Açelya ile abim sevgili olsaydı ne olurdu? Büyük ihtimalle çılgın bir ikili olurlardı. Birbirlerine bulaşmaktan asla çekinmezlerdi. Şaşırmıştım ama Açelya'da son zamanlarda değişen ruh hali belliydi. Sadece abimden yana olmasına şaşırmıştım. Onu engellemenin üstünden neredeyse iki hafta geçmişti ama tık yoktu. Engeli de kaldırmamıştım. Tamam yanlış yapmış olabilirdi ama sonuçta mesaj yazmak istemiyordu.
İkimizi de üzmeye gerek yoktu. Kapı çaldığında odamdan çıktım ve aşağıya inip annemin Pınar teyzeyle konuştuğunu gördüm.
Pınar teyze, Rasim amca, Sinan ve Ünal. İki kardeşlerdi ve aralarında sadece iki yaş vardı. Aramız pek iyi olduğu söyleyemezdi. Derin nefes aldım ve merdivenden son basamağı inip gülümsedim. Bu bünyeye sinir fazlaydı.
"Hoşgeldiniz."dedim herkese karşı. Pınar teyze söyle alımlı gözlerle bana bakarken yanında oturan Sinan bana bakıyordu. Çok takmadım kafaya. Yutkundum.
"Pek güzelleşmişin kızım."dediğinde nezaketten tebessüm ettim."O sizin güzelliğiniz."
Pek yağcıyım yalnız.
"Öyle mi diyorsun?"diye sorunca başımı salladım. Hemen abim ve babamın ortasına oturdum. Abim elini omzuma attığında içten içe sırttım. Abi de abi yalnız.
Rasim amca babamla konuşuyordu. İkisi de koyu muhabbetin içindeydi. Abim ise hem içten içe sabır diliyor hemde yanındaki Ünal ile konuşuyordu. Sinan yakışıklı çocuktu ama bana göre değildi. Yani tabi Allah bağışlasın ama kalbim mühürlüydü benim. Nerdesin sevdiğim?
Zil çalınca içim rahatladı. Kızların gelmesi benim için iyi olmuştu. Ayağa kalkarak ve herkesin gözleri üzerimde kapıyı açmaya gittim. Kapı açıldı ve bana bakan kızlara bakarak,"Gelin gelin."diyerek içeri açtım.
"Off varya. Gelmeniz iyi oldu bu arada. Şu Sinan varya..."
Umay'ın kaş göz yaparak bana birşeyler anlatmasıyla susmak zorunda kaldım. Kafamı salladığımda gözleri diğer tarafı gösterdiğinde dudağımı ısırdım. Gelen O'ydu. Çenenin bağını...
Umay kafasını iki yana salladığında içeri geçti. Açelya kusura bakma der gibi sarıldı ve içeri girdi. Berfu abla, Esin abla ve Seda abla ise dudak büktüğünde omuz indirip kaldırdım. Hepsi içeride girdiğinde yutkundum ve Bora abi gülerek burnumu sıktı."Sinan ne varya cimcime?"
Kötü kötü baktım ona."Yok birşey abi. Sinan falan yok."
Öyle olsun der gibi içeri geçtiğinde arkasından Özgür abi geldi. Kaşlarını catarak bana baktığında ürkmedim değil."Kim bu lavuk?"
Yutkundum."Kimse değil abi."
Görüşeceğiz der gibi kafa salladıktan sonra içeri geçtiğinde yutkundum. Fazla yutkunuyorsun. Haberin olsun.
İçeri girdi, tam karşımda durdu. Kurban olduğum gözleri gözlerime tutundu. Boyu uzundu o'yüzden kafamı kaldırmak zorunda kalıyordum."Beklemiyordun sanırım?"diye sordu.
"Yok, ben kızları geleceğini biliyordum sadece."
Başını salladı."Serkan çağırdı bizi de."
Kafamı salladım tamam der gibi. Bana bakmayıp sonunda içeri girdiğinde derin nefes alıp verdim. Kapıyı kapatmadan önce dışarı baktım başka gelen giden var mı diye. Gelen olmayınca kapattım ve mutfağa gidip çay demleyip öyle salona giriş yaptım. Böyle bakıncada çok kalabalıktık.
Pınar teyze zaten gelen kişileri bildiği için sorun yoktu. Bu sefer abimin yanından kalkan babam, annemin yanına oturmuştu. Babamın yerine ise O oturmuştu. Abim eliyle gel der gibi yapınca mecbur ikisin ortasına oturmak zorunda kalmıştım.
"Nasılsınız çocuklar?"diye sordu Rasim amca. Berfu gülümseyerek,"İyiyiz efendim. Siz nasılsınız?"
