عٌنِدٍمًآ تٌُـخِـلَصّ أّلَنِيِّهّ لَلَهّ فُـهّـوٌ حًسِـبًکْ تٌـهّـوٌنِ أّلَدٍنِيِّآ وٌمًنِ عٌلَيِّهّـٱ.
أّلَلَهّـمً صّـلَِّ وٌسِـلَمً وٌبًأّرکْ عٌلَى سِـيِّدٍنِأّ مًحًمًدٍ وٌعٌلَى آلَهّ وٌصّـحًبًهّ أجّـمًعٌيِّنِ.
♥♥♥♥♥تٌـذکْروٌ أخِـوٌأّنِکْمً بًأّلَدٍعٌٱء فُـهّـمً بًأمًسِ أّلَحًأّجّـةّ لَدٍعٌآئنِٱ🌺🌺
_____________________________
أنا«هدير» عندي 19سنة أول سنة ليا فالجامعة.
كان نفسي أدخل طب بشري بس للأسف مجموع الثانوية العامة مأسعفنيش مع أني جايبه مجموع كويس وأقدر أدخل أي كلية قمه تانيه بس مكنتش شايفه نفسي غير فالطب وقررت أني هدخل المجال مهما حصل حتي لو هبقي ممرضه مش مهم الدكتور بيعتمد أكتر علي التمريض ولولا التمريض مكنش الدكتور هينجح وقررت أدخل تمريض، وحسيت أني بدأت احقق حلمي بعد تعب كبير أوي حتي لو مش الحلم نفس بس يكفيني أني أكون سبب لشفاء مريض، بدأت أتعرف فالكليه بحُسن السير والسلوك وإني البنت النابغه اللي مكانها مش هنا خالص بال المفروض كُنت أبقي دكتورة، ولأن فعلًا بعد سنتين بس قدرت أثبت وجودي والدكاترة كانوا بيعتمدو عليا بل أغلب الأوقات كانوا بيخلوني أشرح لزميلي ويعجبهم شرحي وبقيت الأقي أستحسان من الدكاتره ونظرة الأحترام اللي فعيونهم ليا، بس للأسف كل مكان وليه مميزاته وعيوبه وزي ملقيت ناس بتحبني لقيت ناس بتكرهني وبتحقد عليا وتتمنالي الفشل.«هاله» صحبتي الوحيده واللي مكنش عندي غيرها بنحكي سوا وعارفه عني كل حاجه تقريبًا بس لقيتها أخر سنه متغيره ومش بتكلمني زي الأول وأخدت جنب ولما بكلمها ترد عليا بالعافيه وأغلب الوقت تتجاهلني، قررت أسبها براحتها أكيد لما ترجع هتلقني زي ما أنا، فيوم لقيتها بترن عليا كتير كتير أووي، أي ده في أي، أي كل المكالمات دي وقررت أرد أشوف في أيه؟!
_الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أي يابنتي في اي كل دي مكلمات خضتيني؟!_هدير هدير الحقيني!!
_أي ياهاله في اي بلاش يكون مقلب من الهيفين بتوعك الله يباركلك أنا نايمه ومش فيقالك والله.
_هكدب فوقت زي ده يعني أنا عندي مشكلة وأتخانقت مع أهلي فالبيت وسبته وحاليا أنا فالشارع معرفش أروح فين؟!
_طيب تعالي عندي محدش هيقول حاجه بابا وماما عرفينك كويس وعرفين أنك صحبتي الوحيده محدش هيمانع!!
_لألأ مش هينفع هتقدري تنزلي تقبليني ولأ لأ؟!
_دلوقتي؟؟
_اه
_هاله انتي عارفه الساعه كام؟_12بالليل!
_فين المشكله؟!_بجد يعني أنتِ شايفه أنها مش مُشكله هقول لماما وبابا أي ورايحه فين دلوقتي؟؟
_قوللهم هنزل أجيب حاجه.
أنت تقرأ
(صراعات داخلية)
Ficção Geralمجموعة من القصص الواقعية التي حدثت علي أرض الواقع، حاولت جاهده أن أتخذ مكان وأدوار أبطالها لكي أصل إليكم الصورة الكاملة عن مُعاناتهم.