1.Bölüm "Bir masalı nerede başlar?"

763 40 8
                                    

Ferit'ten

"İnsan kendi kaderinin yaratıcısıdır" denir. Bazen, bu kurala karşı oynamaya çalıştığımızda, hayatımızdaki en zorlu mücadelelerle karşı karşıya kalırız. Neden mi? Çünkü her deneyim, biz hissetmesek ya da hissetmek istemesek bile hayatımızı değiştirir. Çoğu zaman kadere "şükrederiz" ya da onu "suçlarız" ama kendimize "Belki de bu noktaya ben geldim?", "Belki de buna ben sebep oldum?" diye sormayız. Bunu kabullenmem uzun zaman aldı.

Bu hikayenin hayatımı alt üst ettiğini söyleyemem, çok daha önce oldu. Belki de sadece beni hayata döndüren ve omuzlarımdan bir yükü kaldıran şeydi.

5 gün. İstanbul'dan Ferit Korhan'dan bahsetmeyeceğim. Ne de sorumluluklarımdan. Ne de benim korkunç gerçekliğimden.Belki de unutmak şimdiden delilik olarak kabul edilebilir. Bir yıl önce bu tatil benim için tanıdık ve sıradan bir şey olurdu, çünkü neredeyse her gün "alkolik unutkanlık" yasama uyuyordum, şimdi en az 5 gün boyunca bu ritme dönmek işkence gibi.

Uçuşun 8,5 saati oldukça zor geçti, çünkü düşüncelerim neredeyse beynimde patlıyordu. Kendimi unutabileceğime ikna etmek için yaptığım tüm çabalar boşunaydı. Belki de bu yüzden hayatımdan daha da nefret etmeye başladım. Ancak, bilincinizi kapatmanıza yardımcı olabilecek şeyler var. Umarım öyledir.

Bagaj teslimine yaklaşırken hararetli bir tartışmayı izlemeye başladım. Büyük olasılıkla İspanyol olan genç bir kız, kendisine korkuyla bakan bir adama bağırıyordu.

Kız İspanyolca bağırdığı için bir şey anlamak mümkün değildi ama nasıl biteceğini merak ederek durumu sessizce izledim. Bir noktada adam için üzüldüm, ağlamak üzereymiş gibi görünüyordu, çünkü kız onun tek kelime etmesine izin vermedi.

Bavullarımı aldıktan sonra taşındığım koltuğa döndüğümde, sırtı bana dönük duran kız yüzünü bana döndü ve yüksek bir ses tonuyla konuşmaya başladı: "Qué estás mirando? Necesitas algo?". Söylediklerinden hiçbir şey anlamadım, ama muhtemelen benimle Türkçe konuşsaydı da anlamazdım, çünkü kız çok güzeldi, özellikle de bu kadar kızgınken ve bana ters ters bakarken. Bana bir şeyler söylemeye devam etti ama ben ona odaklanmıştım.

Biraz kendime geldikten ve kızın gitmek üzere olduğunu fark ettikten sonra harekete geçmem gerekiyordu. Kız muhtemelen ne İngilizce ne de Türkçe bildiğinden, ilk buluşmada muhtemelen söylenmeyecek oldukça cesur bir şey söyleyerek biraz şaka yapmaya karar verdim.

"Tartışırken çok tutkulu görünüyorsun, kaşların çatılıyor ve gözlerin kocaman açılıyor. Belki de bu sözlerden sonra senden korkmam gerekirdi ama neyse ki beni anlamıyorsun."

Kız bana dikkatle baktı, sanki ne dediğimi anlamaya çalışıyordu. Bunu hafif kısık gözlerinden ve hafif eğik yüzünden okuyabiliyordum. Ben de ona yukarıdan aşağıya bakmaktan kendimi alamadım. Üzerindeki uzun mavi tulum, zarif vücudunu mükemmel bir şekilde tamamlıyor ve yeşil gözlerindeki mavi tona zenginlik katıyordu. Yüz hatları hem çocuksu hem de sertti. Şişkin, soluk pembe dudakları kalemle ince bir şekilde çizilmiş gibi görünüyordu ama makyaj yapmamıştı. Hayatımda pek çok kız gördüm ve neredeyse hepsinin yüzünde kat kat makyaj vardı. Elbette bunun bir şekilde güzelliklerini bozduğunu söyleyemem, neredeyse her biri bunu uygun bir şekilde nasıl vurgulayacağını biliyordu, ancak bu kadar doğal güzel bir yüzü ilk kez görüyordum.

Düşüncelerim çok olmasına rağmen, benim cümlemle onunki arasında birkaç saniye vardı. Ve sonra ciddi bir tonda konuştu: "Este cabrón, cree que no lo entiendo."

Ve yine hiçbir şey anlamadım.

«Do you speak English?»

«No»

Marbella'da olan Marbella'da kalırHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin