Boboiboy Galaxy WINDARA メ Reader

150 17 0
                                    

Happy reading 🦋

☆☆☆

'KESATRIA WINDARA.'

☆☆☆

Kapal angkasa Maripos bergerak ugal-ugalan sepanjang istana kupuri tanpa peduli jika menabrak kapal angkasa lain.

"Pegangan kuat-kuat." (Name) dengan akal gilanya terus bergerak cepat. "Yaya, Ying! Ikuti arahan maka korang akan lulus ujian memandu." Mereka menoleh antusias, toh daripada mendapatkan pengakuan dari Fang dan Vareus yang tidak juga merestui mereka lebih baik ikuti arahan (Name) saja.

"Baik jurulatih (Name)!"

"Wei ape yang nak kap—WAAAAAAAAAAAA!!" Mendadak kapal angkasa berbelok 90 derajat hingga membuat Fang dan Gopal terhempas ke sisi timur.

"Ying aktifkan booster, yang tuas dekat awak! Yaya putar alat macam glob 180 darjah!" Kedua gadis itu mengangguk.

"Baik kite sedia." (Name) memutar kemudi sehingga kapal berputar 720 derajat lalu pintu kapal angkasa terbuka membuat hembusan angin hampir menerbangkan mereka, dengan sigap gadis itu melancarkan serangan. "Light Spear Throw!" Tombak cahaya muncul dan menghancurkan kapal Kelkatoa yang mengejar mereka.

"Semua kapal Kelkatoa dah kalah!" Seru Yaya ketika kapal angkasa berhenti bergerak diikuti dengan tertutup pintu kapal.

"Berjayalah! Selamat ye awak berdua dah lulus." Ucap (Name) langsung mendapatkan pelukan hangat dari dua gadis itu. "Yeey! Kalau tahu macam ni, dari awal aku belajar dengan kapten!"

Sedangkan Gopal dan Fang hanya terdiam karena merasa mual berkat pengendara ugal-ugalan yang tadi (Name) lakukan.

"Kalau macam tu jom pergi selamatkan yang lain." Ying berseru lantas ketiga gadis itu berjalan menghampiri Fang yang memeluk kotak pakaian perisai. "Bak sini!" Gadis berkuncir dua itu merebut paksa kotak lalu membukanya.

Didalamnya terdapat lima baju perisai. Alis (Name) berkerut. "Aik? Bukan patutnya enam ke?" Semut, lebah, kumbang kura-kura, kumbang tanduk dan satu lagi ... ulat bulu.

"Agaknye ketinggalan kut." Jawab Yaya. "Takpe lah, Gopal dan fang kongsi je sebab kumbang tanduk tuh agaknye cukup untuk korang berdua." Tambahnya lagi.

"Aku baju perisai lebah ni." Ying langsung mengambil pakaian yang ingin ia gunakan begitu juga Yaya yang mengambil motif kumbang kura-kura. Lantas (Name) apa? Semut? Tapi kalau Boboiboy memakai motif ulat bulu kayanya ga cocok. Sudahlah gadis itu pasrah, memilih ulat bulu sepertinya tidak mengapa.

.
.

"Disana! Yaya bergerak!"

Yaya bergerak sesuai arahan, gadis itu memukul benda yang dilempar oleh bawahan Reramos atau lebih tepatnya karumbang yang pikirannya tengah dikawal.

"Tumbukan Badu!"

"Kuasa Slow-mo!" Ying menggunakan kuase waktu untuk memperlambat benda yang hendak menimpa Boboiboy. Lalu gadis itu kembali menggunakan kuasa merpecepat waktu dari arah belakang.

"Pergi, tangan-tangan bayang!" Fang ikut menggunakan kuasa bayangnya namun untuk membawa pakaian perisai dan memakaikannya pada Boboiboy.

Waktu kembali semula benda yang melayang kearah Boboiboy langsung menimpa sang puan. Tetapi berkat pakaian perisai lelaki itu dapat mengangkat benda yang beratnya 10× darinya dan menghempaskan kembali.

Boboiboy Galaxy Musim 2 メ Reader || AdventureTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang