Happy reading 🌹
○○○
'Kembali beraksi.'
○○○
Dalam misi lepas Boboiboy berjaye mengalahkan retak'ka, penguasa elemental yang kejam.
Walaupun galaxy kembali aman tetapi Boboiboy kene mempelajari kuase elemental tahap ke-tige demi mengkekalkan keamanan sejagat.
...
Markas kotak adudu:
Alien berkepala kotak-adudu-sedang membuat sesuatu berwarna hijau menggunakan solder miliknya.
Suara tawa terdengar. "Akhirnya dah siap! Bersedie, Probe!"
Adudu menoleh kearah robot ungu miliknya yang sedang memegang alat kebersihan lengkap dengan apron berwarna pink, bukannya bersedia untuk pergi probe justru malah menyanyi.
"Bersedie~"
"Pergi mengembaraaa~ Kini masanyaaa~"
Saat sedang asik bernyanyi adudu melemparkan gelas keramat miliknya melayang menimpuk kepala probe dengan keras.
Duak!
"Adey!"
"Aku suruh bersedie! Kau malah nyanyi lagu bersedie pulak!" Ceramah adudu. "Aduii.. nak nostalgia sikit pun tak boleh..." Ringis probe setelah ditimpuk dengan kejam oleh bos nya.
---
Hari ini, jam ini, menit ini, detik ini kelas tambahan keadilan cigku papa berlangsung mengenai mata pelajaran Matematika. Namun diantara mereka ada yang tidak memperhatikan contoh Boboiboy yang sibuk menerawang menatap langit diluar jendela juga Gopal yang sibuk makan dengan bekalnya dihalangi buku.
"Begitulah kisah matematik pada hari ini." Akhir papa zola menutup kelas namun sebelum itu sudah pasti ada sesi tanya jawab dan sialnya Boboiboy disuruh menjawab pertanyaan matematik yang cukup mengecoh. "Cuba kamu jawab berapa jumlah ni, Boboiboy."
Karena tidak fokus Boboiboy masih sentiasa menatap langit biarpun sudah berkali-kali dipanggil oleh papa zola sampai akhirnya Gopal menyiku lengan lelaki itu hingga tersadar dari lamunannya.
"Hei Boboiboy! Kenape kamu mengelamun je hah?" Tanya papa zola tiba-tiba muncul didepan meja mereka.
"Erk.. takde ape cigku!" panik Boboiboy bangkit dari duduknya. "Dey, cepatlah jawab soalan cigku papa." ujar Gopal menatap malas. "Hah? Soalan? Soalan ape cigku?" tanya Boboiboy bingung membuat papa zola kesal dengan anak didiknya yang satu ini. "SOALAN MATEMATIK LAH!!" Teriak papa zola hingga Boboiboy dan Gopal terjatuh dari duduknya.
"Soalannye tok samad mempunyai tige orang anak. Mak salmah juga mempunyai tige orang anak. Jadi ada berapekah anak mereka?" Papa zola menjabarkan soal matematika buatannya.
"Er... berape? Enam ye kan." jawab Boboiboy kembali duduk ditempat. "Enam ye?" Papa zola menyeringai mendengar jawaban muridnya itu lalu tak lama.... "hahahah, SALAH LAGI DIPERSALAHKAN!!!" Teriaknya membuat lima anak muridnya syok.
"Hah? Salah?"
"Habis tu ape jawaban die cigku?" tanya Yaya diangguki Ying.
"Tige."
Semua menoleh kearah pintu masuk kelas lalu melihat seorang gadis tengah bersandar sambil melambaikan tangan.
"Eh kapten!"
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy Musim 2 メ Reader || Adventure
FanfictionSederhana. Hanya sebuah kisah tentang gadis yang ingin memiliki akhir bahagia bersama lelaki bertopi dino sang adiwira bumi. __________________________________________________ Boboiboy Galaxy Musim 2 メ Reader