku ternampak kakakku berada di ruang tamu sambil menonton tv siaran drama melayu. Aku pun membatalkan niat aku yang ingin ke kamar. Aku pun menuju ke arah kakakku dan menegurnya sambil duduk di sofa.
" 𝑲𝒂𝒌𝒂𝒌! 𝒌𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒕𝒆𝒏𝒈𝒂𝒉 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒂𝒑𝒂 𝒕𝒖? " tanya aku kepada kakakku apabila aku melihat laptopnya di atas meja yang berhadapan dengan sofa. Ni mesti buat kerja sambil layan drama ni.. kakak aku suka layan drama yang dia minat.
" 𝑶𝒉! 𝑲𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒕𝒆𝒏𝒈𝒂𝒉 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂 𝒔𝒆𝒌𝒐𝒍𝒂𝒉 𝒔𝒂𝒎𝒃𝒊𝒍 𝒕𝒖 𝒌𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒍𝒂𝒚𝒂𝒏 𝒅𝒓𝒂𝒎𝒂 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒍𝒊 " jawab kakakku untuk pertanyaan ku dan benar apa yang aku katakan tadi.
" 𝑺𝒐𝒓𝒓𝒚 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉 𝒈𝒂𝒏𝒈𝒈𝒖 𝒌𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂 " kata aku dengan berasa serba salah kerana mengganggu kakakku yang tengah menyiapkan kerjanya.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒈𝒂𝒏𝒈𝒈𝒖 𝒑𝒖𝒏. 𝑲𝒆𝒏𝒂𝒑𝒂 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒕𝒂𝒌 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒍𝒂𝒈𝒊? " tanya kakakku lagi. Jangan lupa ya nama kakak aku Aisyah.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒎𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒍𝒂𝒈𝒊. 𝑲𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒑𝒖𝒏 𝒑𝒂𝒕𝒖𝒕 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒏𝒊. 𝑱𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒍𝒆𝒘𝒂𝒕 𝒕𝒂𝒖 " kata aku kepadanya.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒍𝒂𝒈𝒊. 𝑨𝒅𝒂 𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒏𝒂𝒌 𝒌𝒆𝒏𝒂 𝒔𝒊𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏, 𝒚𝒂 𝒌𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒌𝒌𝒂𝒏 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒍𝒆𝒘𝒂𝒕. 𝑨𝒅𝒊𝒌 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊𝒍𝒂𝒉 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒅𝒖𝒍𝒖" kata dia kepada aku.
" 𝑶𝒌𝒆𝒚𝒍𝒂𝒉! 𝑨𝒅𝒊𝒌 𝒎𝒂𝒔𝒖𝒌 𝒅𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒃𝒊𝒍𝒊𝒌 𝒅𝒖𝒍𝒖. 𝑲𝒂𝒌𝒂𝒌 𝒑𝒖𝒏 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒎𝒂𝒔𝒖𝒌 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓 𝒂𝒘𝒂𝒍. 𝑨𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎. 𝑮𝒐𝒐𝒅𝒏𝒊𝒈𝒉𝒕 " aku berkata kepada dia dan terus berlalu ke kamarku.
" 𝑾𝒂𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎𝒖𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎 " jawab Aisyah kepada salam aku yang sudah hilang dari pandangannya.
~•❤︎•~
Keesokan harinya.....
Aku bangun awal pagi dan masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Setelah selesai, aku mengambil wuduk dan solat subuh. Habis solat, aku mengatur buku mengikut jadual kelas sambil menyusun buku tersebut ke dalam beg, aku terus turun ke bawah untuk sarapan pagi sebelum ke sekolah.
" 𝑮𝒐𝒐𝒅 𝒎𝒐𝒓𝒏𝒊𝒏𝒈 " aku mengucap selamat pagi kepada mummy.
" 𝑴𝒐𝒓𝒏𝒊𝒏𝒈 " balas mummy kembali.
" 𝑨𝒘𝒂𝒍 𝒃𝒂𝒏𝒈𝒖𝒏, 𝒂𝒅𝒊𝒌 "
" 𝑩𝒊𝒂𝒔𝒂𝒍𝒂𝒉, 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒓𝒂𝒔𝒂 𝒎𝒂𝒄𝒂𝒎 𝒏𝒂𝒌 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒔𝒆𝒌𝒐𝒍𝒂𝒉 𝒂𝒘𝒂𝒍. 𝑴𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒕𝒆𝒏𝒈𝒂𝒉 𝒃𝒖𝒂𝒕 𝒂𝒑𝒂 𝒕𝒖? "
" 𝑶𝒉! 𝑴𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒕𝒆𝒏𝒈𝒂𝒉 𝒔𝒊𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏 𝒃𝒓𝒆𝒂𝒌𝒇𝒂𝒔𝒕 𝒏𝒊 𝒉𝒂𝒉 "
" 𝑴𝒆𝒉 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒕𝒐𝒍𝒐𝒏𝒈 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 " sewaktu kami berdua bertungkus- lumus di dapur. Tiba-tiba ada satu suara menegur.
