~een maand voor de moord~
Vandaag hebben we opnames in Utrecht. Het zijn niet hele bijzondere opnames. Het is gewoon een eet video. Daar heb ik zelf natuurlijk geen moeite mee. En daar komen ook zeker reacties onder de video over. Maar dat ben ik nu wel gewend van de fans.
We zitten in de snackbar. De challenge nu is om zo snel mogelijk een frikandel op te eten. Ik moet tegen Matthy. Ik schud zijn hand even. 'Succes maatje'. We krijgen de frikandel en Koen begint af te tellen. Bij 1 begin ik meteen te eten. Ik zie dat Matthy het moeilijk heeft en begin te lachen. Als ik me laatste hapje heb doorgeslikt sla ik op de tafel. 'OP!' roep ik snel. 'We hadden het ook niet anders verwacht' zegt koen lachend. Ik kijk naar de jongen tegenover mij. Hij was nog niet eens op de helft. 'Zeker niet gewend om een frikandel in je mond te hebben' zeg ik tegen Matthy met een knipoog.
Matthy steekt z'n middelvinger op. 'Nee, want ik ben geen nicht'. Ik begin te lachen. 'Ik weet zeker dat ik je na een paar drankjes in mijn bed krijg'. Hij schud lachend zijn hoofd. Dan zijn de volgende aan de buurt.
De opnames gaan best snel voorbij. 'Zo dat zit er weer op, zullen we vanavond uitgaan?' vraagt Raoul terwijl hij opstaat. 'Ja is goed, indrinken bij mij?' 'Prima, we zijn er om 20:00'. We pakken allemaal onze spullen en lopen naar onze eigen auto. We hoeven niet meer naar kantoor dus we kunnen meteen naar huis.
Ik ga nog even langs de winkel om drank te halen. Het is vorige week opgegaan toen Frank en Rutger langs kwamen. Ik neem gewoon wat random dingen mee. Ook neem ik 3 Ice flessen mee. Als alles is afgerekend loop ik weer naar me auto. Het is niet heel ver rijden naar mijn huis. De opnames waren namelijk gewoon in Utrecht.
Als ik thuis kom ruim ik een klein beetje op. Ook ga ik nog even snel douche. Net wanneer ik klaar ben met douche gaat de bel. Heb ik iemand uitgenodigd? Niet dat ik weet. Ik loop naar de voordeur en doe open. 'Hey, sorry dat ik eerder ben maar ik verveelde me. Ik kan ook weggaan als je nog geen tijd hebt.' Het is Matthy. Ik kijk hem even aan maar reageer niet. 'Sorry Milo, ik ga wel weer tot straks' 'Nee je mag gewoon blijven, ik moet alleen nog wel eten'. Hij kijkt me aan. 'Ik ook dus we kunnen misschien wel samen eten?' Ik begin te lachen. 'Meneer komt hier naartoe omdat hij zich verveeld, maar vergeet dat hij nog helemaal niet klaar was om te gaan.' Hij geeft me een duw en loopt naar binnen. 'Ik wilde gewoon niet alleen zijn' zegt hij nu ook lachend.
We gaan samen op de bank zitten en ik pak me telefoon. 'Wat wil je eten?' 'Pizza'. Ik zoek een pizza zaak in me beurt en bestel 2 pizza's. Samen wachten we op de pizza en kijken we tv. Er is niet echt iets boeiends op tv, maar iets beters te doen hebben we ook niet.
Na een half uur is onze pizza er eindelijk. We eten hem gewoon op de bank op. 'Miel, mag ik me zo nog even snel opfrissen voordat de andere komen?' 'Tuurlijk, als je iets nodig hebt, roep me maar'. Hij glimlacht even en loopt dan naar boven.
JE LEEST
Moord
Mystery / Thriller'Daar zat ik dan. Op de begrafenis van mijn beste vriend. Ik wist toen nog niet dat de oorzaak van zijn moord naast me zat'