Keesokan harinya...
𝐴𝑙𝑙𝑖𝑓 𝑃𝑂𝑉
Aku bangun pada awal pagi terus mengambil tuala dan berjalan masuk ke dalam kamar mandi untuk membersihkan diri. Selesai membersihkan diri, aku keluar dari kamar mandi dan menuju ke wardrobe mengambil baju kemeja putih aku. Aku mengambil dan terus iron kemeja itu.
Selesai sahaja iron, aku memakai baju kemeja itu dan mengambil blazer hitam sebelum memakainya. Setelah itu, aku menuju ke satu meja kecil mengambil perfume berjenama Dior Christian Men's Sauvage Elixir sebelum menyembur perfume di baju aku.
Kemudian, aku mengambil beg kerja aku dan turun ke bawah menggunakan lif menuju ke ruang makan. Aku hanya duduk di salah satu kerusi dan kami sekeluarga membaca doa makan sebelum menjamu selera tanpa membuat sebarang suara.
Habis makan, aku menyalam tangan mummy dan daddy aku sebelum keluar dari rumah agam terus masuk ke dalam kereta Audi R8 . Aku menghidupkan enjin kereta sebelum bertolak ke syarikat.
Beberapa puluh minit berlalu, aku pun tiba di syarikat aku iaitu Syarikat 𝑨. 𝑰 𝑪𝒐𝒎𝒑𝒂𝒏𝒚. Aku parking kereta aku di tempat khas untuk CEO syarikat. Setelah itu, aku pun keluar dari kereta dan mengunci kereta aku sebelum berjalan masuk ke dalam bangunan syarikat.
Masuk sahaja, aku berjalan ke lif peribadi aku. Semasa berjalan ke lif, pekerja aku yang berjumpa dengan aku akan mengucap.
"𝑺𝒆𝒍𝒂𝒎𝒂𝒕 𝒑𝒂𝒈𝒊, 𝒃𝒐𝒔𝒔" ucap mereka kepada aku.
"𝑺𝒆𝒍𝒂𝒎𝒂𝒕 𝒑𝒂𝒈𝒊 𝒅𝒂𝒏 𝒔𝒆𝒎𝒂𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂." jawab aku kepada mereka sambil tersenyum. Itulah orang kata walaupun boss kenalah juga ada adab dan senyum kepada pekerja kerana senyuman adalah sedekah.
Aku masuk ke dalam lif peribadi aku dan tekan button tingkat 20 dimana beradanya pejabat aku. Beberapa minit menunggu, akhirnya aku mendengar bunyi 𝑻𝒊𝒏𝒈! maksudnya aku sudah sampai di tingkat 20.
Aku keluar dari lif peribadi aku, terus menuju masuk ke dalam pejabat aku.
Masuk sahaja aku ke dalam pejabat aku, aku terus duduk di kerusi aku. Aku membuka laptop dan mengambil satu fail di atas meja. Tiba-tiba, aku mendengar satu ketukan dari luar pintu pejabat aku." 𝑴𝒂𝒔𝒖𝒌! " ujar aku yang tidak mendongak kepala aku dari laptop.
" 𝑰𝒏𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒂𝒅𝒂 𝒃𝒖𝒂𝒕𝒌𝒂𝒏 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒔𝒆𝒄𝒂𝒘𝒂𝒏 𝒌𝒐𝒑𝒊 𝒑𝒂𝒏𝒂𝒔. 𝑯𝒂𝒓𝒂𝒑 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒔𝒖𝒌𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒌𝒐𝒑𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂. " ujar wanita yang bernama Liyana itu sambil meletakkan secawan kopi panas di atas meja aku. Liyana orang yang menutup aurat sepenuhnya serta berpurdah. Tak silap aku, dia sudah kahwin dan mempunyai dua anak.
" 𝑻𝒆𝒓𝒊𝒎𝒂 𝒌𝒂𝒔𝒊𝒉 𝒅𝒂𝒏 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒕𝒂𝒏𝒚𝒂? " tanya aku kepada Liyana
" 𝒀𝒂, 𝑻𝒖𝒂𝒏 𝒏𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒂𝒑𝒂? " tanya Liyana kepada aku.
"𝑯𝒂𝒓𝒊 𝒊𝒏𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒑𝒂-𝒂𝒑𝒂 𝒎𝒆𝒆𝒕𝒊𝒏𝒈 𝒌𝒂 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒎𝒂𝒏𝒂-𝒎𝒂𝒏𝒂 𝒄𝒍𝒊𝒆𝒏𝒕?" tanya aku yang masih menyambung kerja aku dan tidak langsung memandang Liyana.
"𝑨𝒅𝒂, 𝑻𝒖𝒂𝒏. 𝑫𝒂𝒍𝒂𝒎 𝒑𝒖𝒌𝒖𝒍 1 𝒑𝒆𝒕𝒂𝒏𝒈 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊. 𝑷𝒂𝒈𝒊 𝒏𝒊 𝒕𝒖𝒂𝒏 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒃𝒆𝒓𝒆𝒉𝒂𝒕 𝒔𝒆𝒃𝒂𝒃 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒑𝒂-𝒂𝒑𝒂 𝒎𝒆𝒆𝒕𝒊𝒏𝒈 𝒂𝒕𝒂𝒖𝒑𝒖𝒏 𝒃𝒆𝒓𝒋𝒖𝒎𝒑𝒂 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒄𝒍𝒊𝒆𝒏𝒕 " ujar Liyana kepada aku .
"𝑶𝒌𝒆𝒚, 𝒕𝒆𝒓𝒊𝒎𝒂 𝒌𝒂𝒔𝒊𝒉. 𝑨𝒘𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒌𝒆𝒍𝒖𝒂𝒓 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒏 𝒔𝒂𝒎𝒃𝒖𝒏𝒈 𝒃𝒂𝒍𝒊𝒌 𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒍𝒖𝒎 𝒔𝒊𝒂𝒑." ujar aku sambil menaip sesuatu di laptop aku.
" 𝑺𝒂𝒎𝒂-𝒔𝒂𝒎𝒂. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒌𝒆𝒍𝒖𝒂𝒓 𝒅𝒖𝒍𝒖, 𝑻𝒖𝒂𝒏. " ujar Liyana dan terus keluar dari pejabat aku untuk meneruskan kerjanya.
Aku pun menghirup kopi itu dan berkata di dalam hati 'sedap'. Setelah itu, aku terus menyambungkan kerja-kerja yang aku perlu siapkan sebelum berjumpa client aku.
Setelah siap aku hanya bersandar di kerusi aku dan melelapkan mata aku sekejap. Tiba-tiba, muka Zahirah muncul dalam lelapku membuatkan aku terus terjaga. Aku memegang dada aku dan berasa betapa lajunya jantung aku berdegup seolah-olah mahu meletup.
~•❤︎•~
𝑍𝑎ℎ𝑖𝑟𝑎ℎ 𝑃𝑂𝑉
Aku kini sudah berada di Airport. Aku sedang menunggu flight aku yang akan bertolak pada 9 pagi. Sekarang baru pukul 8 pagi jadi aku bercadang untuk makan dahulu kerana tadi aku hanya sempat menyalam dan memeluk keluarga aku untuk kali terakhir sebelum bertolak ke UK.Rasa macam tak sabar pun ada dan rasa tak percaya pun ada sebab selepas aku dapat result SPM, aku ada daftar online untuk masuk ke satu University of Oxford. Dalam beberapa hari macam tu, aku menerima satu surat dari University of Oxford yang tertulis
' 𝙲𝚘𝚗𝚐𝚛𝚊𝚝𝚞𝚕𝚊𝚝𝚒𝚘𝚗𝚜, 𝚢𝚘𝚞 𝚑𝚊𝚟𝚎 𝚋𝚎𝚎𝚗 𝚊𝚌𝚌𝚎𝚙𝚝𝚎𝚍 ' dan mungkin bawahnya yang lain adalah peraturannya.
Sedang aku tengah teringat pasal university, tetiba perut aku berbunyi minta diisi oleh makanan. Aku pun berjalan ke arah satu restoran dan masuk ke dalam restoran itu. Aku duduk di meja makan yang kosong. Dalam berapa minit, waiter pun sampai untuk mengambil order aku. Aku hanya order nasi putih pakapau dan air ice lemon tea.
Beberapa minit selepas itu, nasi pakapau dan air ice lemon tea pun tiba di meja aku dan aku mengucapkan terima kasih kepada waiter yang menghantar makanan. Aku membaca doa makan sebelum menjamu selera. Habis makan, aku melihat jam tangan aku.
" 𝑯𝒂𝒊𝒉! 𝑺𝒆𝒌𝒂𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒑𝒖𝒌𝒖𝒍 8:20 𝒑𝒂𝒈𝒊. 𝑺𝒆𝒎𝒑𝒂𝒕 𝒍𝒂𝒈𝒊 𝒏𝒊 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒂𝒌𝒖 𝒋𝒂𝒍𝒂𝒏 𝒅𝒆𝒌𝒂𝒕 𝒎𝒂𝒍𝒍 𝒅𝒖𝒍𝒖 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒃𝒆𝒍𝒊 𝒄𝒐𝒌𝒍𝒂𝒕 𝒅𝒆𝒏𝒈𝒂𝒏 𝒃𝒊𝒔𝒌𝒖𝒕. 𝑩𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒍𝒂 𝒎𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒆𝒌𝒂𝒕 𝒇𝒍𝒊𝒈𝒉𝒕 𝒌𝒆𝒋𝒂𝒑 𝒍𝒂𝒈𝒊 " aku berkata pada diri aku sendiri.
Aku pun berjalan-jalan di dalam mall sambil memilih barangan makanan untuk aku makan di dalam flight. Aku fikir nanti dalam flight boleh makan sambil layan movie. Selepas memilih barang aku, aku pun pergi ke arah kaunter untuk membayar barang aku.
Aku melihat jam tangan aku lagi sekali. Sekarang jam tangan aku menunjukkan pukul 8:50 pagi. Jadi aku kena berada dekat Airport kembali. Tepat pukul 9 pagi, flight pun dah sampai dekat lapangan. Aku pun berjalan ke arah flight dan terus masuk ke dalam flight.
- Jangan lupa vote dan comment sekali tau. Love you all
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Romance~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...