Rasim amca tebessüm ederek,"İyiyiz evladım. Öyle geçinip gidiyoruz."
Berfu eliyle önüne gelen saçlarını kulağının arkasına kıstırdı."Öyle tabi, efendim."
Rasim amca yalancı kızgınlıkla baktı."Efendim ne kızım öyle? Rasim amca diyebilirsin."
Berfu gülümsedi."Olur Rasim amca."
Tekrar ayağa kalktım ve kızlarda benim peşimden gelerek mutfağa giriş yaptık.
"Yalnız o kadın seni oğluna ister."dedi Esin, bana bakarak.
Gözlerimi kıstım."Komik şey seni."
Esin işaret parmağını yaladı ve buraya yazıyorum der gibi çizgi çekti."Buraya yazıyorum, Balca. Bu kadın seni oğluna isteyecek. Benden demesi."
"Deme öyle ya."diye sızlandım. Hiç sevmediğim oylardı bunlar. Neyseki ailem gönlüm olmayan adamı bana vermezlerdi.
Esin benden demesi der gibi baktığında dudak büktüm. Omzuma elini koyan Açelya,"O kadının sana olan bakışlarından belli oluyor."dediğinde kalbimde birisi olduğunu bilselerdi neler olurdu acaba?
"Olmaz."dedim sayıklar gibi.
Umay yediği böreği bitirdikten sonra bana baktı."Neden olmaz ki?"
"Bunu sonra konuşalım mı?"diye sordum ciddi yüz ifadesiyle. Kızlar benim ciddi yüz ifadesini görünce başlarını salladılar. Atıştırmaları ve çayları koyup hazır şekilde mutfaktan çıktık. Herkese dağıttıktan sonra Sinan'ın bakışlarını görmezden geldim dağıtırken. Tepside üç tane çay kalmıştı ve kendime engel olamayarak,"Açık olan senin."demiş bulundum. Gözlerinde hafif şaşkın ve dumura uğramış ifadesi çayı alana kadar sürdü.
Çayı açık severdi. Demli olunca acı geldiğini söylüyordu. Hafif yutkundum ve çay tepsinini mutfağa bırakıp tekrar geri geldim ve abimin yanına oturdum. Neden böyle birşey yaptığımı bilmiyordum.
Pınar teyze gülümseyerek Berfu'ya bakıyordu."Benim kuzenimin oğlu ile pek benziyorsunuz."diyince sıcaklamış gibi tişörtü yelken yaptım kendime. Abim biraz eğildi bana doğru."Ne oldu?"
Onun ilgisini çekmiş gibi bana baktığında ikisinin arasında kalmış sucuk gibi hissediyordum. "Görürsünüz şimdi."
İkiside kaşlarını kaldırdı ve ikiside aynı anda çaylarından içtiler. Berfu donduğunda, annem ve babam birbirlerine baktılar. Esin gözlerini kapattı, Umay'ın elinde kalan sarma havada kaldı. Açelya'nın gözleri abimin üzerindeydi. Bora abi sabır dilediğinde yanında oturan Özgür abi gözlerini kıstı.
Sinan bana baktığında, Ünal'ın gözleri Açelya'daydı.
Ay nooluyoor nooluyorr.
Berfu gülümsemeye çalıştı."Öyle mi Pınar hanım? Ne güzel."
Pınar teyze gülümsedi. Babam havayı dağıtmak için,"Rasim senin bir ara çalıştığın bir iş vardı ne oldu?"diye sorunca benim başım yandı.
Yapma baba. Yakma beni.
Rasim amca çayını içti ve başıyla onayladı."Manavcıyı mı diyorsun? O iş çok oldu be bitireli."
Babam bana baktığında boynum büküldü. Bitmiştim ben.
"Bizi-"
Zil sesi. Allahım şükür. Yanmadım.
Koşarak kapıyı açmaya gittiğimde ve kapıyı açtığımda gördüğüm görüntü yüzünden tebessüm ettim.
Bölümün Sonu
Bölüm nasıldı?
Evet herşey böylelikle şom buldu. Bizimkiler daha yeni başlıyor bu arada.
Daha önümüzde koca yol var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VİŞNE KIZI | TEXTİNG❦
Teen FictionVişne kız: Oğlum anlamıyor musun? Vişne kız: Benim kaderim sensin. Manavcı: Senin kaderin olamam. Manavcı: Vişneyi seviyorsun lakin vişne hayatımda bile olmaz. Vişne kız: O nedenmiş? Manavcı: Vişneye alerjim var! Anlasana be kızım! 🍒 ↬Eğlenceli ki...