Serena buka pintu biliknya perlahan, gelap gelita, sepatutnya pada pukul 5 pagi, adik bongsunya sudah meraung nak susu.
"She go out and leave me again." Serena mengeluh perlahan, dia pun pergi bersiap-siap awal, mudah dia nak ke sekolah nanti.
Ting!
Serena mengecek skrin telefonnya, satu notifikasi masuk, ia daripada farzy.
farzy
serena, jom pergi sekolah sama sama.dahi Serena mula mengerut, tiba tiba sahaja lelaki ini mengajaknya ke sekolah bersama.
me
okaysepatah sahaja dia membalas mesej lelaki itu dan terus menutup skrin telefonnya, lengannya masih terasa kebas, nasib dia tidak lupa untuk sapu sedikit ubat sebelum dia balut lengannya.
kini waktu sudah menunjukkan pukul enam, loceng pintu berbunyi dan ia menunjukkan lelaki itu pun sudah tiba.
"awal betul datang." ujar serena perlahan, tiba-tiba Serena matikan langkahnya, dia melihat sosok lelaki yang dia sangat kenali.
jantung Serena berdegup kencang, cemas bila dia mendengar loceng itu bunyi tanpa henti.
bayang-bayang itu mula menghilang, Serena cuba mendekat pada pintu rumahnya.
"assalamualaikum Serena" suara garau memberi salam itu mengejutkan Serena, hampir terjatuh Serena kerana farzy.
"are you okay there serena?" tanya farzy disebalik pintu rumah Serena.
Serena tidak menjawab pertanyaan farzy malah dia tolong bukakan pintu, kesian pula biarkan anak teruna orang berdiri lama-lama.
"Serena? kenapa ayah awak lari masa nampak saya?" tanya farzy tanpa rasa curiga.
"Ayah aku duduk jauh, itu bukan ayah aku, tapi boyfriend mak aku" jawab Serena dingin, sengaja dia menekan 'boyfriend' itu supaya farzy sedar yang pertanyaan itu agak sensitif untuk dia.
"Sorry Serena, let's we go, takut lambat sampai." ajak farzy tanpa melambatkan masa, Serena sedikit terkejut apabila dia ternampak satu kereta yang diparkir tepat pada hadapan rumahnya.
"dia bawa kereta pergi sekolah?" gumam Serena.
"Serena Sara, kenapa tiba-tiba tercegat dekat situ pulak. jom, masuk dalam kereta saya ni" farzy menarik baju Serena supaya pergerakan dia berjalan laju.
selama mereka berada di dalam kereta, masing-masing masih tidak buka mulut untuk bercakap, sunyi sepi dan hanya mendengar udara aircond kereta meniup lembut.
"Kenapa dengan lengan awak?" tanya farzy, Serena mengalih lengan kirinya perlahan dan menyoroknya.
Serena perasan dari tadi lagi yang lelaki ini tak habis-habis scan lengan serena, sempat juga dia curi pandang ke arah Serena.
"adik aku terbaling gunting dekat lengan aku" tipu Serena, farzy hanya mengangguk berkali kali mendengar jawapan Serena itu, dia tahu yang Serena tipu.
YOU ARE READING
(OG) Buang Derita Ini
Non-Fiction"Am i new student and the teacher told me to find you, awak tahu mana budak-budak seni berada sekarang?"- Fazry Aidyn "Aku budak seni juga, lagi beberapa minit habis waktu rehat, just stay here with me first."- Serena Sara makin lama mereka semakin...