Selamat membaca ~
Diluar istana terlihat kapal kelkatoa yang dikemudikan oleh Ying melintas disana dengan Fang dan Gopal di atas kapal itu.
"Haiyaa!! Susahlah bawa kapal angkasa serangga ni!," keluh Ying yang berusaha mengendalikan kapal. "Tolonglah diorang Yaya!,"
"Iye, aku tengah cubalah ni," balas Yaya, yang berusaha untuk membuka pintu kapal.
Di atas~
Fang dan Gopal yang sedang menaiki cicak bayang, terombang-ambing.
"Yang kau pasang singal tu buat ape?!, cepatlah buka pintu!," ucap Gopal panik.
"Entahnye! Dahlah berat prisai ni semue!," keluh Fang, yang ternyata menahan beberapa baju prisai(?) Menggunakan tangan bayangnya.
"Hati-hati Ying!," peringat Yaya.
Ying pun menarik kemudinya dan menghindar supaya tak menabrak dinding istana?.
"Jangan lepas cicak bayang!," ucap Fang syok.
"Hah! Pintu dah terbuka, cepatlah masuk korang!," lapor Yaya.
"Weii! Itu pintu sampahlah!," ucap Gopal datar. Tetiba kapal kembali bergoyang karena mendapat serangan. "Sampah pun sampahlah! Jom Fang!," Gopal pun melompat ke pintu yang isinya sampah.
"Iwhh! Tak nak aku masuk lalu situ!," balas Fang jijik.
Kapal kelkatoa yang dikemudikan Ying menghindari semua tembakan yang mengarah.
"Oiii berhentilah tembak!!," ucap Gopal kesal. "Tembakan makanan basi!," Gopal menembaki salah satu kapal kelkatoa musuh sehingga kapal itu jatuh.
"Wah!! Hebatlah Gopal!,"
"Emm.., mungkin.. Ini kut? Untuk buka pintu..?," Yaya menarik tuil yang ada didepannya kebawah, sehingga kapal menjadi mundur.
"Itu brek tangan!!," seru Fang sebelum bertabrakan dengan kaca depan kapal.
"E.. Fang?,"
"Maaf Fang!," ucap Yaya. "Mungkin ini?," Yaya menekan sembarang tombol.
"Itu pengelap cermin lah!," ucap Fang yang digosok oleh pengelap maklum, diakan nempel di depan.
"Kejap Fang!," ucap Yaya panik. "Ini? Bukan! Mesti yang ni!," Yaya menekan tombol yang benar, dan pengelap itupun berhenti.
"Aduh.. Huhuhu.. Pipi aku yang gebu," Fang memegang pipinya yang sakit.
"Alamak! Diorang datang balik!!,"
"Ha! Bersedie untuk kelas terakhir korang!, kalau berjaya aku kan luluskan korang berdua," ucap Fang gakpunya pilihan lain.
"Eh? Tapi jurulatih (Name) takde kat sini lah!," ucap Yaya sedih.
"Takpe!, aku pasti (Name) akan setuju!," balas Fang serius.
"Wah!! Baik jurulatih Fang!,"
"Sekarang aktifkan booster!,"
"Booster? Mane satu?,"
"Tuh!! Tuil ketepi kau tu!," tunjuk Fang kesamping depan Ying.
Ying pun bingung. "Tuh Ying!," tunjuk Yaya.
"Ye! Sekarang tarik ke bawah, kelajuan penuh!,"
"Baik! Hyahh!!,"
"Yaya! Pusingkan kapal angkasa ni 180 darjah!,"
"Macam mane?,"
"Tuh! Bende bulat macam glob yang depan kau tu!,"
"Ohh? Macam ni!," Yaya memutar benda bulat itu, sehingga kapal melaju lebih cepat.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY GALAXY WINDARA × READER
AcciónSAKSIKAN PETUALANGAN BOBOIBOY (NAME) FANG YAYA YING DAN GOPAL DI PLANET WINDARA!. Hanya di Boboiboy Galaxy windara × reader~!.