Masuk sahaja ke dalam flight, aku pun mencari nombor seat aku. Setelah jumpa seat nombor, aku pun meletakkan bagasi di cabin flight sebelum duduk di seat.
Aku hanya bermain dengan iPhone aku sebelum flight berlepas. Sewaktu aku sedang bermain phone, aku terdengar announcement daripada pilot.
' 𝖠𝗌𝗌𝖺𝗅𝖺𝗆𝗎𝖺𝗅𝖺𝗂𝗄𝗎𝗆 𝖺𝗇𝖽 𝗀𝗋𝖾𝖾𝗍𝗂𝗇𝗀𝗌. 𝖠𝗍𝗍𝖾𝗇𝗍𝗂𝗈𝗇𝗌 𝗍𝗈 𝖺𝗅𝗅 𝗉𝖺𝗌𝗌𝖾𝗇𝗀𝖾𝗋 𝖠𝗂𝗋 𝖠𝗌𝗂𝖺 𝖠𝗂𝗋𝗅𝗂𝗇𝖾𝗌 𝖿𝗅𝗂𝗀𝗁𝗍, 𝖮𝗎𝗋 𝖿𝗅𝗂𝗀𝗁𝗍 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝗍𝖺𝗄𝖾 𝗈𝖿𝖿 𝗂𝗇 𝖺 𝖿𝖾𝗐 𝗆𝗂𝗇𝗎𝗍𝖾𝗌 𝗌𝗈 𝗉𝗅𝖾𝖺𝗌𝖾 𝗉𝗎𝗍 𝗈𝖿𝖿 𝗒𝗈𝗎𝗋 𝗉𝗁𝗈𝗇𝖾 𝗂𝗇 𝖺𝗂𝗋𝗉𝗅𝖺𝗇𝖾 𝗆𝗈de. 𝖳𝗁𝖺𝗇𝗄 𝗒𝗈𝗎. '
selepas mendengar announcement itu, aku pun terus meletakkan phone dalam airplane mode dan memasukkan phone aku ke dalam poket.
Dalam berapa minit, maka flight pun berlepas. Aku duduk di seat tepi tingkap jadi boleh la tengok pemandangan yang indah. Aku hanya melihat pemandangan dari atas dan menyeluk phone dari poket kot aku. Setelah aku ambil phone aku, aku pun membuka airplane mode seketika untuk mengambil beberapa keping gambar pemandangan yang indah itu sebelum aku post di story ig aku.
Setelah aku post di ig, aku pun terus membuat airplane mode semula. Aku menyimpan semula phone aku ke dalam kot. Dalam beberapa minit kemudian, aku berasa bosan dan akhirnya terlelap dalam mimpi yang indah.
Beberapa jam kemudian, aku terbangun dari tidur aku dan membetulkan urat saraf aku. Ya allah, letih betul aku. Lenguh badan jugak la. Aku melihat jam tangan aku yang menandakan sekarang pukul dua belas tengah hari.
Aku melihat pramugari mula menghidangkan makanan kepada passengers yang berada di AirAsia ini mengikut nombor seat mereka.
Sewaktu membeli tiket online, mereka akan bertanya sama ada kita mahu makanan apa mengikut menu mereka. Aku hanya memilih Nasi Ayam dan Air Cafe Mocha.
Ada banyak pilihan lagi tetapi makanan dan minuman itulah menjadi pilihan aku. Setelah pramugari itu memberikan makanan dan minuman aku, aku pun membaca doa makan sebelum menjamu selera.
Habis sahaja makan, pramugari mengutip bekas bekalan kami yang sudah habis dan masuk ke dalam bilik staff only. Aku tahu di dalam bilik staff only itu mereka mempunyai tong sampah sendiri.
Setelah itu, aku hanya memandang ke arah tingkap airplane dan menikmati permandangan di atas awan ini. Begitu indah ciptaan-Nya.
Beberapa minit selepas itu, aku berasa bosan membuat keputusan untuk tidur semula. Berapa jam kemudian, aku dibangunkan untuk makan petang. Aku hanya makan makanan itu sebelum sambung tidur semula agar rasa cepat sampai ke sana.
Beberapa jam kemudian, aku dibangun oleh pramugari yang menyatakan kami sudah landing di Airport UK yang berdekatan dengan University of Oxford.
Aku terus mengambil bagasi dan check barang-barang aku sebelum turun kerana takut tertinggal di dalam airplane.
Keluar sahaja dari Airplane, aku kini sudah betul-betul sudah berada di Airport UK. Aku melihat jam yang sudah menunjukkan pukul 5 petang
Kemudian aku hanya berjalan keluar dari Airport dan menempah teksi untuk menuju ke University of Oxford.
Aku alhamdulillah mendapat full scholarship kerana atas results SPM aku yang cemerlang itu. Beberapa puluh minit kemudian, aku pun tiba di University of Oxford.
Sampai lambat sedikit akibat kesesakan jalan raya. Aku terus turun dari teksi dan melihat ramai pelajar baru seperti aku yang mengelilingi hadapan university itu.
Aku pun hanya menunggu di luar ini bersama mereka kerana kejap lagi kami akan diberikan nombor kunci dorm mengikut nama kami.
Aku mengeluarkan iPhone 15 Pro aku dan mengambil gambar aku yang berada di University of Oxford ini sebelum post di Instagram bersama caption.
#𝚃𝚘𝚖𝚘𝚛𝚛𝚘𝚠𝙸𝚜𝙵𝚒𝚛𝚜𝚝𝙳𝚊𝚢𝚂𝚝𝚞𝚍𝚢𝙸𝚗𝚄𝚗𝚒𝚟𝚎𝚛𝚜𝚒𝚝𝚢𝙾𝚏𝙾𝚡𝚏𝚘𝚛𝚍
#𝙰𝙻𝚒𝚝𝚝𝚕𝚎𝙽𝚎𝚛𝚟𝚘𝚞𝚜 sebelum aku post di Instagram aku.
Setelah itu, aku mendengar suara seseorang di belakang aku. Aku pun beralih ke arah belakang aku dan aku melihat seorang gadis yang bertudung dan bertanya sesuatu kepada aku.
" 𝑯𝒊, 𝒄𝒂𝒏 𝑰 𝒂𝒔𝒌 𝒚𝒐𝒖 𝒔𝒐𝒎𝒆𝒕𝒉𝒊𝒏𝒈? " ujar gadis itu kepada aku.
" 𝒀𝒆𝒔? " jawab aku kepada gadis itu.
" 𝑨𝒓𝒆 𝒚𝒐𝒖 𝑴𝒂𝒍𝒂𝒚𝒔𝒊𝒂𝒏? " tanya gadis itu kepada aku.
" 𝒀𝒆𝒔. 𝑺𝒐𝒓𝒓𝒚, 𝑰 𝒕𝒓𝒊𝒆𝒅 𝒏𝒐𝒕 𝒕𝒐 𝒃𝒆 𝒓𝒖𝒅𝒆 𝒃𝒖𝒕 𝒎𝒂𝒚 𝑰 𝒌𝒏𝒐𝒘 𝒘𝒉𝒚 𝒅𝒐 𝒚𝒐𝒖 𝒂𝒔𝒌? " tanya aku kepada gadis itu yang aku pasti di adalah orang Malaysia juga.
" 𝑶𝒉, 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒚𝒔𝒊𝒂𝒏 𝒋𝒖𝒈𝒂. 𝑨𝒍𝒉𝒂𝒎𝒅𝒖𝒍𝒊𝒍𝒍𝒂𝒉 𝒂𝒅𝒂 𝒋𝒖𝒈𝒂 𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒚𝒔𝒊𝒂𝒏 𝒅𝒊 𝒔𝒊𝒏𝒊. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒔𝒆𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒔𝒂𝒉𝒂𝒋𝒂 " ujar gadis itu kepada aku.
" 𝑶𝒉, 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒑𝒖𝒏 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒚𝒔𝒊𝒂𝒏? " tanya aku yang agak sedikit terkejut kerana banyak di sini yang tidak bertudung tetapi hanya ada segelintir orang sahaja. Ada yang pakai tudung tetapi aku mendengar dia bercakap bahasa India dengan kawan Indianya.
" 𝒀𝒂, 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒚𝒔𝒊𝒂𝒏. 𝑵𝒂𝒎𝒂 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝑵𝒖𝒓 𝑨𝒂𝒊𝒓𝒂 𝑨𝒍𝒎𝒊𝒓𝒂 𝒃𝒊𝒏𝒕𝒊 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑨𝒒𝒊𝒍 𝑨𝒂𝒚𝒂𝒏. 𝑨𝒘𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒑𝒂𝒏𝒈𝒈𝒊𝒍𝒂 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝑨𝒂𝒊𝒓𝒂. 𝑨𝒘𝒂𝒌 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒌 𝒏𝒂𝒎𝒂 𝒂𝒑𝒂? " tanya Aaira kepada aku.
" 𝑵𝒂𝒎𝒂 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝑵𝒖𝒓 𝑨𝒍𝒚𝒔𝒔𝒂 𝒁𝒂𝒉𝒊𝒓𝒂𝒉 𝒃𝒊𝒏𝒕𝒊 𝑴𝒖𝒉𝒂𝒎𝒎𝒂𝒅 𝑨𝒔𝒚𝒓𝒂𝒇. 𝑺𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒑𝒆𝒓𝒌𝒆𝒏𝒂𝒍𝒂𝒏. 𝑯𝒂𝒓𝒂𝒑 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒌𝒂𝒘𝒂𝒏 " ujar aku kepada Aaira.
" 𝑺𝒖𝒅𝒂𝒉 𝒕𝒆𝒏𝒕𝒖! " ujar Aaira yang begitu bersemangat aku hanya senyum kepada Aaira.
Kemudian, profesor-profesor disitu pun mengambil kehadiran dahulu kerana mesti mahu mencatat nama kami sewaktu kami masuk kelas keesokan harinya.
Tiba giliran nama aku dipanggil aku terus berkata present yang menandakan aku ada ataupun hadir.
Selesai mencatat kehadiran, akhirnya profesor itu memanggil nama murid seorang demi seorang untuk memberikan nombor kunci dorm.
Aku mendengar nama aku dipanggil dan aku bangun untuk mengambil kad dorm. Aku melihat kad dorm itu nombor 109 kemudian aku mendengar nama Aaira dipanggil dan mendapat nombor dorm 110 bermakna dorm aku dan Aaira bersebelahan antara satu sama lain.
Selepas membaca semua nama pelajar dan mengedarkan kad dan nombor dorm aku dibenarkan bersurai dan masuk ke dorm masing-masing untuk berehat.
Aku dan Aaira pun berjalan ke arah tangga menuju ke dorm kami masing-masing. Jumpa sahaja nombor bilik aku, aku dan Aaira masuk ke dalam dorm masing-masing untuk berehat.
______________________________________
- Jangan lupa sambil baca tu vote la sekali. 10 vote baru saya unlocked next chapter. Love you all my readers 💕.
Tbc...
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Romance~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...