Selamat membaca~
Masih di ruang tahta~
Reramos yang dalam wujud labahlabah raksasa nya mulai turun.
"I-itu Reramos ke?!," tanya Boboiboy Duri syok.
"Kenapa badan die dah bertukar jadi lelabah?!," tanya Gopal terkejut.
"Kenape die bisa macam tu?!," syok (Name) ternganga.
"Nampaknya Reramos dah gunakan kuase Cocoonbot!, untuk bermetamorfosis!," jawab Kuputeri tepat sasaran.
"Benar. Tuanku," balas Reramos yang benar-benar sudah berada dibawah.
"Sekarang betalah makhluk terkuat!, tiada tolok bandingnya di planet ini, seluruh rakyat windara pasti akan tunduk pada beta!," Reramos mengucapkan kalimat itu dengan suara mengerikan sambil tertawa jahat.
"Pedang Duri menjalar!," Boboiboy Duri menebas (?) Yang menjeratnya.
Boboiboy Duri pun ingin melepaskan (Name) juga, namun Reramos lebih dulu menyerangnya. Boboiboy Duri menghindari serangan itu dengan mengaitkan pedang panjangnya ke atas, lalu melompat ke arah lain.
"Kau ingat kau boleh lepas?!," ucap Reramos kesal.
"Erghh!! Cepat Gopal! Kite kene tolong Boboiboy!," ucap Fang.
"Ishh!! Sabarlah, sesawang ni kuat sangat!," balas Gopal.
"Haduh!!, tukarkan jelah jadi makanan!," sahut duo Y kesal.
"Ntak iya juga!, bentuk sesawang tu dah macam gula-gula kapas!," balas Gopal.
Boboiboy Duri pun terjatuh!, dan menghantam lantai dengan kuat.
"Haduh! Boboiboy!," teriak (Name) khawatir.
"Hwaaww!! Tukaran gula-gula getah!," reflek Gopal.
"Weii!!, Apesal kau tukar jadi gula-gula getah?, makin teruklah jadinya!," kesal Fang.
"Alamak!, silap!, aku nak tukar jadi gula-gula kapas! Bukan gula-gula getah!," panik Gopal.
"Ihhh!!, Kau ni!!," geram trio cewek dengan wajah yang sangat kesal.
"Libasan berduri!, rasakan!!," Boboiboy Duri melibas wajah Reramos dia kali.
Reramos pun merayap ke atas. "Weii penakut!, jangan kau nak bersembunyi!," ucap Boboiboy Duri dengan berani.
"Kau kate penakut?!," Reramos pun menembakan beberapa panah jaring ke arah Boboiboy Duri.
Boboiboy Duri pun menghindari serangan itu dengan panik!. "Wehh!! Wehh!! Ape ni?!,"
Saking paniknya dia!, Boboiboy Duri bisa menempel ama dinding:).
"Aku? Aku melekat kat dinding?!, yeay!!," boboiboy Duri dengan riang berjalan di dinding dengan posisi miring.
"Wahaha!, itulah kelebihan baju prisai cap semut!," ucap Gopal yang melihat itu.
"Memang terbaik!," balas Boboiboy Duri menatap Gopal dengan kepala terbalik. (Taulah pasti).
"Jangan nak bergembira sangat!," seru Reramos sembari menyerang kembali.
Boboiboy Duri tak bisa menghindari serangan itu, dia terhempas dan terlempar, boboiboy Duri pun tergeletak di lantai, bersamaan dengan itu boboiboy Duri menjadi Boboiboy ori.
"Itulah akibat terlalu leka," Reramos melompat kebawah dan berjalan ke arah Boboiboy.
Reramos menggerakan kaki labah² nya berniat menusuk Boboiboy, Boboiboy pun menutup matanya dengan kedua tangannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY GALAXY WINDARA × READER
AksiSAKSIKAN PETUALANGAN BOBOIBOY (NAME) FANG YAYA YING DAN GOPAL DI PLANET WINDARA!. Hanya di Boboiboy Galaxy windara × reader~!.