اقتباس من الفصل الجاي 🔥

43 13 0
                                    

كان سيف يغمض عيناه ببرود يخفي البراكين من الغضب الذي ستنفجر في اي وقت..
فهو هنا منذ يومين..
لا يعلم ما الذي خطفه وماذا يريد منه..
ومن تلك هذه الفتاة الذي تحدثت معه وايضاً قد علمت الباسورد هاتفه وما سر كلماتها الغريبة..
وماذا سيفعل هنا ايضاً..
وماذا يريدون منه..
لكن حسناً لست انا من انخطف بهذه السهولة وايضاً استسلم ف ان كنتم تفتكرون انني موجد هنا رغماً عني ف انتم حمقاء ف انا لست موجد هنا لحد الان الا لسبب واحد وسوف اعلمه عاجلا ام اجلا ف ان لم اعلم غداً من الذي خطفني فسوف اعلم بطريقتي ولم اجلس هنا ثانيه..
نظر سيف الي يديه بغيظ فهو يشعر بألم في يديه بسبب الحبل الذي معقد بقوة على يديه..
ودخلت دينا الى الغرفة ببرود وجلست على الكرسي ووضعت رجل على رجل..
ونظر لها سيف باستغراب ورفع حاجبه يشعر انه قد رائها من قبل..
لكن جحطت عيناها بصدمة عندما افتكرها نعم انها هي من التي صدمت سيارته قبل ان ينخطف..
وايضاً هي الابليس وتدعى دينا سامر وتعتبر اهم اعضاء في مافيا الشيطاين..
وتلقب ب الابليس..
فهو قد قرأ المعلومات عن اعضاء المافيا الشيطاين وايضاً يعلم اشكالهم جيداً فهو قد امر احد من رجاله ان يأتي له معلومات اعضاء مافيا الشيطاين وايضاً صورهم..
ولذلك استطاع معرفتها..
فهو الان قد علم ان اعضاء مافيا الشيطاين هي من خطفته..
لكن لما خطفوه..
وماذا يريدون..
ابتسمت دينا ببرود قائلة : اهلا يا سيف باشا...ده انت شكلك مستمتع بالقاعده هنا اوي...لدرجه انك طردت الرجاله من الاوضه..
ابتسم سيف ببرود عندما علم من حدثته منذ ساعات ولم يستغرب كيف علمت انه طرد الرجال فهو قد لمح منذ ساعة كاميرا صغيره فوق زوايا الحائط..
وهتف سيف ببرود : وسهلا فيكي يا ابليس او اقول دينا...مدخلتيش المرة دي وفي شال على عيوني زي المرة الاولى..
رفعت دينا حاجبها باستغراب وصدمة..
كيف علم انها الابليس..
لكنها ابتسمت ببرود ف بالطبع قد بحبث عنهم..
لكن سؤال كيف استطاع ان يعلم شكلها..
ف معضم اعضاء المافيا لا يعلمون اسمائهم الحقيقة ولا اشكالهم بس يعلمون القابهم..
وصعب لا ليس صعب بل من المستحيل ان يعلم احد اشكالهم وليس لهم صور وان كانت لهم ف من المستحيل ان يعلمو الا ان كانو هم من يريدون..
فيكف لذلك العقرب علم شكلها..
ف ان علم شكلها ف بالطبع يعلم اشكال اعضاء المافيا واولهم اسيل وليان وهي..
لذا وقفت ببرود ودارت حوله ووقف امامه وعقدت يديها امام صدرها قائلة ببرود وخبث : اصل الرجاله صعبانه عليا اصل انا خايفه لو دخلو تقتلهم...وقولت ماله تشوف وشي كده كده مش هتعرف انا مين...بس صدمتني بصراحه لما عرفتني...ومن ثم انت عرفت شكلي ازاي..
اجابها سيف ببرود ومكر : بس بالاول هسألك سؤال وانتي جاوبي لو عاوزه تعرفي انا عرفت شكلكم ازاي..
دينا ببرود وخبث : اسأل..
سيف ببرود ومكر اخفاه ببراعة : عرفتي باسورد تلفوني ازاي..
دينا ببرود وخبث : اسراري الخاصه..يـا..عقراب...وها قول عرفت شكلنا ازاي..
ابتسم سيف بمكر واجابها بنبرة تملئها المكر : نفس جوابك..يـا..ابليس..
دينا ببرود : بتردها ليا صح..
سيف ببرود ومكر : اه..
دينا ببرود تخفي غيظها : ومعترف كمان..
سيف ببرود ومكر : الاعتراف بالحق فضيله..
دينا ببرود : شايفك دلوقتي هادي بدل ما انت متعصب من اول ما فوقت..
سيف ببرود وسخرية : والله يا حببتي الهدوء ياللي شايفاه قدامك ده هدوء خارجي والبراكين ياللي حاسه فيها من العصبية ده داخلي ويستحسن انك متشوفيش غضبي اصل انتي مش هتستحمليه يا دينا..
دينا ببرود : تهديد ده ولا تحذير..
سيف ببرود وسخرية : والله المعروف عن العقرب انه مبيهددش بينفذ علطول وبظن ان انتي عارفه ده كويس..
دينا ببرود وسخرية : والله اشك ب ده..
سيف ببرود : وانا مطلبتش رأيك..
رفع دينا حاجبها بغيظ...وابتسم سيف بمكر اخفاه ببراعة قائلا وهو قاصد اغضابها : ودلوقتي خدي الباب ب ايدك اصل صدعت من رغيك..
ابتسم ببرود عندما اخرجت دينا سلاحها ووجهت السلاحه نحيته بعصبية صارخاً بعصبية : نـــــــــــعــــــــــم يــــاخــــوي بــــــــتــــــــطــــــــرد مــــــــيــــــــن يــــــــاروح امــــــــك..
سيف ببرود واستفزاز : بطردك انتي ياروح ابوكي..
انهى سيف اخر كلامه من هنا وعدت رصاصه بجانب رأسه من هنا...فنظر لها سيف بغيظ لكنه ابتسم ببرود عندما رأى غضبها فهو قد نجح في اغضابها...وهتف سيف ببرود واستفزاز : اهدى يا وحش لا يطق لك عرق..
دينا بعصبية وهي لا تزال ترفع سلاحها عليه : متعصبنيش يا سيف احسلك..
سيف ببرود واستفزاز امتزجت بالسخرية وهو ينظر الى الحائط الذي اخترقت فيه الرصاص : كل ده لسه متعصبتيش اومال هتعملي ايه لو اتعصبتي ده انتي قربتي تشدي بشعرك..
ما انهى كلامه من هنا وعدت رصاصه بجانب ذراعه من هنا ولم تبعد الرصاصه سوى متر واحد فقط ف ان لم تعبد الرصاصه متر فكانت ستصيبه..
اقتربت دينا منه ودارت حوله ووقفت خلفه واسندت يديها على خلف الكرسي ومالت برأسها عليه هامسه بنبرة تملئها الغضب : لا ده بدايه العصبية يعني انا لسه متعصبتش عشان انا لما اتعصب مبشوفش قدامي وممكن اقتلك وانا مش بوعيي واحمد ربك ان انا عارفه ان عندك نزوفه في الدم عشان كده الرصاصه عدت جنب ذراعك دلوقتي ولا لو مكنتش عارفه او ناسيه كانت هتبقي في ذراعك ودمك هيتصفى للاسف كنت هتموت واحنا للاسف عاوزينك حي واحذر مني يا عقرب وتجنب عصبيتي يا سيف عشان انا مش الابليس من فراغ..
ابتسم سيف بسخرية ورجع رأسها للخلف حتى اتصدم برأسها ونظر لها والى حجابها البنفسجي الفاتح والى فستانها البنفسجي الغامض واستغرب كثيراً منهم فهم يقتلون بدم بارد ويتاجرون الاسلحه والمخدرات والخ الخ...ف لماذا ترتدي هي وصديقاتها الحجاب...فهم ليس حمقاء وضعفاء لكي يرتدون الحجاب لكي لا احد يعلم من هم ويتشكك في امرهم...هناك سر غامض لارتداهم الحجاب وسوف اعرفه..
نفض سيف الافكار من رأسه ثم صدم رأسه برأس دينا الذي ابعدت رأسها بسرعه ما ان اتصدمت رأسه برأسها...وهتف سيف ببرود وهو ينوي غضبها واخراجها من الغرفة : والله اللي انا شايفه دلوقتي ماهو الا جنون العصبية...ومن امتى والشياطين عندهم رحمه...انا اللي سمعته عن الابليس انها معندهاش اي رحمه غريبه بقا انها متتضربش عليا بس عشان عندي نزوفه بالدم اكيد عاوزه مصحله مني...ومش انا اللي بتهدد يا دينا...ولو عاوزه اضربي اضربي اهو انا قدامك ومش انا اللي هخاف على اخر الزمن...ومن ثم انا متعمد اعصبك من الاول عشان اخد حقي...اصل انتي من اول ما سمعت صوتك لا وكمان قولتي للقطاقيط بتاعتك يحطو شال على عيوني وانتي معصباني وخاصه لما قولتي لامي اني هتاخر اكتر من 10 ايام...وقولت لنفسي ما اعصبك وارد حقي اصل العقرب مبيسبش حقه ابداً..
نظرت له بعصبية وتحركت نحيت باب الغرفة ف ان فضلت هنا ثانيه واحد سوف تقتله..
وابتسم سيف بانتصار بعدما غادرت الغرفة ولم يحلق ان يفرح لانتصاره..
الا ودخل عليه راجل ووقف امامه بخبث ف اخبره بشيء..
واحمر عينان سيف بغضب وكور يديه بغضب جحيمي صارخاً بغضب : نــــــــــــــــــــــــــعـــــــــــــــــــــــم..
##################################
احم احم اعذوني ع التاخير ده يا جدعان..
اصل النهارده كانت عندنا عزومه الولية عزمت صحباتها وطبعاً انتو عارفين المرمطه ياللي هنتمرمطها وعماتي وخلاتي رافعين لي الضغط..
وملحقتش اكتب الفصل كله..
والبت يمنى بعتالي فوق 100 رساله على التليجرام من رقم مامتها حبيبت قلبي من جوا..
وعاوزه الفصل وما قولكمش ع الشتايم ياللي اخترعتها من دماغها عشان الفصل..
وللصراحه يا جماعة انا قبل ما انزل الاقتباس ده انا كنت بقرا الرواية اصل انا اول ما دخلت ولقيت الرواية قدامي سحبت على الاقتباس ده وقولت لنفسي اقرا الاول وبعدين انزل الاقتباس وانا اصلا كده هبقى سهرانه للفجر وقولت خلاص اتأخر كم دقيقه مش هيفرق يعني..

يلا اسيبكم يا جدعان واروح اقرا رواية ارسس مع اني قريتها وخلصتها واتصدمت بصراحه متوقعتش انها حرباية والنهايه صدمة لحد دلوقتي مش قاده اتخطاها بس برضو هقراها مرة تانيه اصل زهقانه ونسيت الكتب في الاوضه والزفته مها ومرام نايمين ومقفلين على نفسهم ومش هعرف ادخل واخد الكتب ومفيش كتاب قدامي غير ارسس..

جريمة العشق حيث تعيش القصص. اكتشف الآن