Elias Somerset näytti kauniilta.
Se oli yksi asia, jonka hän muisti: Eliaksen roikkumassa rentona lavuaarin reunaa vasten, huohottaen ja voihkien, kultaiset hiukset hiestä tahmeina, suu raollaan. Pienet nautinnon äänet, jotka karkasivat purtujen huulien välistä, kun hän liikutti lantiotaan, työntyi aina vain syvemmälle kurkussa, käyttäen häntä hävyttömästi hyväksi.
Toby ei pitänyt siitä, kun ihmiset yrittivät kertoa hänelle, mitä tehdä, mutta jumalauta – Elias Somerset olisi voinut käskeä häntä hyppäämään kalliolta ja hän olisi hypännyt.
Kun hän ajatteli Eliasta, sen hän muisti.
Ei paljoa muuta.
Ai niin.
Hän muisti kokaiinin pöydällä, luottokortit. Hän muisti ilmeen Elias Somersetin kasvoilla, kun tämä sulloi itsensä hätäisesti takaisin puvunhousuihinsa, täristen pelosta. Tavan, jolla hänen hauislihas painui kasaan, kun Jackson Somerset tarttui siihen ja työnsi poikansa rajusti ulos kylpyhuoneesta.
Ai niin.
Hän muisti myös, kuinka Jackson Somerset oli sohaissut sormella päin hänen naamaansa ja huutanut hänelle monia, toinen toistaan kovempia sanoja. Tärkeitä asioita, varmasti. Hän oli ollut aika pöllyssä. Hän muisti elävästi vain sanat:
"Sinä olet turmellut poikani."
Se oli täyttänyt hänet niin ylpeydellä kuin häpeällä. Jos hän oli tarpeeksi vahva saadakseen Eliaksen polvilleen, hän olisi yhtälailla voinut olla Jumala.
Siltä se oli tuntunut silloin.
Kunnes hän ei ollut enää kokaiinipöllyssä.
Ai niin.
Hän muisti, kuinka Elias Somerset oli kadonnut kuin maa olisi niellyt hänet sisäänsä.
Tobias Clemonte ei ottanut vastaan käskyjä eikä kieltäviä vastauksia keneltäkään.
Elias Sometset oli kieltänyt hänet.
Mikä oli, no, ärsyttänyt häntä.
Ai niin.
Hän muisti sadat vastaamattomat tekstiviestit ja puhelut. Hän oli soittanut niin monta kertaa, kunnes joku tuntematon nainen oli lopulta vastannut ja kertonut hänelle säälien, ettei Elias halunnut puhua hänelle.
Mikä oli, no, kirvellyt.
Ai niin.
Hän muisti ajatelleensa, että Elias Somerset tarvitsi häntä enemmän kuin hän Eliasta. Elias Somerset oli narkomaani, joka oli yhden vastoinkäymisen päässä hermoromahduksesta. Hän ei kestänyt paineita. Ei ollut tarpeeksi vahva. Ei ollut tarpeeksi monessa asiassa.
Mutta hän oli tarpeeksi vahva leikatakseen Tobyn pois kuvioista yhdellä siistillä leikkauksella, kun taas Toby istui puhelin kädessä kuin luuseri.
Mikä oli, no, sattunut.
Ai niin.
Hän muisti, ettei ollut pitkään aikaan antanut kenenkään muun panna häntä, koska kukaan heistä ei pystynyt antamaan sitä hänelle sillä tavalla, millä hän sen halusi.
Ai niin.
Hän muisti loikoilleensa jahdin kannella aurinkotuolissa viinapullon ja mehutölkin kanssa. Paahtava kuumuus, kimaltelevan turkoosi vesi. Suolainen merituuli ja kaikki ihmiset ympärillä, jotka joko jumaloivat tai kahdehtivat häntä. Häneltä ei puuttunut mitään.
Ai niin.
Hän muisti, miltä se oli tuntunut, kun hän oli palannut takaisin Saint Barthilta alkukauden treenileirille Kaliforniaan ja nähnyt viereisellä paikalla pukukopissa jonkun muun nimen.
Silloin häneltä ei puuttunut mitään.
Paitsi Elias Somerset.
Joten niin.
Toby oli uskotellut itselleen, ettei muistanut juuri mitään muuta kuin miten kauniilta Elias oli näyttänyt sinä iltana kun kaikki oli mennyt päin helvettiä, mutta oikeasti hän muisti paljon enemmän, paljon enemmän kuin olisi halunnut.
BINABASA MO ANG
Ohuemmalla jäällä
RomanceKirjoitellessani Ohuella jäällä, raapustelen välillä tunnetilaan päästäkseni tai ihan vaan huvin vuoksi ylimääräisiä kohtauksia ja muiden hahmojen näkökulmia, ajatuksia tms. sisältöä. Ajattelin, että miksen postaisi niitä tänne, jos joku muu saa si...