berbulan Serena menjalankan tugasnya sebagai anak sulung seperti biasa, ibunya masih terus menerus melayaninya sebagai bibik dan pelacur.
"Eh perempuan, kau nak ambik results spm kau kan? pergi sorang, aku tak hamak nak teman kau." ujar ibunya tanpa rasa belas kasihan, Serena hanya diamkan diri dan angguk saja.
"Eh satu lagi, aku nak keluar dengan bakal daddy kau, kitaorang nak cari baju pengantin, saisya kau jaga" ujar ibunya lagi, Serena mengerut dahinya.
"Tapi mommy, Serena nak ambil results, siapa nak tolong tengokkan saisya?" tanya Serena tenang, ibunya mengeluh kasar dan menjeling.
"aku dah cakap kan? Saisya.kau.jaga, tak faham ke?" jawap ibunya, Serena pun mengeluh perlahan dan pergi bersiap siap untuk ke sekolah.
Ting!
Fazry
can we go there together?Serena menatap lama mesej dari Fazry. lamunannya tersentak apabila saisya mencuit tangannya.
"Oh sorry sayang, you can take your milk now" Serena menghulurkan botol susu pada adik bongsunya, dia tersenyum melihat gelagat budak kecil itu.
me
sure we can, aku tunggu.tanpa basa basi, Serena terus mencalit minyak wangi budak pada baju saisya, hatinya yang tadi terasa berat kini dia terasa lega melihat wajah manis adiknya.
pom!
bunyi hon kereta itu mengejutkan Serena, nampaknya lelaki itu sudah sampai, sekejap betul dia sampai.
"Come here saisya, abang Fazry dah sampai" ujar Serena sambil mendukung tubuh budak kecil itu.
Selepas Serena keluar dari rumah, dia melihat sekeliling ruang dalam rumah untuk memastikan semua suiz sudah tutup lengkap.
"Hello Kitty girl, meh abang dukung awak" tegur Fazry sambil mengambil tubuh kecil itu dari genggaman Serena, Serena hanya turut sahaja permintaan lelaki itu.
Serena pun sambung mengunci pintu dan mengecek sekeliling rumahnya, suara ceria saisya didengar oleh Serena,
senyuman kecil mula mengukir apabila melihat dua orang yang sedang bergurau senda seperti adik abang.
YOU ARE READING
(OG) Buang Derita Ini
Non-Fiction"Am i new student and the teacher told me to find you, awak tahu mana budak-budak seni berada sekarang?"- Fazry Aidyn "Aku budak seni juga, lagi beberapa minit habis waktu rehat, just stay here with me first."- Serena Sara makin lama mereka semakin...