~Een week voor de moord~
Vandaag hebben we een normale kantoor dag. 'Wie komt mij helpen met het maken van dit kasje?' vraagt Robbie ineens. Ik kijk hem aan. Het is een simpel Ikea kastje. 'Ik help wel'. 'Fijn dankjewel'. Robbie en ik beginnen aan het kastje. Dan komt Matthy bij ons staan. 'Lukt het?' Robbie kijkt hem aan. 'ja gaat prima' En meteen gaat hij verder. Waarom reageert hij zo boos? 'Milo kun je me even komen helpen?' 'Je ziet toch dat hij met mij bezig is of niet dan?' Ik kijk Robbie aan en sta op.
'Ik ben zo terug even Matthy helpen' 'Klootzak'. Ik negeer hem en loop met Matthy mee. 'Milo kan jij even je mening geven op deze video, ik weet niet of ik hem leuk vind op te posten'. Ik knik en ga zitten en zet de koptelefoon op. De video duurt ongeveer 20 minuten.
'Deze video is echt leuk. Hup plaatsen die handel' zeg ik terwijl ik opsta. Meteen doet Matthy wat ik zeg. 'Dankjewel Milo' hij glimlacht even. Dan loop ik weer terug naar Robbie.
'Moest dat zo lang duren?' 'Ja' 'Je moest hem zeker pijpen'. Ik begin te lachen. 'klopt!' Hij kijkt me aan. 'Nou kom nu maar verder helpen'. We gaan weer verder waar we mee bezig waren. Na 35 minuten is het kastje eindelijk klaar.
Robbie staat op en loopt weer naar zijn bureau. 'Waar moet het kasje staan?'. Hij haalt zijn schouders op. Ik schuif het kasje aan de kant aan ga ook weer aan me bureau zitten. Matthy komt uit de keuken gelopen en gaat ook weer aan zijn bureau zitten. We zitten sinds kort naast elkaar. Ik zie dat hij chipjes heeft gepakt. 'Mag ik ook?' Hij schuift het bakje naar me toe.
'Ey Matt en Miel, hebben jullie dit al gezien?' zegt Koen ineens. Matthy kijkt hem vragend aan. Koen loopt naar Matthy en mij toe. Hij laat een video op zijn telefoon zien. We kijken er beide naar. Het is een video van roddel praat. Ze hebben het er over dat Matthy en ik gay zijn.
Dan ineens is er een video van mij en Matthy te zien dat we aan het zoenen zijn. De video is van de ene avond dat we naar de club waren met z'n alle. 'Wie heeft dit nou weer gefilmd en naar hun gestuurd' zeg ik een beetje in de war.
'Geen idee, dat zeggen ze niet. Maar jullie hebben nu wel iets uitteleggen' 'Nou er valt weinig uitteleggen, want we waren beide dronken dus we hadden geen idee meer wat we deden'. Ik hoor Matthy zuchten naast me. Hij staat op en pakt al zijn spullen. 'Waar ga je heen?' 'Naar huis heb hier echt geen zin in'.
JE LEEST
Moord
Mystery / Thriller'Daar zat ik dan. Op de begrafenis van mijn beste vriend. Ik wist toen nog niet dat de oorzaak van zijn moord naast me zat'