Selepas perjumpaan yang tidak disangka, kami pun pulang ke mansion. Sesampai sahaja di rumah mereka terus masuk ke dalam mansion.
" 𝑨𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚, 𝒅𝒂𝒅𝒅𝒚! " ucap kami berempat memberi salam kepada penghuni yang berada di dalam mansion juga termasuklah sekali dengan bibik rumah.
" 𝑾𝒂𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎𝒖𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎 " jawab penghuni yang berada di dalam rumah.
" 𝑲𝒂𝒎𝒖 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂 𝒅𝒂𝒉 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌! " kata mummy kepada kami sambil mummy melihat ke arah barang-barang yang kami beli tadi.
" 𝑲𝒂𝒎𝒖 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒃𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒂𝒑𝒂? 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒕𝒆𝒏𝒈𝒐𝒌? " kali ini mummy bertanya pulak. Mummy jadi penasaran dengan barang apa yang kami beli.
" 𝑶𝒉! 𝑨𝒅𝒊𝒌 𝒉𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒋𝒂𝒎 𝒕𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒔𝒂𝒉𝒂𝒋𝒂 𝒍𝒂 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 " jawab Zahirah sambil menunjukkan kotak berisi jam tangan yang dibeli tadi kepada mummynya.
" 𝑾𝒂𝒉! 𝑪𝒂𝒏𝒕𝒊𝒌𝒏𝒚𝒂 𝒋𝒂𝒎 𝒕𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒏𝒊. 𝑷𝒂𝒏𝒅𝒂𝒊 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒑𝒊𝒍𝒊𝒉! " puji mummy apabila melihat jam tangan itu. Daddy mereka pula hanya melihat saja apa yang dibeli oleh anaknya tanpa komen apa-apa.
" 𝑶𝒉 𝒃𝒖𝒌𝒂𝒏 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒑𝒊𝒍𝒊𝒉! 𝑻𝒂𝒑𝒊 𝒂𝒃𝒂𝒏𝒈 𝑨𝒍𝒆𝒙 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒕𝒐𝒍𝒐𝒏𝒈 𝒑𝒊𝒍𝒊𝒉𝒌𝒂𝒏 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒂𝒅𝒊𝒌 " Zahirah bagitau kepada mummynya.
" 𝑶𝒉 𝒃𝒆𝒈𝒊𝒕𝒖 𝒌𝒂? " tanya mummy sambil memandang ke arah Alex dengan senyuman tanda bahawa Puan Alyssa kagum terhadap Alexandra dengan pilihannya itu.
" 𝑲𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒃𝒆𝒈𝒊𝒕𝒖, 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒏𝒊 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒎𝒂𝒔𝒂𝒌 𝒎𝒂𝒌𝒂𝒏𝒂𝒏 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝑨𝒍𝒆𝒙 𝒎𝒂𝒉𝒖. 𝑪𝒂𝒌𝒂𝒑 𝒔𝒂𝒋𝒂 𝒍𝒂𝒖𝒌 𝒂𝒑𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝑨𝒍𝒆𝒙 𝒊𝒏𝒈𝒊𝒏, 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒎𝒂𝒔𝒂𝒌𝒌𝒂𝒏 " kata mummy kepada Alex.
~•❤︎•~
Sementara Allif dan Zayne juga terus pulang ke mansion masing-masing selepas selesai membeli hadiah. Allif pula sesampai sahaja dia di mansion, dia terus naik ke kamarnya untuk berehat kerana ia sudah lelah mencari barang hadiah itu dari 11 pagi hingga ke 4 petang. Masuk sahaja dia ke kamar, ia terus mengambil tuala dan menuju ke bilik mandi.
Selesai sahaja mandi, Allif menuju ke closetnya untuk mengambil pakaian untuk dia pakai. Kemudian dia pergi ke arah katil king sizenya dan merebahkan badannya ke atas katil yang empuk itu. Sambil itu dia set jam pada handphone iPhone 14 pro maxnya.
" 𝑯𝒖𝒉 𝒑𝒆𝒏𝒂𝒕𝒏𝒚𝒂 𝒉𝒂𝒓𝒊 𝒏𝒊 " gumam Allif perlahan sambil matanya perlahan-lahan pejam oleh kerana terlalu lelah.
3 jam kemudian .....
kring....
kring....
kring....Apabila handphonenya berbunyi alarm yang dia sudah set tadi, ia cepat-cepat tutup alarm handphonenya. Selepas dia tutup set alarm, dia melihat jam pada handphonenya.
𝑃𝑢𝑘𝑢𝑙 7 𝑚𝑎𝑙𝑎𝑚
Serasanya dia baru sahaja terlelap tetapi bangun sahaja dari tidur dia melihat hari sudah malam. Lebih tepatnya tidaklah terlalu gelap lagi tetapi sudah nak gelap sewaktu pukul 7 malam.
Dia pun terus bangun dari katil dan menuju ke arah bilik mandi untuk membasuh muka. Sewaktu dia selesai membasuh muka, dia duduk semula di atas katilnya itu, tetiba ada orang mengetuk pintu kamarnya.
Tok! Tok! Tok!
' Siapa pula yang ketuk pintu ni ' Allif bertanya di dalam hati.
" 𝒀𝒂 𝒃𝒖𝒌𝒂 𝒋𝒆 𝒍𝒂𝒉! 𝑷𝒊𝒏𝒕𝒖 𝒕𝒂𝒌 𝒌𝒖𝒏𝒄𝒊 𝒑𝒖𝒏 " kata Allif kepada orang yang mengetuk pintu kamarnya. Seketika pintu pun terkuak.
" 𝑨𝒃𝒂𝒏𝒈, 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒔𝒖𝒓𝒖𝒉 𝒕𝒖𝒓𝒖𝒏 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒎𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒎𝒂𝒍𝒂𝒎 " ujar Arfan kepada Allif. Arfan ialah adik kepada Allif.
Allif terus bangun dari katilnya sambil memandang ke arah adiknya iaitu Arfan dan membalas.
" 𝑶𝒌𝒆𝒚! 𝑵𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒂𝒌𝒖 𝒕𝒖𝒓𝒖𝒏 " jawab Allif kepada Arfan.
Arfan hanya mengangguk kepalanya kepada Allif, dia terus keluar dan menutup pintu kamar abangnya. Dia terus menuju ke meja makan.
Beberapa minit kemudian, Allif pun turun ke bawah menuju ke arah meja makan. Allif melihat semua orang sudah berada di meja makan, menunggu dia untuk makan bersama dan dia pun terus duduk di kerusi yang kosong. Mereka pun mula membaca doa sebelum makan. Dari mula mereka hanya makan tanpa ada sebarang suara kecuali bunyi suara pinggan dan sudu yang berlaga. Selesai makan, mummy pun memulakan perbualan dengan bertanya kepada Allif.
" 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇, 𝒌𝒂𝒎𝒖 𝒅𝒂𝒉 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒌𝒂𝒏 𝒉𝒂𝒅𝒊𝒂𝒉 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒔𝒆𝒑𝒖𝒑𝒖 𝒌𝒂𝒎𝒖? " mummy Allif bertanya kepada Allif. Sekarang ni dia menjadi tumpuan keluarganya.
" 𝑺𝒖𝒅𝒂𝒉 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 " balas Allif untuk soalan mummynya itu.
" 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒂𝒑𝒂 𝒋𝒂? " tanya daddynya pula kepada Allif.
