Israrcı Teklif

1.3K 67 8
                                    

Efe'den
Bu gün asansörde  karşılaştığım adamı unutamamıştım.Çok garip birisine benziyordu.Çok yakışıklıydı ama bir o kadar da ciddi ve korkunç gözüküyordu.En garip olanı ise bana olan bakışlarıydı.Sanki daha önceden karşılaşıp,tanışmış gibi çok anlam doluydu bakışları.Bana arkadan sarıldığında neye uğradığımı şaşırmıştım.Onu ilk önce sapık zann etmiştim.Ensemde sıcak ve hızlanan nefesini duydum.Elimi onun elinin üzerine koyup çekmeye çalıştığımda ellerinin buz gibi oluşu içimi titretmişti.İyi miydi o?Ya kriz falan geçiriyorsa?Neden böyle garip davranıyordu ki?Çünki bana arkadan yaslı olan vücudu titriyordu şu an.Bu daha çok korkmama ve rahatsız olmama neden olmuştu.Ondan ayrılıp bana dokunmamasını söylediğimde sanki yanlış bir şey yapmışım gibi gözleri dolmuş şekilde dikkatle yüzümü incelemişti.Tamam..Bu adam kimdi bilmiyorum ama kesin bir psikolojik rahatsızlığı vardı.Bu yüzden sakin kalmaya çalışarak hemen burdan gitmeliydim.Bana sürekli küçük demesi de ayrıca sinirlerimi bozmuştu.Genç adamdım sonuçta ne küçüğü değil mi?
Ona ismimi söylediğimde garip bir şekilde bakması,elimi okşaması..Tek kelimeyle her şeyi korkutucuydu bu adamın.Buraya neden geldiğimi öyle bir ciddiyetle sormuştu ki ona cevap vermeye korkmuştum.Asansörden gelen sesle 7.kata geldiğimi anladığımda çok mutlu olmuş ve hemen orayı terk etmiştim.Zira biraz daha kalırsam bu adam sicilime kadar soracaktı.Sahi neden bu kadar merak sarmıştı ki?Herkese karşı böyleyse etrafında insan kalmazdı...
Amcamın odasına gelip kapıyı çaldığımda içeriden
"Gir"
dediğini duyarak kapıyı açtım.Amcamın bakışları beni bulunca sıcak ve içten gülümsemeyle konuştu:
-Gel aslanım
Ben masasına doğru yaklaşınca ayağa kalkarak bana sarıldı.Yerine geçtiğinde tam karşısına oturdum.
-Nasılsın koçum?
-İyiyim amca.Sen?Yengem nasıl?
-Biz de iyiyiz.Dersler nasıl gidiyor?Kazanacak mısın bakalım bu sene üniversiteyi?
-İyi amca çok şükür.İnşallah..Çalışıyorum
-Aferin aslanım.Biz sana güveniyoruz zaten
Sıcak bir gülümsemeyle yüzüne bakarak konuştum:
-Ee amca sorması ayıp niye çağırdın beni?
-Oğlum bugün Cuma.Yarın haftasonu.Uzun zamandır gelip kalmıyorsun bizde.Vallahi özlettin kendini.Yüzünü gören cennetlik.Burdan çıkınca bize gidiyoruz.İtiraz edersen vallahi pataklarım seni.Yengen de çok özledi seni.Sabatan beri uğraşıyor sana kendi elleriyle yemekler yapıyor
-Amca ben gelmesem..Sizin de düzenizi bozmayayım.Hem haftasonunu kütüphaneye gideceğim.Malum sınavlar var.Başka zaman gelirim..
-Efe bak vallahi döverim seni!Ne demek oğlum düzen,rahatsızlık.Sen abimin oğlusun.Canımsın benim.Kütüphaneye de şoförümüz Kazım abin götürür.Odan da hazır bak.Hem evdeki kütüphane de gayet rahat ve sakin.Güzel güzel çalışırsın.Hadii çıkıyoruz.İtiraz yok!
Yerinden kalkıp masasını toparladığında sakince onaylar gibi mırıldandım.Şirketten çıkıp arabaya bindiğimizde amcam sürekli iş görüşmeleri yapıyordu telefonda.Kazım abi de arada benimle konuşmuş,sonra sadece yola odaklanmıştı.Ben de telefonumu açıp Mert'le mesajlaşmıştım.Eve geldiğimizde bakışlarımı büyük malikaneye çevirdim.Amcam çok zengindi.Zamanında babam dedemin istemediği kızla-yani annemle evlenince dedem ondan küsmüş ölen güne kadar konuşmamıştı.Öldüğünde annem henüz bana hamileydi.Ve dedemin haberi yoktu.Tüm mal devletini,mirasını Tekin amcama bıraktı.Çünki Selda yengem onun arkadaşının torunuydu ve tam istediği gelindi.Belki beni bilseydi bu küslüğe son verirdi.Ama biz yine de küçük evimizde mutluyduk.Trafik kazasına kadar...
Hatırladığım anılarla gözlerim doluyordu.Onlar dünyanın en iyi anne ve babasıydı.Çok özlüyordum onları..
Kapının zilini çaldığımızda çalışanlardan Feride abla kapıyı açmıştı.
-Hoşgeldiniz Tekin bey
-Hoşbuldum Feride
-Misafirimiz var sanırım.Efe hoş geldin oğlum
-Hoş buldum Feride teyze.Nasılsın?
Bana doğru gelerek sarıldı
-İyiyim kuzum.Sen iyi ol hep
Feride teyzeyi çok severdim.Bana hep oğlu gibi davranırdı.Genellikle bu evde herkes bana çok samimi ve sıcakkanlı davranırdı.Arkadan gelen Selda yengemi görnüce gülümsedim:
-Efemm hoş geldin yengesinin kuzusu.
Gelip bana sarıldı
-Vallahi döveceğim seni eşek spası.Niye gelmiyorsun hiç?Küçücüksün zaten elimde kalacakasın.
"Kimsin sen küçüğüm?" beynimde yankılanan sesle duraksadım.
-Yenge ne küçüğü ya?18 yaşıma gireceğim yakında
-Sen yine de benim gözümde küçücüksün..

