DARALYN || BAB 12

12.6K 459 21
                                    

ARALYN menghampiri Aalam yang asyik dengan telefon pintarnya. Langsung tidak mengangkat wajah. Fokus sangat main phone, chat scandal mana lah tu?

"Assalamualaikum, tunangku." Ceria Aralyn menyapa. Punggungnya dilabuhkan dihadapan Aalam sebelum dagunya ditongkat. Melihat wajah dingin Aalam membuatkan dahinya berkerut seketika. "Aalam? Hey!! Dengar tak saya panggil ni?"

Aalam menghempas telefon pintarnya pada meja lalu memeluk tubuh. Tajam pandangan matanya ke arah Aralyn yang tersenyum lebar ke arahnya. "Tak sangka perangai kau boleh tahan jalang juga eh?"

Aralyn tersentak. Terpinga-pinga dia melihat tunangnya secara tiba-tiba dingin dengannya. "Aalam?"

"Kau dah tidur dengan jantan lain, sekarang ni kau nak suruh aku pula jadi pak sanggup pula?"

Aralyn menggeleng perlahan. "Aalam... saya..."

"Kau tak payah nak terangkan apa-apa dekat aku la. Dah cukup bukti yang kau ni pelacur. Perempuan takde maruah diri. Macam ni nak jadi isteri aku? Layak ke?" herdik Aalam.

"Aalam, dengar penjelasan saya dulu. Saya takde niat..."

"Takde niat nak menipu? Kau penipu, Aneesa. Penipu!! Tu dalam perut tu. Mesti ada benih jantan tak guna tu kan? Sebab tu kau pilih untuk sorok. Sebab tu juga kau nak kahwin cepat-cepat dengan aku kan? Supaya kau boleh sorok benih haram dalam perut kau tu kan?"

Kolam mata Aralyn mula berair. Kepalanya digeleng laju. "Tak, Aalam. Saya tak mengandung. Saya sanggup bersumpah. Saya tak pernah ada niat nak jadikan awak kambing hitam. Saya sayangkan awak. Saya cintakan awak."

Aalam mendengus kasar. Bingkas dia bangun daripada tempat duduknya. "Mulai harini kita putus tunang. Aku tak sanggup nak teruskan hubungan ni dengan pelacur macam kau."

"Aalam!!"

Aralyn tersedar daripada tidurnya. Nafasnya juga laju sambil matanya memandang sekeliling bilik tidurnya yang kosong. "Astaghfirullah halazim. Mimpi rupanya."

Skrin telefon pintarnya dipandang sekilas. Ada mesej masuk daripada tunangnya, segera dibaca.

 Ada mesej masuk daripada tunangnya, segera dibaca

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aralyn tersenyum lebar. Jari jemarinya laju menaip membalas pesanan tunangnya, sebelum telefon pintarnya diletakkan disebelahnya semula. Keluhan berat dilepaskan.

"Nasib baik mimpi je." Aralyn membisu sejenak. "Macam tu ke reaksi Aalam nanti kalau dia tahu sejarah hitam aku?" Aralyn kembali mengeluh.

Bingkas Aralyn turun daripada katil. Daripada dia fikir pada mimpi buruknya, lebih baik dia solat subuh sekarang. Waktu subuh bukannya singkat. Lagipun dia harus bersiap-siap untuk keluar bersama Aalam, membeli barang hantaran.

Pagi hari lagi Aralyn sudah keluar bersama Aalam. Sempat mereka bersarapan bersama di rumah keluarga Aralyn sebelum berangkat. Banyak barang yang harus dibeli. Terpaksa mereka bergerak lebih awal. Nak elak daripada jalan sesak juga sebenarnya.

TUANKU DANI MUSTAQIM (COMPLETED)Where stories live. Discover now