Masa terus berlalu, dan Ayla mula merasakan perubahan dalam dirinya. Setiap detik yang berlalu membawa mereka lebih dekat kepada impian untuk menjadi ibu bapa. Suatu pagi, ketika Isaac sedang bersiap untuk pergi bekerja, Ayla memanggilnya dengan nada suara yang penuh harapan."Abang, saya rasa kita perlu pergi ke hospital sekarang," kata Ayla sambil memegang perutnya yang semakin membesar.
Isaac segera menghentikan apa yang sedang dilakukannya dan bergegas ke sisi Ayla. Wajahnya menunjukkan campuran antara kegembiraan dan kebimbangan. "Sayang, adakah awak baik-baik saja? Adakah sudah tiba masanya?"
Ayla mengangguk, senyum di bibirnya walaupun sedikit rasa sakit sudah mula dirasai. "Ya, saya rasa sudah tiba masanya. Kita akan jumpa bayi kita tak lama lagi."
Isaac dengan cepat mengatur segala keperluan dan memandu ke hospital dengan penuh semangat. Sepanjang perjalanan, dia menggenggam tangan Ayla dengan erat, memberi kata-kata semangat dan memastikan bahawa dia berada di sisi Ayla dalam setiap detik yang penting ini.
Setibanya di hospital, mereka disambut oleh pasukan perubatan yang sudah bersedia. Ayla dibawa ke bilik bersalin, dan Isaac berada di sisinya, memberikan sokongan sepenuhnya. Setiap detik berlalu dengan penuh kegembiraan dan ketegangan.
Beberapa jam kemudian, terdengar tangisan bayi yang pertama kali memenuhi bilik itu. Ayla, yang keletihan namun penuh dengan kebahagiaan, memandang Isaac dengan mata yang bersinar. Isaac, yang juga menahan air mata kegembiraan, memandang bayi mereka dengan perasaan yang sukar digambarkan.
"Sayang, ini anak kita," kata Isaac dengan nada suara yang lembut, sambil memandang wajah kecil bayi mereka yang baru lahir.
Ayla tersenyum, merasa segala penat lelahnya terbayar. "Dia sangat comel, abang. Saya tak sangka kita akhirnya berada di saat ini."
Isaac, yang kini merasakan tanggungjawab yang besar sebagai seorang bapa, memegang bayi mereka dengan penuh hati-hati. "Saya janji akan menjadi bapa yang terbaik untuk dia, dan akan menjaga keluarga kita dengan sepenuh hati."
YOU ARE READING
Bayangan Dusta
Romance[Isaac Mikhail ] [Sofea Ayla] Isaac adalah seorang lelaki yang kelihatan sempurna di mata orang lain. Dia seorang ahli perniagaan berjaya dengan karisma yang memikat. Semasa bercinta dengan Ayla, dia sangat penyayang, romantik, dan penuh perhatian...