ZAHIRAH POV
Aku pun sampai di belakang dewan, aku melihat Allif yang sudah menunggu aku di sini. Aku menegurnya.
" 𝑨𝒍𝒍𝒊𝒇 " panggil aku dengan sedikit kuat.
" 𝑺𝒐𝒓𝒓𝒚 𝒍𝒂𝒎𝒃𝒂𝒕! " kata aku kepada Allif dengan berasa bersalah kerana membuatnya menunggu aku.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒂𝒅𝒂𝒍𝒂𝒉. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒑𝒖𝒏 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒔𝒂𝒎𝒑𝒂𝒊. " kata Allif kepada aku.
" 𝑨𝒘𝒂𝒌 𝒂𝒅𝒂 𝒔𝒆𝒔𝒖𝒂𝒕𝒖 𝒏𝒂𝒌 𝒃𝒆𝒓𝒊𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒌𝒆? " tanya Allif kepada aku.
" 𝑨𝒅𝒂. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒏𝒂𝒌 𝒃𝒆𝒓𝒊𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒔𝒆𝒔𝒖𝒂𝒕𝒖 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒊𝒏𝒈 𝒃𝒂𝒈𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂." kata aku kepada Allif dengan Allif dengan tenang tetapi hati aku berdegup-degup macam mahu melompat keluar daripada tubuh aku.
" 𝑨𝒑𝒂 𝒕𝒖? " tanya Allif kepada Zahirah dengan kebingungan.
" 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒔𝒆𝒃𝒆𝒏𝒂𝒓𝒏𝒚𝒂 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒕𝒂𝒉𝒖 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒌𝒆𝒏𝒂𝒍 𝒔𝒆𝒍𝒂𝒎𝒂 3 𝒃𝒖𝒍𝒂𝒏 𝒕𝒆𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍-𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌! " kata aku kepada Allif.
" 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒃𝒖𝒌𝒂𝒏 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒌𝒆𝒓𝒂𝒏𝒂 𝒓𝒖𝒑𝒂 𝒂𝒕𝒂𝒖 𝒉𝒂𝒓𝒕𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒌𝒆𝒓𝒂𝒏𝒂 𝒌𝒆𝒃𝒂𝒊𝒌𝒂𝒏, 𝒌𝒆𝒊𝒉𝒍𝒂𝒔𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒌𝒆𝒕𝒖𝒍𝒖𝒔𝒂𝒏 𝒂𝒘𝒂𝒌. " kata aku kepada Allif dengan jujur.
" 𝑴𝒂𝒂𝒇. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒅𝒂𝒉 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒐𝒓𝒂𝒏𝒈 𝒍𝒂𝒊𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 𝒎𝒆𝒎𝒃𝒂𝒍𝒂𝒔 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌. " jawab Allif kepada Zahirah dengan rasa bersalah.
" 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍-𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒇. " jawab Allif lagi yang betul-betul rasa bersalah kepada Zahirah.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒂𝒑𝒂! 𝑫𝒂𝒉 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒌 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒔𝒂𝒚𝒂. 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒕𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒑𝒂𝒌𝒔𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒔𝒖𝒌𝒂 𝒔𝒂𝒚𝒂. " kata aku kepada Allif sambil menahan air mata daripada mengalir.
" 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍-𝒃𝒆𝒕𝒖𝒍 𝒎𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒇 𝒌𝒆𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌 𝒔𝒆𝒃𝒂𝒃 𝒕𝒂𝒌 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 𝒏𝒂𝒌 𝒃𝒂𝒍𝒂𝒔 𝒄𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒂𝒘𝒂𝒌." kata Allif kepada aku.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒂𝒑𝒂! 𝑲𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒎𝒂𝒄𝒂𝒎 𝒕𝒖, 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒑𝒖𝒍𝒂𝒏𝒈 𝒅𝒂𝒉𝒖𝒍𝒖. 𝑭𝒂𝒎𝒊𝒍𝒚 𝒔𝒂𝒚𝒂 𝒅𝒂𝒉 𝒕𝒖𝒏𝒈𝒈𝒖. " kata aku dan beralih untuk beredar. Ada suara menanyakan aku sesuatu dari belakang yang mebuatkan aku berhenti.
" 𝑨𝒅𝒂𝒌𝒂𝒉 𝒌𝒊𝒕𝒂 𝒎𝒂𝒔𝒊𝒉 𝒌𝒂𝒘𝒂𝒏. " tanya Allif kepada aku.
" 𝒀𝒂! 𝑺𝒖𝒅𝒂𝒉 𝒕𝒆𝒏𝒕𝒖. " jawab aku yang tidak beralih ke belakang untuk memandangnya.
" 𝑺𝒂𝒚𝒂 𝒑𝒆𝒓𝒈𝒊 𝒅𝒂𝒉𝒖𝒍𝒖, 𝑨𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎. " kata aku dan beredar dari situ menuju ke tandas.
YOU ARE READING
Jejaka Untuk Zahirah | SU
Storie d'amore~ 𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚 ❤️ ~ Nama aku Nur Alyssa Zahirah binti Muhammad Asyraf. Aku berumur 17 tahun. Aku mempunyai dua orang abang dan seorang kakak. Berarti akulah yang paling bongsu. Kehidupan aku seperti orang biasa tetapi aku mempunyai sat...