9

88 5 0
                                    

Het is vandaag de dag van de rechtszaak. Het is bijna helemaal zeker dat Robbie de gene is die Matthy vermoord heeft. Maar vandaag komen we het zeker te weten.

Samen met Raoul en Koen rijden we naar de rechtbank. Ik vind het best spannend. Ik ben nog nooit bij zo iets geweest. Gelukkig ook maar dat ik dit niet vaker heb mee gemaakt.

We komen op de locatie en stappen uit. Als we binnen komen hangen we onze jas op en worden we naar de rechtszaal geleid.  Ik zie de familie van Matthy zitten. Ook is de familie van Robbie er. Ik ga zitten en kijk een beetje rond.

De rechter begint uitleggen wat er vandaag precies gaat gebeuren. Als alles is uitgelegd komt Robbie binnen. Hij heeft geen emotie op zijn gezicht. Robbie gaat zitten en zijn advocaat gaat naast hem zitten.

'Goedemiddag, vandaag zijn we hier bij de rechtszaak op de moord van Matthyas Maarten het Lam'. Ik luister aandacht. Even kijk ik naar Robbie. Hij kijkt naar de grond. Waarom zou hij dit gedaan hebben?

Ik krijg niet alles mee van de rechtszaak, maar de rechter is alle dingen aan het oplezen die Robbie verdacht maken. 'U heeft die avond met Matthy afgesproken'. Belde Robbie daarom met Matthy. Hoezo heeft Matthy niet verteld dat hij die avond iets met Robbie ging doen.Ik zucht even. Als deze gozer maar niet vrij komt.

Dan word ik uit mijn gedachten gehaald als ik het hamertje op tafel hoor slaan. 'Robbie van de Graaf, u krijgt 15 jaar gevangenis straf' zegt de rechter. 15 jaar maar, hoezo krijgt hij geen levens lang.

Robbie staat op en word weer meegenomen door de politie. Raoul en Koen staan ook op. 'Kom we gaan maatje' zegt koen en ik knik. We lopen naar de auto. 'Ik vind 15 jaar echt tekort' 'Ze mogen niet langer geven 15 jaar is maximaal'. Ik zucht geïrriteerd.

We gaan met z'n alle naar koen zijn huis toe. 'Willen jullie wat drinken?' vraagt Koen als we op zijn bank gaan zitten. 'Red bull alsjeblieft'. Hij knikt en pakt het. Ik pak mijn telefoon. We hebben veel berichten van fans. Eerst waren we met z'n 7 en nu ineens blijven er 3 over.

'Wat gaan we doen met YouTube?' 'geen idee, we laten het nu even, maar misschien kunne we het later weer oppakken'. Ik zou wel door moeten gaan. Mijn eigen YouTube kanaal is dood en heb geen ander werk waar aan ik geld verdien.

Misschien moet ik maar gewoon weer zelf video's maken. Geen idee of mensen dat leuk zouden vinden. Ik blijf toch altijd degen met de minste abonnees.

'Jongens zullen we een film avond houden, dan bestel ik wel wat sushi' 'Klinkt goed'. Daar zitten we dan met z'n 3 film te kijken en het gaat nooit meer het zelfde zijn als eerst.

MoordWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu