Bab 30

22 1 0
                                    

"Arghhh!!"

"Arghhh!!"

Masuk kali ini sudah 5 kali perut mereka dipukul dengan kayu. Tangan mereka diikat ke atas menyebabkan mereka tergantung. Kesakitan demi kesakitan yang diberikan namun Akmal dsn Amir tetap dengan pendirian mereka.

"Korang bagitahu aku!!! Korang kerja dengan Tuah kan!!! Bukan dengan Hanz!!!" Jekah Halif lalu menghanyutkan kayu itu dibelakang badan Amir.

Amir meraung kesakitan sambil berlutut kerana tidak tahan menahan sakit itu. Namun senyuman sinis diterukir. Begitu juga Akmal. Masing-masing merasa sakit tapi masing-masing nampak santai dengan riak wajah jahat mereka.

"Eh bodoh!!! Kau seksa macam mana aku sekali pun jawapan kami tetap sama! Kami orang-orang Tuaan Hanz!" Jerkah Akmal.

Halif hilang sabar dia mengambil kayu yang dilemparkannya tadi. Dia angkatnya tinggi-tinggi lalu bersedia untuk melepaskan hempukan pada belakang badan Akmal.

Namun...

Sesuatu terjadi!

Piu!!!

"Argh!!!!!" Secara tiba-tiba tangannya ditembaak menyebab kayu itu terlepas daripada tangannya. Dia meraung kesakitan. Dia mendongakkan kepalanya memandang ke arah datangnya tembakan itu.

Terlihat Tuah dengan wajahnya yang bengisnya melangkah menghampiri mereka. Dibelakang terdapat beberapa orang-orang Tan Sri Aariz.

"KAU BUAT APA HAH SIAL!!!" Jerkah Tuah. Matanya memandang ke arah orang-orang yang berpakaian serba hitam disekeliling itu. Semua menunduk apabila menyadari kehadiran Tuah.

Tuah tersenyum sinis. Tahu takut.

Dia mengeluarkan pisau belati daripada seluarnya dan di berikan kepada salah seorang lelaki yang ada disitu.

"Buka ikatan!" Arah Tuah Kasar.

Akmal dan Amir terhempas ke bawah akibat tali yang telah dipotong itu. Tanpa memperdulikan mereka Tuah terus menghampiri Halif lalu sekelip mata Tuah menendang perut Halif membuatkan Halif teringkup ke lantai.

Tuah terus menarik Rambut Halif kebelakang membuat Halif terdongak ke atas.

"Kau buat kerja bodoh apa hah!!!!" Jerkah Tuah.

Halif meronta-ronta ingin rambutnya dilepaskan. Tuah dengan masuk menolak Halif dan melepaskan cengkaman itu.

Halif bangun lalu ingin menghampiri Tuah dan siap bersedia menumbuk Tuah tanpa memikirkan tangannya yang sudah berdarah akibat ditembak tadi.

Tuah tersenyum sinis lalu menendang perut Halif lagi sekali. Halif terdorong kebelakang dan terjatuh duduk melantai.

Tuah menglangkah ke arah Halif. Dengan kasar dia menolak kepala Halif ke atas untuk memandangnya. Renungan tajam diberikan.

"Kau nak buat hah? Kau gila ke nak culik diaorang? Ehh Tan Sri tengah dalam masalah kau nak menambah masa dia lagi ke hah!?" Kerja Tuah.

Tiba-tiba Halif meludah ke arha Tuah membuatkan Tuah mengundur kebelakang sedikit.

"Jangan nak berlakon baiklah sial. Kau jangan tunjuk baik. Aku tahu dia sebenarnya pengkhianat!!! Kau yang rancang semua ini!!! Kau yang timbulkan masalah antara aku dan Tan Sri!!!! Kai penyebabnya." Marah Halif yang masih menahan perutnya.

"Eh bodoh apa motif aku hah?? Kau ada bukti??!! Kalau tak ada jangan cakap ikut sedap mulut saja faham!!!!!" Jerkah Tuah lagi lalu menujal kepala Halif.

"Ye memang aku tak ada bukti sekarang. Tapi aku yakin suatu hari nanti rahsia kau akan terbongkar, rancangan kau akan kantoi dan waktu itu semua orang tahu kau pengkhianat!" Ucap Halif sinis dan penuh jahat.

TUAH AKALIL : THE BEGINNING(ON GOING)Where stories live. Discover now