Selamat membaca~
Di sebuah penjara~
Terlihatlah Tuanku Kuputeri yang kedua tangannya terikat, dia melenguh, lalu ia membuka matanya.
"Aku.. Aku dimana?," tanyanya kebingungan. Ia melirik kedua tangannya yang diborgol. Lalu menoleh ke depan saat ia mendengar suara seseorang tertawa.
"Selamat siang Tuanku, lenakah Tuanku beradu sebentar tadi?," bayangan seseorang terlihat jelas! Dan keluarlah si Reramos tahi🥰.
"Reramos! Penghianat!," geram Kuputeri. "Apa yang kau mahu dari ku?!,"
Reramos tertawa. "Tuanku pasti tau, beta mau semua rakyat windara tunduk pada beta," jawab Reramos.
"Tak mungkin!, tak mungkin aku biarkan rancangan jahat kau!, terlaksana!," balas Kuputeri geram.
Reramos melirik Kuputeri dengan kekehan jahatnya.
Kite ke adudu and Probe~
"Ish! Kat mane kite ni, probe?, tak macam dekat kilang Nubot pun," tanya and ucap Adudu keheranan.
"M-macam bilik stor je, incibos," jawab Probe.
"Bilik stor?," Adudu mengecek jam telenya. "Ape?!, ini- ini dekat planet windara!!,"
"Haii, itulah incibos percaya sangat pada computer tu, lain disuruh lain dibuatnya," balas Probe.
Di sisi Boboiboy (Name) and yang lain~
Mereka semua sudah berkumpul, membentuk lingkaran, ditengah mereka juga ada api unggun.
Boboiboy menyandarkan kepalanya pada bahu (Name), dan mulai memainkan helai-an rambut (Name).
"Wanginye rambut (Name)!!, badannya juga," ucap Boboiboy yang hanya didengar (Name).
"Apesal kau ni?," tanya (Name) heran.
"Tak,"
"Ntahnye Boboiboy ni dekat sangat ngan (Name) ye?," batin Maripos ketika melihat (Name) and Boboiboy.
"Ha!! Tengok ye adik-adik!," ucap Gopal. "Tembakan makanan!," Gopal menukarkan benda-benda yang disana jadi makanan:).
"Wah!! Abang boleh tukarkan jadi makanan!,"
"Kalau kita ade kuase ni, takkan lah kite berlapar lagi kan?,"
"Wah!! Seronoknya mereka!," ucap Yaya gembira.
"Itulah, dalam kesusahan pun mereka masih mampu tersenyum," sahut Ying.
"Kite perlu bantu mereka untuk bebas dari cengkeraman Reramos," ucap Boboiboy serius.
"Betul-betul-betul!," ucap (Name) mengangguk setuju.
"Hanya ade satu cara saja Boboiboy, kau perlu serahkan semula kuase beliung pada tuanku Kuputeri," balas Maripos.
"Setuju, tapi-- kat mana Reramos bawa tuanku Kuputeri?," tanya Boboiboy penasaran.
"Pastinya ke istana kupuri," jawab Maripos.
Fang mengambil teropong dan melihat dari sana.
"Istana tu terletak atas gunung?," tanya Yaya.
"Benar. Istana tu milik tuanku Kuputeri, tapi sudah dirampas oleh Reramos..," jawab Maripos.
"Tengok! Istana tu terletak didalam ribut Taufan!," Fang menyerahkan teropong pada Boboiboy.
"Hah? Macam mane nak masuk situ?," tanya (Name) bingung.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY GALAXY WINDARA × READER
ActionSAKSIKAN PETUALANGAN BOBOIBOY (NAME) FANG YAYA YING DAN GOPAL DI PLANET WINDARA!. Hanya di Boboiboy Galaxy windara × reader~!.