Selesai makan, Fazry memutuskan untuk menyelesaikan lakaran itu bersama disekolah, cuaca di luar pun nampak mendung takut hujan lebat.
"Mhm alright Fazry, see you tommorow" ujar Serena, fanzy yang berada disamping Fazry tidak henti-henti melambai pada Serena.
"See you tommorow too Serena, Thank you for the food, sedap sangat" jawab Fazry, Serena pun tersenyum kecil mendengar pujian itu dari Fazry.
Serena mengeluh kecil, rumahnya sepi kembali, Serena melirik ke arah saisya yang masih terlena itu, dia pun memutuskan untuk mengemas rumah sebelum masuk ke dalam biliknya.
selepas selesai mengemas rumahnya, Serena perlahan mendukung adiknya dan menuju ke arah biliknya.
Ting!
Serena melirik pada telefonnya yang tiba-tiba terbuka apabila mendapati notifikasi whatsapp.
mom
mommy tak balik malam ni, besok baru balikme
okaySerena mengeluh panjang, sedikit kecewa dengan maknya, tetapi dia mampu buat apa? tiada daya lagi nak menegur, dia sudah muak untuk menegur berkali-kali.
Ting!
fazry
serena look at outside your window, moon looks so beautiful tonightSerena memandang ke luar tingkap nya, mata bersinar terkena pancaran cahaya bulan penuh, Serena merasa sedikit lega.
"The moon always look beautiful as always" ujar Serena perlahan.
me
it is very beautifulfaz
yes, really beautiful
faz
dont sleep late tonight, goodnight Serename
i wont sleep late, goodnight tooSerena pun terus baringkan diri, dia harus rehat secukupnya daripada memikirkan hal yang tak berguna.
Ting!
telefon Serena bergetar ketika notifikasi masuk, Serena lupa untuk menekan mode dnd daripada tadi.
mommy
if papa kau call, jangan angkatme
kSerena campak telefonnya sehingga terjatuh ke bawah lantai, kepala semakin serabut memikirkan tentang itu, dia setiap masa kena menipu orang, Serena terlalu muak dengan semua ini.
"K-kakak?" adiknya memanggil, Serena terus mengelap air matanya dengan pantas dan tersenyum melihat wajah adiknya.
"Kakak bising sangat ye, maaf." ujar serena, Serena pun mendodoikan semula adiknya sehingga saisya terlena kembali.
gringg!
telefon bimbit Serena berbunyi, dia sudah tahu siapa orang yang menelefonnya pada lewat malam ini, Serena terus menekan punat hijau tanpa berfikir panjang.
"Hello pa?" ujar serena.
"Belum tidur lagi? adik sudah tidur? mommy mana?" tanya ayahnya berterusan pada Serena, Serena yang dengar pertanyaan itu pun terus menelan air liur.
"O-oh they already sleep pa, Serena pun nak tidur, besok ada project nak settle" jawab Serena yang sedikit gagap itu, ayahnya pun hanya mengeluh kecil dan itu boleh membuatkan serena terdengar.
"okay, goodnight kakak, love you." ujar ayahnya, Serena pun membalas kembali dan tanpa bazir masa ayahnya terus menamatkan talian telefon mereka.
YOU ARE READING
(OG) Buang Derita Ini
Non-Fiction"Am i new student and the teacher told me to find you, awak tahu mana budak-budak seni berada sekarang?"- Fazry Aidyn "Aku budak seni juga, lagi beberapa minit habis waktu rehat, just stay here with me first."- Serena Sara makin lama mereka semakin...