" 𝑨𝒎𝒃𝒐𝒊! 𝑹𝒂𝒋𝒊𝒏𝒏𝒚𝒂 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒕𝒐𝒍𝒐𝒏𝒈 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒎𝒆𝒎𝒂𝒔𝒂𝒌 𝒚𝒂 " kata kakakku dengan nada yang mengusik aku.
" 𝑬𝒉, 𝒐𝒇 𝒄𝒐𝒖𝒓𝒔𝒆 𝒍𝒂𝒉 " dalam berapa minit kemudian, makanan untuk sarapan pagi pun siap. Kakak dan aku pun tolong letakkan makanan sarapan pagi di atas meja makan. Pada masa yang sama, daddy dan abang-abangku pun turun dari tangga. Ada lif tapi taknak pakai pulak. Lepas makan, kami terus menyalam mummy dan daddy sebelum ke sekolah manakala abang- abangku sudah pergi ke syarikat.
~•❤︎•~
POV ALLIF
Semalam lepas solat berjemaah, aku pun naik lif untuk menuju ke kamar. Sewaktu sampai ke kamar, aku baru ingat yang aku belum siapkan assignment yang cikgu bagi. Aku pun jalan ke arah meja di kamarku dan terus siapkan assignment itu. Tepat jam 12 malam, akhirnya aku dah siapkan kerja sekolah. Aku pun menuju ke arah katil dan akhirnya aku pun terlelap.
Keesokan harinya,
Aku bangun tepat pada pukul 5 pagi. Aku pun bangun dari katil dan mengambil kain tuala untuk mandi. Habis sahaja mandi, aku mengambil air wuduk untuk mengaji sementara menunggu azan subuh berkumandang. Selesai saja membaca alquran, aku melihat jam tanganku yang tertera pukul 6 dan pada masa yang sama aku mendengar azan subuh pun berkumandang. Setelah habis azan, aku pun menunaikan solat subuh. Habis sahaja solat, aku pun menyimpan alquran dan sejadah di tempat asalnya. Selesai semuanya, aku pun berjalan ke meja studyku untuk mengemas buku dan masukkannya ke dalam beg.
Habis mengemas, aku bersiap-siap untuk pergi ke sekolah. Setibanya, dia ke sekolah, aku terus masuk ke dalam kelas untuk menduduki peperiksaan akhir tahun sebelum aku tamat masa persekolahanku. Sampailah waktu rehat, aku pun terus pergi ke kantin. Tetapi sebelum sampai ke kantin, aku terserempak dengan seorang perempuan iaitu Zahirah.
" 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 " Zahirah memanggil allif bila dia terserempak dengan Allif. Kebetulan tadi ada seorang guru yang sedang mencari dia. Itu yang aku ingin bagitahu pada dia.
" 𝒀𝒂, 𝒌𝒆𝒏𝒂𝒑𝒂 " balas Allif kembali. Aduh dah la tengah lapar, boleh pula dia panggil nama aku.
" 𝑺𝒆𝒃𝒆𝒍𝒖𝒎 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒌𝒂𝒏𝒕𝒊𝒏, 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒏𝒂𝒌 𝒃𝒂𝒈𝒊𝒕𝒂𝒖 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒄𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑭𝒊𝒛𝒛𝒂 𝒑𝒂𝒏𝒈𝒈𝒊𝒍 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒌𝒆 𝒃𝒊𝒍𝒊𝒌 𝒅𝒊𝒂 𝒔𝒆𝒃𝒆𝒏𝒕𝒂𝒓 " Zahirah bagitau kepadaku. Aduh cikgu ni pun kacau line pulak. Baik aku makan dulu sebelum pergi ke bilik cikgu.
" 𝑩𝒂𝒊𝒌𝒍𝒂𝒉, 𝒕𝒆𝒓𝒊𝒎𝒂 𝒌𝒂𝒔𝒊𝒉 𝒃𝒆𝒓𝒊𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒔𝒂𝒚𝒂 " ucap Allif kepada Zahirah. Aku terus pergi ke kantin dan beratur sambil menunggu gilirannya untuk membeli roti dan duduk di kerusi kantin.
Beberapa minit kemudian, Allif membuang plastik rotinya ke dalam tong sampah sebelum pergi ke bilik guru.Jangan lupa vote sekali tauuuu....
Tbc...
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Romance~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...