BDI 8

2 1 0
                                    

Keesokan hari tiba, saisya lagi sekali diambil dalam diam oleh ibunya, Serena yang tahu siapa kelibat sebalik ini, Serena hanya diamkan diri kerana sudah terbiasa.

Nuha masih tidak dapat hadir kesekolah, rupanya dipaksa pindah atas sebab keluarganya harus berkerja ditempat baru, Serena yang dapat tahu berita itu pun hanya memberi reaksi biasa.

"Serena? awak betul okay ni?" tanya Fazry, Serena mengangguk perlahan dan sambung mewarna lakaran itu.

"Nuha dengan awak memang rapat?" tanya Fazry lagi sambil-sambil mereka mewarna projek seni mereka itu.

"Sangat rapat, 5 tahun bukan sekejap" jawab Serena, Fazry mengangguk perlahan faham dengan jawapan Serena itu.

"So why you didn't show your emotions? tak sedih ke?" tanya Fazry lagi, Serena terdiam.

"I dont like cry" jawab dingin Serena, Fazry yang sedar nada dingin Serena itupun dia terus diamkan diri dan berhenti bertanya.

Serena dan Fazry tidak banyak berborak selepas kejadian itu tadi, tetapi Fazry tidak berhenti memerhatikan Serena.

'is she really fine?' bisik hati Fazry.
Serena yang perasan itu pun terus memandang ke arah Fazry, lelaki itu terus mengalih pandangan dengan pantas, Serena hanya terjeling melihat telatah Fazry.

Waktu berjalan dengan pantas, sekarang waktu mereka untuk pulang ke rumah, Serena berhenti apabila Fazry tidak henti-henti mengikut langkahnya.

"What do you want?" tanya Serena dingin, Fazry berhenti mengejut.

"I want to make sure you are safe" selamber Fazry.

"Aku akan selamat, tak perlu nak makesure bagai, see you next week" ujar Serena dia terus berjalan kaki tanpa buang masa.

Fazry hanya memerhati Serena dari jauh, Jika orang sudah menolak kita tidak boleh memaksa, itu ibunya pesan pada Fazry dahulu.

"Thank you uncle sebab bagi saya parking dekat sini" ujar Fazry dengan senyuman, dia terpaksa bawak kereta untuk ke sekolah harini, fanzy menunggang motor dia tanpa minta izin.

"Sama sama nak, hebat ye kamu 17 tahun dah boleh memandu mesti budak pandai ni" puji pakcik itu, Fazry tersenyum kecil.

"Terima kasih, hadiah dari Allah pakcik" ujar Fazry sebelum dia memasuki ke perut kereta.

Dia mengeluh kecil memikirkan tentang gadis itu, dia takut dia tersilap cakap dan itu buatkan Serena diam.

"I'm so sorry if i make you feel sad, serena" bisik Fazry perlahan, dia pun mula memandu untuk pulang ke rumah.

(OG) Buang Derita IniWhere stories live. Discover now