Aliff tiba di mansion familynya diikuti Tengku Zayne di belakangnya. Setelah selesai makan di cafe mummy Zahirah tadi, mereka terus pulang ke mansion family Allif tetapi Zayne hanya ingin melawat Mak longnya sebentar dan ia ingin pulang ke mansion keluarganya pula untuk bermalam di sana. Sampai sahaja di depan pintu rumah, mereka pun masuk dan memberi salam.
" 𝑨𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎 " serentak kami berdua memberi salam setelah membuka pintu rumah.
" 𝑾𝒂𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎𝒖𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎 " sahut keluarga Aliff yang berada di dalam rumah. Selepas memberi salam, aku menyalam mummy dengan daddy aku diikuti Zayne menyalam Mak long dan pak longnya. Setelah sesi bersalam, kami berdua pun duduk bersama mereka.
" 𝑳𝒂𝒎𝒃𝒂𝒕 𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍 𝒌𝒂𝒎𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒅𝒖𝒂 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒉𝒂𝒓𝒊𝒏𝒊. 𝑺𝒆𝒍𝒂𝒍𝒖𝒏𝒚𝒂 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒑𝒖𝒌𝒖𝒍 5 𝒑𝒆𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒊𝒏𝒊 𝒅𝒂𝒉 𝒑𝒖𝒌𝒖𝒍 6 𝒑𝒆𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒉. 𝑷𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒋𝒂 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒍𝒆𝒘𝒂𝒕 𝒑𝒆𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒏𝒊? " tanya Puan Alisa sebagai ibu kepada Allif dan mak long kepada Zayne.
" 𝑶𝒉! 𝒕𝒂𝒌 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒑𝒖𝒏 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒍𝒆𝒑𝒂𝒔 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒔𝒆𝒌𝒐𝒍𝒂𝒉 𝒕𝒂𝒅𝒊 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒁𝒂𝒚𝒏𝒆 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒋𝒂𝒍𝒂𝒏-𝒋𝒂𝒍𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒍𝒆𝒑𝒂𝒌 𝒅𝒆𝒌𝒂𝒕 𝒄𝒂𝒇𝒆 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒓𝒂𝒅𝒂 𝒅𝒊 𝒔𝒆𝒃𝒆𝒍𝒂𝒉 𝒔𝒚𝒂𝒓𝒊𝒌𝒂𝒕 𝒂𝒚𝒂𝒉 𝒕𝒂𝒅𝒊 𝒔𝒂𝒎𝒃𝒊𝒍 𝒕𝒖 𝒎𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒍𝒊 " Allif menjawab soalan ibunya itu sambil dia melihat kearah ibunya.
" 𝑶𝒉, 𝒑𝒂𝒕𝒖𝒕𝒍𝒂𝒉 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒍𝒆𝒘𝒂𝒕 𝒉𝒂𝒓𝒊𝒏𝒊, 𝒓𝒖𝒑𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒎𝒆𝒍𝒆𝒑𝒂𝒌 " jawab mummynya lagi setelah mendengar jawapan anaknya itu.
" 𝑯𝒂𝒉! 𝒁𝒂𝒚𝒏𝒆 𝒌𝒂𝒎𝒖 𝒔𝒊𝒉𝒂𝒕? 𝑫𝒂𝒉 𝒍𝒂𝒎𝒂 𝒑𝒖𝒍𝒂 𝒎𝒂𝒌 𝒍𝒐𝒏𝒈 𝒕𝒂𝒌 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒓 𝒌𝒉𝒂𝒃𝒂𝒓 𝒇𝒂𝒎𝒊𝒍𝒚 𝒌𝒂𝒎𝒖. " tanya Puan Alisa pula kepada anak buahnya itu. Dia bertanya khabar setelah sekian lama dia tidak melawat adiknya yang bernama Nur Hidayah. Puan Hidayah ini ibu kepada Tengku Zayne dan Tengku Zavier. Ia juga merupakan adik kepada Puan Alisa
" 𝑨𝒍𝒉𝒂𝒎𝒅𝒖𝒍𝒊𝒍𝒍𝒂𝒉 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂 𝒔𝒊𝒉𝒂𝒕. 𝑴𝒂𝒌 𝒍𝒐𝒏𝒈 𝒑𝒖𝒍𝒂 𝒎𝒂𝒄𝒂𝒎 𝒎𝒂𝒏𝒂? 𝑺𝒆𝒎𝒖𝒂 𝒔𝒊𝒉𝒂𝒕 𝒌𝒂? " tanya Zayne kembali untuk menukar khabar angin keluarganya itu.
" 𝑨𝒍𝒉𝒂𝒎𝒅𝒖𝒍𝒊𝒍𝒍𝒂𝒉 𝒅𝒆𝒌𝒂𝒕 𝒔𝒊𝒏𝒊 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂 𝒔𝒊𝒉𝒂𝒕 " jawab Puan Alisa kembali apabila Zayne bertanya khabar kepadanya.
" 𝑺𝒆𝒌𝒐𝒍𝒂𝒉 𝒕𝒂𝒅𝒊 𝒎𝒂𝒄𝒂𝒎 𝒎𝒂𝒏𝒂? 𝑶𝒌 𝒌𝒂? " tanya Tuan Kaisar selaku ayah kepada Allif dan pak long kepada Zayne.
" 𝑶𝒌 𝒔𝒂𝒋𝒂 𝒅𝒂𝒅𝒅𝒚. 𝑻𝒂𝒌𝒅𝒂𝒌 𝒎𝒂𝒔𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒑𝒖𝒏 " ujar Allif mewakili zayne juga.
" 𝑶𝒉 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒃𝒆𝒈𝒊𝒕𝒖 𝒃𝒂𝒈𝒖𝒔𝒍𝒂𝒉 " kata Tuan Kaisar kepada kami berdua.
" 𝑬𝒉! 𝒎𝒂𝒏𝒂 𝑨𝒓𝒇𝒂𝒏? 𝒕𝒂𝒌 𝒏𝒂𝒎𝒑𝒂𝒌 𝒑𝒖𝒍𝒂 𝒅𝒊𝒂 𝒉𝒂𝒓𝒊 𝒏𝒊? " tanya Zayne kepada mak long dan pak longnya. Arfan tu adik kepada Allif. Selalunya nampak sahaja dia tapi hari ini tak nampak pula kelibat dia.
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Romance~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...