Ik word wakker en zie dat Lisa mijn kleerkast aan het plunderen is. 'Wat doe je?' vraag ik slaperig. 'Ik zoek een outfit voor je uit. Op wat lijkt het?' Ik zucht en neem een douche. Als ik terug binnenkom in de kamer zie ik dat Lisa 3 outfits klaar heeft gelegd.'Shoot,' zeg ik omdat ik haar ken en weet dat ze een hele uitleg heeft over iedere outfit. 'De eerste outfit is jouw stijl: jeansbroek met een tshirt en een sweater, tweede outfit is een leuk jurkje die je geweldig staat en het derde is nu ik het bekijk niets voor jou.' Ze gooit de derde outfit achter haar en lacht. Ik neem de jeansbroek en trek hem aan. Ik steek mijn haar in een hoge staart en laat 2 lokken loshangen. 'Perfect!' roept Lisa. Ik bedank haar en vertrek richting het station.
Als ik aankom zie ik dat het niet zo druk is. Iedereen loopt gehaast rond zijn trein te halen. Ik kijk rond en zie een man met een hoed en een zonnebril in een hoekje staat. Ik loop erop af en zie een glimlach op zijn gezicht verschijnen. 'Hallo Elly.'
'Hallo Harry.' Hij geeft me een knuffel en ik begin te blozen. 'Jij kent deze stad goed, wat wil je doen?'
'Is een gewone wandeling ook goed?' Hij knikt. 'Klinkt perfect.' We wandelen een tijdje tot Harry me tegenhoudt. 'Wat is er?'
'Ik wil gewoon even praten. Al zittend.' Dat laatste voegt hij er al lachend toe. Ik stem toe en we gaan op het eerste bankje zitten dat we tegenkomen. We zetten ons gesprek van gisteren voort. 'Dus, Grease,' begint Harry 'Wat is er over Grease?'
'Ik wou ons vorig gesprek afwerken.' We moeten allebei lachen. We praten over onze favoriete delen uit Grease en andere films. 'Heb je hier ergens een leuk tentje om iets te eten of te drinken?' vraagt Harry opeens. 'Je hebt hier om de hoek een leuk ijssalon.'
'Klinkt goed.' We lopen naar het ijssalon en bestellen 2 ijsjes. Als ik in mijn zak tast om te betalen, neemt hij mijn hand vast. 'Deze betaal ik.' Als ik wil protesteren, legt hij zijn hand op mijn mond. Wanneer hij mijn ijsje geeft, loop ik gespeeld boos weg. 'Ben je nu boos?'
'Nee, ik wou je leiden naar dit plekje.' Het is mijn favoriete plekje, een bankje met uitzicht over het hele park. 'Waauw' 'Als ik het moeilijk heb, kom ik hier zitten met jullie muziek in mijn oren.'
'Als je het moeilijk hebt?'
'Ik heb zo van die momenten dat ik uren aan een stuk zit te huilen zonder te weten waarom. Dan kom ik hier zitten met een boek en jullie muziek in mijn oren.'
'Lees je?'
'Ja, ik vind het leuk om je gedachten te verzetten door andere mensen hun lijdensweg te lezen. Dat laatste klonk beter in mijn hoofd.' Hij lacht. 'Welke liedjes luister je dan zoal?'
'Meestal zet ik jullie afspeellijst op. Dan zing ik mee en vergeet ik al de problemen rondom mij... Sorry, dat was een beetje te fangirlerig.' lach ik. 'Ik geloof niet dat dat een bestaand woord is.''Waar staan jullie dvd's?' We hebben besloten om nog een film te kijken en zijn naar mijn huis gegaan. 'Daar,' ik wijs naar de kast naast de tv. Ik zet de tv aan en Harry geeft me een dvd. 'Grease?'
'Tuurlijk! Waarom niet?' Lachend steek ik de dvd in en ga naast hem in de zetel zitten. We zingen luidkeels mee met alle liedjes en bij mijn favoriete deel voel ik Harry's arm op mijn schouder. Ik voel dat ik bloos en wend mijn blik af.
'Wat vind je eigenlijk zo geweldig aan die film?' vraagt Harry onverwacht. 'Gewoon, het hele verhaal. Ze ontmoeten elkaar in de zomer, worden verliefd, nemen afscheid en zien elkaar onverwachts terug op school. En de liedjes, kom op iedereen houdt van liedjes in films!' Hij kijkt me raar aan. 'Oke niet iedereen, maar ik wel.' Hij begint te lachen. 'Wat lach je?' Hij blijft door lachen, ik neem een kussen en sla hem. 'Gaan we het zo spelen mevrouwtje?' Hij neemt ook een kussen en begint mij te slaan. Na ons kussengevecht komen we niet meer bij van het lachen. 'Ik moet maar eens gaan,' zegt hij. Ik loop met hem mee naar de deur. 'Ik had het echt heel leuk.'
'Ik ook.' En weer lachen we. 'Wel, tot ziens dan maar.' zegt hij en ik hoor de onzekerheid in zijn stem. 'Zien we elkaar nog?' Oh kom op Elly. Je neemt afscheid van de Harry Styles en jij vraagt of je elkaar nog ziet? 'Als het van mij afhangt dan wel.' Ik begin weer te blozen en kijk naar de grond. 'Niet zo verlegen.' Hij neemt mijn kin vast en zorgt dat ik in zijn ogen moet kijken. 'Tot ziens?'
'Tot ziens.' Ik geef hem een kus op zijn wang en hij trekt me in een knuffel. Ik zwaai nog even en loop dan terug naar mijn kamer. Net wanneer ik mijn gsm neem, zie ik Lisa's naam op mijn scherm verschijnen.
'Hey! Hoe was je date?'
'Hey, het ging wel goed.'
'Elly serieus? Je ging uit met de freaking Harry van One Direction en het ging wel goed? De meeste meisjes zouden flippen bij de gedachte alleen al!'
'Oke, je hoeft niet zo te schreeuwen, ik versta je wel.'
'Sorry'
'Geeft niet. Is het-?'
'Is het wat?'
'Is het raar dat ik gevoelens heb?'
'Nee, tuurlijk niet. Waarom zou dat raar zijn.'
'We kennen elkaar nog maar net en het is Harry. Hij is beroemd.'
'Ben je bang om verliefd te worden?'
'Eerder bang om gekwetst te worden denk ik.'
'Als Harry hetzelfde voelt voor jou als jij voor hem, zal hij je niet kwetsen. Dat weet ik zeker.'
'Dank je. Voor alles'
'Je weet me te vinden.'
JE LEEST
Love Hasn't Limits
RandomWat als dat ene concert, die ene kruising tussen zijn ogen en de jouwe je hele leven verandert? Wanneer Elly naar haar allereerste concert van haar favoriete band One Direction gaat, verandert haar hele leven. Ze is niet meer het verlegen meisje die...