7

84 5 0
                                    

~6 dagen na de moord~

Daar zit je dan. Op de begrafenis van je beste vriend. Ik zit naast Robbie en Raoul. Raoul heeft zijn hand op mijn been gelegd. Ik kan het huilen gewoon niet stoppen. Dit heeft hij zo niet verdient.

Dan word mijn naam omgeroepen. Ik mag naar voren komen om mijn preek te houden. Alles wat ik wil zeggen heb ik op een briefje geschreven zodat ik echt niks vergeet.

Lieve Matthyas,

We kennen elkaar nu al zo lang. Je leerde mij kennen, omdat ik een fanboy was. Ik vond je video's echt geweldig. Toen jij mij doe shout out gaf was ik de gelukkigste jongen ooit. Een paar maanden later werden we vrienden. We zagen elkaar als eerst op een evenement van een andere youtuer. We hadden het toen ook super gezellig samen.

We gingen steeds meer met elkaar en de andere jongens om. Daarom zijn we ook de bankzitters gestart. We waren zo'n hechten vrienden groep en nu moeten we het zonder je doen. Degene die altijd onze video's editen, omdat wij er niks van konden. We gaan je lach missen. Ook je Ron Jans grappen gaan we nooit meer horen.

Het erge is, ik moet MIJN Matt gaan missen. De laatste maand was zo leuk met jou Matthy. De club en onze zoen toen. Je deed het niet omdat je alleen dronken was. Je deed het omdat je echt van mij hielt. Toen de video rond ging van ons hadden we elkaar om te steunen. Een paar dagen geleden vertelede je me dat je die zoen echt meenden. Het voelde echt goed bij je.

Het enige wat nooit weg gaat is de liefde voor jou,

Ik hou van je Matthyas.

Iedereen begint te klappen en ik loop naar de kist. Even kijk ik naar zijn gezicht. Hij ligt er vredig bij. Dan kijk ik naar zijn nek. De zuigzoen zit er nog steeds. Ik krijg een kleine glimlach op mijn gezicht. Ik ga weer zitten en kijk voor me uit. Raoul zijn hand komt al weer op mijn been te liggen. 'Ik ben trots op je Miel'.

MoordWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu