Selamat membaca~
Di markas kotak~
Terlihat Bago Go yang sedang meneliti alat milik Adudu.
"Macam mane Bago go?, ade tak alat ganti tu?," tanya Adudu.
"Hm, susah ni bang, bende yang abg perlukan ni unik,"
"Aku perlukan satu bahagian je, kecil je, macam alat mikrochip yang rosak tu," Adudu menunjukkan sebuah gambar.
"Aduhai bang!!, ini bukan mikrochip,"
"Hah? Habistu ape?,"
"Ini Mikrocop!," jawab Bago Go sambil bergaya ala dia sendiri.
"Hah? Mikrocop?,"
"Ha, iye bang tak sama, satu dalam sejuta ni bang,"
"Wih?!, satu dalam sejuta?, mesti harganye pun berjuta-juta,"
"Ehh!! Takde lah mahal mane bang!, harganya hanya 20 sen je bang!," jawab Bago Go.
"Apa?! 20 sen?!,"
"Aku nak beli sepuluh- eh! Seratus pun boleh!!," ucap Adudu.
"Eyy! Tak semudah itu bang!, mikrocop tu memanglah murah, tapi dah tak keluar stok baru dah bang!, bende ni bang, kene dapatkan dari pada barang-barang unik lama bang," balas Bago Go.
"Hah?, barang ap?, mahal ke?!," tanya Probe.
"Haih.. Dah tentu mahal, subjektif ye!, murah bagi saye tapi mahal bagi abang!," ucap Bago go.
"Tapi takkan harga diri semurah itukan?!," Bago go memegang wajah Adudu.
"Hoyy!, ape main harga diri pula ni?, sudah tentulah mahal!," balas Adudu sembari mendorong Bago go.
"Ha!, incibos dah ready beli tu, ape barangnya?," tanya Probe.
Mata Bago go pun berubah jadi imajiner duit. "Ha! Ini die!, abang kene beli-- mikrocop yang ada dalam robot unik XY AI 2000 ni!," jawab Bago go menunjukkan sebuah gambar robot tersebut.
"Woyouh!! Uniknya!, berape harga die?," tanya Probe.
"Dengan hargaa--- tiga ratus juga tiga puluh sen je bang!," jawab Bago go.
"Hehh, kalau dah campur dengan mikrocop tuh bang, jadilah tiga ratus juga lima puluh sen je bang," lanjutnya.
Adudu pun langsung pengsan. "Aduh mahalnye," keluh Adudu sambil duduk. "Macam manelah nak ikut Boboiboy ni," lanjut Adudu merapati nasibnya.
Di sisi lain~
Terlihat didalam kapal angkasa-- ntahlah.
"Nasib baik ada ochobot bukakan teleportal ni," ucap Boboiboy yang sedang menatap pemandangan dari jendela kapal angkasa.
"Apesal kau tak ajak je die?," tanya Gopal yang berada disampingnya.
"Hmm, tak perlulah, siape nak jaga tok aba nanti?," jawab Boboiboy.
"Cantiknye kapal angkasa ni," gumam (Name) terkagum-kagum.
"Wahh!, best juga sekali-kali naik kapal diraja ni kan?," ucap Yaya.
(Name) yang lagi liat liat kapal angkasa pun menoleh ke arah Duo Y. "Ohh? Best ye?," ucap (Name) agak ngejek.
"Kita tumpang kapal ni pun, sebab korang dah rosakan kapal angkasa aku," lanjut Fang malas.
"Betul tuh!," sahut (Name) setuju.
"Sorrylah jurulatih Fang, jurulatih (Name), janganlah marah!," ucap Ying berjalan mendekati.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY GALAXY WINDARA × READER
AçãoSAKSIKAN PETUALANGAN BOBOIBOY (NAME) FANG YAYA YING DAN GOPAL DI PLANET WINDARA!. Hanya di Boboiboy Galaxy windara × reader~!.