" 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒄𝒖𝒎𝒂 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒌𝒂𝒔𝒖𝒕 𝒔𝒂𝒋𝒂 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒅𝒊𝒂. 𝑺𝒂𝒎𝒂 𝒕𝒖 𝒕𝒆𝒎𝒂𝒏 𝒁𝒂𝒚𝒏𝒆 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒋𝒂𝒎 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒉𝒂𝒅𝒊𝒂𝒉 𝒁𝒂𝒗𝒊𝒆𝒓 " jawab Allif lagi untuk pertanyaan daddynya pula.
" 𝑶𝒉 𝒃𝒂𝒈𝒖𝒔𝒍𝒂𝒉 𝒕𝒖, 𝒔𝒆𝒌𝒖𝒓𝒂𝒏𝒈-𝒌𝒖𝒓𝒂𝒏𝒈𝒏𝒚𝒂 𝒅𝒊𝒂 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒑𝒂𝒌𝒂𝒊 " jawab mummynya kepada Allif. Sambil tu mummynya mengutip pinggan, mangkuk dan cawan yang sudah digunakan tadi dan meletakkannya di sinki. Setelah semua pinggan dan cawan berada dalam sinki, mummynya pun membasuh pinggan, mangkuk serta cawan tersebut dan meletakkannya di rak pinggan tersebut. Mereka asyik bersembang sampai lah mereka mendengar azan maghrib berkumandang.
" 𝑷𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒍𝒂𝒉 𝒏𝒂𝒊𝒌 𝒂𝒕𝒂𝒔 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒂𝒎𝒃𝒊𝒍 𝒘𝒖𝒅𝒖𝒌. 𝑳𝒆𝒑𝒂𝒔𝒕𝒖 𝒕𝒖𝒓𝒖𝒏, 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒔𝒆𝒎𝒃𝒂𝒉𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒓𝒋𝒆𝒎𝒂𝒂𝒉 𝒉𝒂𝒓𝒊 𝒏𝒊 " arah daddynya kepada kami semua. Kami pun menurut arahan daddy dan terus menaiki lif. Penat nak naik tangga. Nasib ada lif dalam rumah ni, cepat lah sikit untuk sampai ke kamar masing - masing.
Sesampai sahaja mereka semua ke kamar masing- masing, mereka terus mengambil wuduk tanpa melengahkan masa untuk solat berjemaah. Solat jemaah sekali kan dapat pahala berganda, siapa ja yang tak mahu dapat pahala berganda kan.
Selesai sahaja solat dan berdoa, mummy berkata kepada kami berdua
" 𝑷𝒆𝒓𝒈𝒊𝒍𝒂𝒉 𝒏𝒂𝒊𝒌 𝒂𝒕𝒂𝒔 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒃𝒆𝒓𝒆𝒉𝒂𝒕, 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒎𝒆𝒔𝒕𝒊 𝒌𝒂𝒎𝒖 𝒃𝒆𝒓𝒅𝒖𝒂 𝒑𝒆𝒏𝒂𝒕 𝒌𝒂𝒏 " kata mummy. Mummy menyuruh kami naik atas dan berehat dalam bilik. Kami hanya tersenyum saja kepada mummy dan Allif berkata kepada mummynya pula.
" 𝑻𝒂𝒌𝒑𝒂 𝒍𝒂𝒉, 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒔𝒔𝒊𝒈𝒏𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒔𝒊𝒓 𝒃𝒂𝒈𝒊 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒃𝒆𝒍𝒖𝒎 𝒔𝒊𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏𝒏𝒚𝒂 𝒍𝒂𝒈𝒊 . 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒏𝒂𝒌 𝒔𝒊𝒂𝒑𝒌𝒂𝒏 𝒂𝒔𝒔𝒊𝒈𝒏𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒅𝒖𝒍𝒖, 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 𝒓𝒆𝒉𝒂𝒕 " Allif berkata kepada mummy. Mummy hanya mengangguk kepada Allif. Allif dan Arfan pun meminta izin untuk ke kamar masing- masing.
Jgn lupa vote sekali tauuuu
Tbc
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Romance~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...