Hava yavaş-yavaş kararırken amcam bu gece bir davete gideceğini söylemişti.Yemekten sonra evde olmayacaktı.Hepimiz masada oturmuş akşam yemeği yiyorduk.Yengemin telefonuna gelen aramayla telefonunu eline aldı.
-Efendim Meltemciğim
-Selda nasılsın tatlım?
-İyiyim hayatım.Sen nasılsın?
-İyiyim ben de.Bu akşam davet var biliyorsun değil mi?
-Evet biliyorum.Tekin de hazırlandı.20 dakikaya çıkacak.
-E sen gelmiyor musun?Dernekten herkesi davet ettim.Çok önemli bağışlar yapılacak.Herkes burada bu gece
-Aa gerçekten mi?Bilmiyordum ben bunu.Sadece şirletlerarası iş ortaklığı olduğunu düşünüyordum.Bu yüzden bu gece yeğenim Efe'yle zaman geçirecektim.Tamam hayatım hazırlanıp Tekinle  gelirim o zaman
Meltem duyduklarıyla dudakları yukarı doğru kıvrıldı.Kendisi konuyu bir şekilde açacaktı ama Selda yine konuşkanlığıyla istediği fırsatı eline vermişti.Duraksayarak konuşmuştu..
-..Efe mi?Yeğenin olduğunu hiç bilmiyordum.Getirsene onu da.Hem tanışmış oluruz
-Evet yeğenim.Olur tabi.Efe'ye de sorarım isterse neden olmasın.Çok incesin.Teşekkürler davet için
-Ş-şey lütfen ISRARCI olduğumu söyle Efe'ye.Ne demek rica ederim.Öpdüm hadi iyi geceler..
Seldanın hafif kaşları çatılırken konuştu:
-T-tamam.Ben de.Görüşürüz davette

-Noldu hayatım?Neden aramış Meltem?
-Aşk olsun Tekin.Dernekdekiler de  orada olacakmış.Meltem söylemese bilmeyecektim.Hem de derneğin kurucularından biri olarak haberim olmayacaktı
-Nasıl?Ama Yılmaz sadece şirketarası demişti.Son anda değişiklik yapacak birisine benzemiyordu ama..
-Demek ki yapmış aşkım
Ben yemeğimi yerken yengemin bakışları bana döndü:
-Efem sen de gelsene.Meltem hanım çok rica etti.Seninle tanışmak için sabırsızlanıyormuş.Herkes görsün benim yakışıklı yeğenimi
-Yok yenge.Ben öyle sesli ortamlardan çok hoşlanmam.
-Öyle şey mi olur aslanım?Hem çabuk geleceğiz.Tek kalma evde.Sana da değişiklik olur.Sürekli ev-okul..Olur mu öyle?
-Ama amc..
-Lütfenn kuzum
Yengem gözlerime rica eder gibi bakınca olumlu anlamda kafamı salladım.Onu hep anneme benzetirdim.Bu yüzden kıyamıyordum ona..
-Peki tamam
-Ayy süperr
-Tamam o zaman siz hazırlanın.Ben hazırım zaten.Çıkalım
-Senin de alacağın olsun Tekin.Kuaföre de gidemedim.Of of nasıl hazır olacağım beş dakikada.Kim bilir herkes nasıl özenmiştir davete.Özellikle de Meltem..
-Ben de yeni öğrendim hayatım.Hem sen her halinle güzlesin aşkım
Amcam muzip bir bakış ataram yengemin elinin üzerini öpmüş sonrasında salondan çıkmıştı.Onları böyle bir birine aşkla bakması çok güzeldi..
-Hadi kuzum hazırlanalım
-Ama ben yanıma davete yakışır bir şeyler almadım ki yenge
-Odanı hazırlattım kuzum.Sen ne kadar gelmesende biz senin için herşeyi yerleştirdik dolabına.Burası senin evin unutma.Tamam mı?
-Tamam
Yengeme sarıldığımda o da bana sarılmıştı..
Hep beraber hazır olduğumuzda davet olacak malikaneye doğru yola çıktık
Yılmaz Tekelioğlunun malikanesine..

Çılgın SaplantıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin