💎
Ezan sesiyle uykum bölündü. Namaz kılmayı biliyordum arada kılardım ama öyle aman vakit kaçırmayım diyen biri olmadım hiç. Ezanı duymuşken banyoya gidip abdest aldım. Dışarıda yanan ışığa baktığımda babannem abdest almış örtüsünü düzeltiyordu. Örtüm yoktu. Yasemin yengeden istsem verirdi ama uyandırmak istemedi. Babannemden istesem verir miydi? Onunla kılsam ne güzel olurdu. Evden çıktığımda avluya indim. Kapıyı açmamla yönünü bana döndü.
"Noldu torunum"dedi endişeyle
"Babanne ezana uyandımda abdest aldım. İstesem yengem verirdi uyandırmayayım dedim. Bana örtü ve uzun kıyafetverir misin? Birlikte kılalım mı namazımızı?"
"Seni verene kurban olurum. Gel hadi gel veririm tabi."deyip açılan kapıya döndü. "Bak bey torunun ezana uyanmış"dedi dedeme doğru.
"Maşallah benim canıma"dedi dedem
Üçümüz geçtik , namazımızı kıldık. Babannem işleme bir elbise verdi . Genç kızlık elbisesiymiş. O zamanlardan kalan 5-6 tane elbisesi varmış. Hepsini esila ablaya , Meşek'e ve Ferideye vermiş. Bir tane Asmin ablanın olursa kızına diye ayırmış. Birdenasip olursa Yasemin yengenin çocuğuna. Bana bunu hediye etmişti . Benim için çok değerliydi
Dedem yukarı çıkınca. Namazdan sonda üzerimdekileri çıkarp katladım.Konuşmak için fırsatı bulmuştum "Babanne işin yoksa biraz oturalım mı?"
"Olur sedire geç hadi ben süt kaynatıyordum dedene vereyim. Sanada getireyim. Tutmasın altı kapatıp geliyorum"dedi kafamı salladım
Gidip geldiğinde 10 dkika kadar sonra geldi. Elinde bir bardak süt vardı. Elime tutuşturdu.
"Hadi bakalım dökül"dedi
"Babanne , az çok neler yaşadığımı biliyorsun. Aile sevgili görmedim . Bu bir günde hepinizden misliyle gördüm.Sağolun"
"Sen sağol torunum. Evlat acısı ayrıymış ama sana yaşattıklarından sonra ikisi de gözümde bitti. Ama merak ediyorum Firuzem. Onlar aile değildi tamam ama ablan nasıldı?"
"Benim ablam önceden çok güzeldi babanne. Efendiydi. Kimsenin yüzüne bakarak konuşamazdı. Onlar onun hayatını da kararttılar , onu onlar yaktılar. Hemde diri diri yaktılar"dedim iç çekerek
"Allah rahmet eylesin. Çok isterdim ikinizide dizlerimin dibinde büyüteyim ama olmadı. Sen çok güçlüsün güzel kızım"
"Ben seninle başka bir şey konuşacağım"dedim çatılan kaşlarıyla bana baktı "Ben.. yani şey.. Benim içimden Yasemin yengeye , Yasin amcaya bir şeyler akıyor. Onların hasreti, benimde hasretim. Onlar evlada hasret , ben anne babaya. Benim içimden onlara anne baba demek geliyor babanne ama üzülürler , kaşları kırılır diye boğazıma kadar gelen sözü yutuyorum. Sen benden erginsin. Bir akıl verir misin?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİRUZE|Yarı Texting
ChickLit"Sen nazlı bir çiçek, bir orman kuytusu Üzüm buğusu gibisin sen Firuze"