الحلقـه السادسـه

11 1 0
                                    

        مسلسل حته منى الجزء الثانى.
              ٦ : الحلقـه السادسـه.

   #الكـاتبه_الصغيره_آيـه_يحيى_الأميـر .

فى الأقصر...

حسين شايل مازن وكف إيده اليمين حاضن كف إيد نسمه الشمال وماشيين وكل شويه يقبل كف إيدها بحب.
أنا أخدت ٢٠ يوم أجازه عشان عيونك يا قمر يارب الرحلة تعجبك.
نسمه بفرحه أكيد عجبانى.
فون حسين يرن.بقلم آيه يحيى الأمير.
ينزل مازن ونسمه تمسك إيده.
يرد حسين على الفون : ايوه يا ست الكل.    بخير والله.    ليه بقا هى اللى بنتك ولا أنا اللى إبنك.   يقهقه بفرحه : متخافيش فى عيونى وهقفل برموشى عليها.  محمدرسول الله.   مع السلامة.

يمسك كف إيدها تانى بحب : يلا يا نسمتى هدلعك.

فجأه تيجى واحده طويله حلوه وبصوت ناعم ودلوع : سنسن واحشنى.
حسين بإقتضاب : مش ممكن صافى.
صافى تحضنه.    نسمه تسحب إيدها من إيده.
و حسين بسرعه يلحقها ويبعد صافى عنه.
و يحتوى نسمه بذراعه : أعرفك يا صافى نسمه مراتى ودا مازن إبنى.
صافى : اممم أهلاً إزيك يا نسمه.   تصافحها.
تبادلها نسمه ببرود..
ومازال حسين محاوطها بذراعه.
صافى : طول عمرى أعرف إن ذوقك حلو بس مكنتش أعرف إنه حلو أوى كدا يا سنسن.
حسين يحمحم : طبعاً نسمه مفيش فى حلاوتها.
صافى : اممم طبعاً إزيك يا ميزو هات بـوسـ ـه لطنط قمر يا ميزو عندك كام سنه.
مازن : ٣.
صافى : ما شاء الله ربنا يباركلك فيهم يا حبيبى.  طب ااا إنتوا نزلين فى الأوتيل ده؟..
حسين يحمحم : ايوه.
صافى تطلع كارت من شنطتها وبإبتسامة : دا الكارت بتاعى يا حسين هستنى إتصالك.
وتطبطب على ذراعه : تمام See You..
وتمشى.
نسمه بغضب : إبعد عنى يلا يا مازن.
حسين يمسك إيدها بقوة وهو بينهج : إنتِ فاهمه غلط بقلم آيه يحيى الأمير.
نسمه بعصبيه : أنا غبيه ما بفهمش سيبنى بقا.
وتشد إيدها منه بكل قوتها وتشيل مازن وتمشى وتسيبه وهو واقف مش عارف يتصرف تفكيره وقف يفضل يبص حواليه ويقول لنفسه : هى ليه بتلطش معايا كدا كنتى طلعالى فى البخت يا صافى إنتِ كمان هو أنا ناقص.

نسمه تطلع أوضتهم فى الفندق تقعد على طرف السرير وكفوف إيدها على وشها ومنهاره فى العياط مازن يحاول يشيل إيدها ويفضل يقولها : ماما حبيبتى مالك إنتِ زعلانه أنا أصلاً كمان مدايق عارفه يا ماما أنا أول ما أشوف البنت دى هضربها فى بطنها وهعضها عضه كبيره.
نسمه تبصله بطيف إبتسامة...
مازن يمسحلها دموعها ويحضنها : بحبك يا ماما.
نسمه بعياط وتنهيده : وأنا كمان بحبك أوى يا روح ماما بحبك أوى.

أما حسين رايح جاى وبينهج بغضب.

عادل ومعاه شاهى مراته وسليم وسلمى أولاده. راجعين ع الفندق يشوف حسين ويلاحظ ملامحه المتغيرة.

شاهى خدى إنتِ الولاد وإطلعى يا حبيبتى هشوف حسين ماله وجيلك.

يهتف عادل : حوس مالك كدا يا غالى شايل طاجن ستك ليه.
حسين بتنهيده طويله : إبعد عنى يا عادل الله يرضى عليك سيبنى باللى أنا فيه.

حته منى للكاتبه الصغيره آيه (الجزء الثانى)  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن